س 28 فروردین 1403 ساعت 23:58

اهمیت مشارکت های عمومی و نقش آن در امداد و نجات / امید زیبایی

اهمیت مشارکت های عمومی و نقش آن در امداد و نجات / امید زیبایی

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه:  بدون شک رشد وتعالی هر جامعه ای در پرتو همبستگی اجتماعی ومشارکت های عمومی افراد آن جامعه است برخی از عوامل تقویت کننده این همبستگی اجتماعی عبارتند از علم و اگاهی , تفاهم , همدلی و سازش و نوع دوستی .و اگر هر یک از این عوامل را حذف نماییم […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه:  بدون شک رشد وتعالی هر جامعه ای در پرتو همبستگی اجتماعی ومشارکت های عمومی افراد آن جامعه است برخی از عوامل تقویت کننده این همبستگی اجتماعی عبارتند از علم و اگاهی , تفاهم , همدلی و سازش و نوع دوستی .و اگر هر یک از این عوامل را حذف نماییم همبستگی کم رنگ شده و در نهایت تهدید کننده خواهد بود.امید زیبایی

همبستگی از دغدغه مهم فکری همه کسانی است که به رشد وتعالی جامعه می اندیشند ما با همبستگی است که راحت تر و سریع تر به چشم اندازهای ترسیم شده دست می یابیم یکی از ویژگیهای پایداری جامعه در هنگام وقوع حوادث و بحران آن است که بتوان به روش های مناسب واکنش های سازمان ها ومردم را در برابرآن مدیریت نمود.

عملیات های امدادی گاها کار بسیار پر دردسری است اگر قرار باشد پاسخ موثری به حوادث بدهیم ضرورت دارد تا هم آحاد جامعه با مفاهیم ایمنی و خود امدادی آشنایی داشته باشند و هم داوطلبانی جذب شده و آموزش های لازم را فرا بگیرند.  نیروهایی آموزش دیده ای که بتوانند سریعا و در لحظات اولیه واکنش سریع داشته باشند بسیار حایز اهمیت است .

تشکیل و سازماندهی گروههای امدادی برای ارائه هرچه مطلوب تر خدمات امداد و نجات منوط به مشارکت و ورود جوانان و علاقمندان به این عرصه است جوانانی متعهد که بتوان در مواقع لزوم از وجود آنها بهره گرفت .

( جمعیت هلال احمر در راستای افزایش امادگی و ارتقای فرهنگ ایمنی که بتواند درسطح جامعه توانمندی های ایجاد کند. در قالب دوره های متنوع آموزشی فعالیت میکند . نگاهی علمی و اصولی و مبتنی برتجارب گذشته در همه برنامه های آموزشی و امدادی جمعیت وجود دارد ) .

مشارکت جامعه در مقابله با حوادث و بلایا یکی از ارکان مهم مدیریت بحران به شمار می آید. مشارکت مردم در هر سه مرحله قبل ، حین و پس از بحران لازم است هر چند که مرحله پیش از وقوع از اهمیت بیشتری برخوردار است پس لازم و ضروری است  کمک های اولیه را در اسرع وقت فرا بگیریم .

 ( مشارکت مسئولانه احترام به کرامت انسانی است)
    امید زیبایی
      کارشناس امدادونجات

امید زیبایی

امید زیبایی