پ 09 فروردین 1403 ساعت 18:31

صرفا جهت پیگیری :دیواری که می تواند حادثه ساز شود

صرفا جهت پیگیری :دیواری که می تواند حادثه ساز شود

به گزارش سلام پاوه : دیوار مشرف به ضلع شمالی دادگستری پاوه و نداشتن  آبراهه  و حفاظ مناسب باعث گله مندی ساکنان این محله شده است. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : چندی قبل در پی تماس ساکنان محله پشت دادگاه  در ضلع شمالی دادگستری و نارضایتی آنان از بی توجهی مسئولین نسبت به ایجاد […]

به گزارش سلام پاوه : دیوار مشرف به ضلع شمالی دادگستری پاوه و نداشتن  آبراهه  و حفاظ مناسب باعث گله مندی ساکنان این محله شده است.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : چندی قبل در پی تماس ساکنان محله پشت دادگاه  در ضلع شمالی دادگستری و نارضایتی آنان از بی توجهی مسئولین نسبت به ایجاد یک آبراهه در جنب دیوار 500 متری آن محل روانه آنجا شدیم تا مشکلات را از نزدیک و از زبان نماینده اهالی محل  آقای محمد عارف رمضانی  بشنویم .
رمضانی
رمضانی در این باره گفت : زمان ساخت ساختمان فعلی دادگستری، پیمانکار آن به دلیل حفاری و خاکبرداری اشتباه ، آن جاده که در ضلع شمالی ساختمان  دادگاه قرار دارد دچار مشکل شد که با مکاتبات و مراجعات ما به شهرداری و دادگستری و … وعده ی ساخت دیواری جدید در آن محل را دادند که خوشبختانه با همکاری شهرداری و دادگستری و سد داریان و چند اداره و بخش دیگر این دیوار که تقریبا با هزینه ای معادل 500 میلیون تومان ساخته شد .
وی ادامه داد و افزود :اهالی محل قبل از ساخت دیوار در نامه و مراجعات حضوری به شهرداری و دادگستری اعلام کردیم که این دیوار نیاز به آبراهه مناسبی دارد زیرا آب هر 4 کوچه اطراف آن به داخل جاده ریخته می شود که باعث جمع شدن آب و نشست آن جاده خاکی می شود ، این نکات را نیز به شورا ، پیمانکار و مهندس ناظر که از کرمانشاه آمده بود نیز یاداوری شد که نه هزینه ایی که آنها خرج کرده اند هدر برود و نه مشکلی برای اهالی محل  پیش آید .
رمضانی سپس ادامه داد و گفت : لازم به ذکر است که پیمانکار پروژه در ضلع غربی 1.5 متر از دیوار را خالی گذاشت که به آبراهه ایی مناسب تبدیل شود در همین رابطه مردم ساکن آن محله در تاریخ 10 مرداد نامه ایی به شهردار وقت آقای خسروی نوشتند که این دیوار نیاز به آبراهه ایی دارد و بستر آن فرا هم است ، شهردار هم بلافاصله در همان روز نامه ایی به دادگستری نوشتند که در صورت رضایت آن اداره آن محل 1.5 متری را به آبراهه تبدیل کند.
دیوار پشت دادگاه
وی گفت پس از گفتگو با پیمانکار دیوار متوجه شدیم : متاسفانه دادگستری علاوه بر اینکه به نامه جوابی نداد رئیس دادگستری طی دستوری به پیمانکار ، آن محل 1.5 متری را نیز دیوار گذاری کرد و گفت وظیفه ما ساخت دیوار بود و ساخت آبراهه وظیفه شهرداری است که باید این منطقه را جدول گذاری کند و کار در حیطه ما نیست .
وی گفت : نیاز به یاداوری است که شهرداری مسئولیت را برعهده گرفته ولی تاکنون هیچ عمل مثبتی در این باره از سوی هیچ ارگانی صورت نگرفته است و از وقتی که آقای میری شهردار شده اند هیچ گونه مکاتباتی صورت نگرفته است .
رمضانی سپس اظهار داشت : بجز موضوع آبراهه که برای این محل دردسر شده است موضوعاتی ازجمله 1. خطر رانش زمین که اکنون نیز نشست کرده است وجود دارد 2. خطر امنیت برای افراد و بچه های محل نیز وجود دارد که دیواری با 9 متر ارتفاع هیچ گونه حفاظی ندارد .
وی در پایان افزود : امیدواریم این بار از راه رسانه و سایت شما مسئولین پیگیری کنند و آبراهه یا جدول مناسبی برای دفع آب در این محل ایجاد کنند که آرامش و آسایش برای مردم محل باز گردد و در پایان از سایت مردمی سلام پاوه تشکر ویژه دارم که همیشه پیگیر مشکلات مردم هستند .
پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه :  این بررسی ها نشان می دهد دیوار بدون حفاظ ضلع شمالی دادگستری پاوه که کوچه ماشین روی یک محله مشرف بر آن است و این کوچه ماشین رو بدون آبراهه می باشد و آب براحتی پس از کم ترین باران در آن جمع می شود و علاوه بر سخت نمودن عبور و مرور شهرندان این محله باعث نشست کوچه شده و حتی احتمال فرو ریخت دیوار مشرف بر دادگستری نیز می رود برای ساکنان محل مشکلاتی را ایجاد کرده که امید می رود مسئولین مربوطه بخصوص شهردار محترم پیگیر وضعیت شوند تا خدایی نکرده قبل از وقوع حادثه چاره اندیشی نمایند و مشکل این محله را حل و فصل نمایند و با ایجاد یک آبراهه و حفاظ کشی این دیوار و بررسی زیر ساخت آن از حوادث احتمالی جلوگیر شود.
گزارش از : فرهاد صالحی ، آکو مرادی
تصاویر تکملیلی
دیوار خطرناک و بدون حفاظ وآبراهه ضلع شمالی دادگستری پاوه که علاوه بر نشست و جمع شدن آب احتمال فرو ریختن دیوار و سقوط کودکان محله در حین بازی وجود دارد
دیوار پشت دادگاه
محل در نظر گرفته شده برای ساخت آبراهه که مسدود شده است
دیوار پشت دادگاه
نامه پیگیری و ارسالی اعضای محل به شهرداری و شورا
رمضانی
تصاویری از این دیوار و کوچه
دیوار پشت دادگاه