پ 09 فروردین 1403 ساعت 16:48

بارندگیهای اخیر باعث طغیان چشمه بل پاوه در مظهر جدید شد

بارندگیهای اخیر باعث طغیان چشمه بل پاوه در مظهر جدید شد

به گزارش سلام پاوه : در پی بارشهای دو روز اخیر چشمه بل شهرستان پاوه در مظهر جدید خود طغیان کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا طغیان چشمه بل در چند سال اخیر بی سابقه بوده و امروز این چشمه در مظهر جدیدیش که با تلاش مهندسان آب نیروی کشور در ارتفاع 183 متری ایجاد شده […]

به گزارش سلام پاوه : در پی بارشهای دو روز اخیر چشمه بل شهرستان پاوه در مظهر جدید خود طغیان کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا طغیان چشمه بل در چند سال اخیر بی سابقه بوده و امروز این چشمه در مظهر جدیدیش که با تلاش مهندسان آب نیروی کشور در ارتفاع 183 متری ایجاد شده با دبی چشمه بل بیش از یک هزار لیتر در ثانیه خروشید.

فرماندار پاوه گفت: خروش چشمه بل در بستر جدید مایه خوشحالی است و آنچه امروز مشاهده شد نصف آب چشمه است که به دلیل تعمیرات و انجام امور انتقال آب این چشمه به مظهر جدید مسئولان پروژه مجبور شدند دریچه های بستر قدیمی چشمه در قعر رودخانه سیروان را باز کنند.

پرویز ایده پور به خبرنگار ایرنا افزود: بعد از اتمام کار و کامل شدن پروژه نجات و احیای چشمه بل تمام اب موجود از مظهر جدید جاری خواهد شد.
چشمه بل یکی از چشمه های آب معدنی کشور است که در 25 کیلومتری شهر پاوه قرار دارد که با توجه به احداث سد داریان به زیر آب می رفت اما با تلاش مهندسان کشورمان این چشمه در ارتفاع 183 متری از بستر قدیمی خود بالا کشیده شد.

بارش 103 میلیمتر باران طی دیروز و امروز در پاوه همچنین موجب آبگرفتگی معابر عمومی این شهر شد و مشکلاتی را در رفت و آمد مردم و خودروها ایجاد کرد.
شهرستان پاوه در 116 کیلومتری شمال غرب کرمانشاه قرار دارد.

2 پاسخ برای “بارندگیهای اخیر باعث طغیان چشمه بل پاوه در مظهر جدید شد

  • مطلع در تاریخ آبان 8, 1394 گفت:

    درجواب جناب عزیزی باید عرض کنم بهتراست شماتشریف ببرید ومشاهده کنید کسی راهم الکی متهم نکنید هیچکونه کذب یا بزرگ نمایی دراین خصوص وجود ندارد لطفا بدون مطالعه نظر نفرستید

  • عزیزی در تاریخ آبان 7, 1394 گفت:

    مدیریت محترم سایت
    ضمن سلام
    لطفا اخباری را منعکس نمایید که یا خود (یا خبرنگارانتان) ان را دیده باشید و یا اینکه متخصصی ان قضیه را تایید نماید
    در وضعیتی که بطور طبیعی اب یک میلیمتر هم رو به بالا نمی تواند حرکت نماید چگونه ادعای بالا امدن 183 متر اب را در چشمه بل منعکس می نمایید ؟!
    از لحاظ علمی چنین پدیده ای غیر ممکن بوده و غیر قابل باور هم می باشد
    لطفا بیستر دقت فرمایید