پ 09 فروردین 1403 ساعت 16:24

احتمال وجود ذخائر نفتی در شهرستان پاوه

احتمال وجود ذخائر نفتی در شهرستان پاوه

به گزارش سلام پاوه : فرماندار پاوه با بیان اینکه ان شاالله شاهد وجود چاههای نفت در این شهرستان باشیم گفت: این فضایی که آرزو داریم زمانی محقق خواهد شد که نتیجه تحقیقات مرکز تحقیقات پروژه وزارت نفت، نتیجه مطلوبی را در قابل اکتشاف بودن نفت در این منطقه بدست دهد. به گزارش سلام پاوه […]

به گزارش سلام پاوه : فرماندار پاوه با بیان اینکه ان شاالله شاهد وجود چاههای نفت در این شهرستان باشیم گفت: این فضایی که آرزو داریم زمانی محقق خواهد شد که نتیجه تحقیقات مرکز تحقیقات پروژه وزارت نفت، نتیجه مطلوبی را در قابل اکتشاف بودن نفت در این منطقه بدست دهد.پرویز ایده پور

به گزارش سلام پاوه و به نقل از هزار ماسوله: ، اکتشاف و استخراج نفت به مجموعه عملیاتی گفته می‌شود که در طی آن نفت خام به روشهای مختلف در برخی از مناطق کشف و به منظور استحصال و بهره‌برداری از آن، به طرق مختلف از داخل زمین خارج و قابل استفاده می‌شود.
عمده ترین روشهای شناسایی نفت با استفاده از دستگاه‌های لرزه‌نگاری است و تیمهای حفاری پس از کشف نفت با حفر چاه هایی عمیق شرایط را برای شروع استخراج و نصب ادوات مخصوص آنها فراهم می‌آورند.
بنا بر گزارشات رسیده مبنی بر کشف نفت در روستای هیرویی شهرستان پاوه بر آن شدیم که با گزارش میدانی اطلاعات موثقی را در این باره بدست آوریم.

فرماندار شهرستان پاوه در گفتگویی با خبرنگار هزار ماسوله  در این باره ضمن تشکر از توجه سایت خبری تحلیلی هزارماسوله به موضوع اکتشاف نفت در شهرستان پاوه اظهار داشت: اکتشاف نفت محدود به روستای هیرویی نبوده بلکه کل شهرستان را شامل می شود .

پرویز ایده پور افزود: مرکز تحقیقات پروژه وزارت نفت در سال 93 در کل نوار مرزی شهرستان پاوه تحقیقاتی را مینی بر وجود نفت دراین منطقه آغاز و پس از یکسال تلاش و زحمت ،چنانچه این تحقیقات منتج به وجود نفت در این منطقه باشد قطعا اکتشاف آن در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی گفت: افرادی در این زمینه در نوار مرزی تحقیقات خود را آغاز و مشغول تحقیق و حفاری هستند و نتیجه آزمایشات خود را به آزمایشات مرکزی خود ارسال می کنند.

فرماندار پاوه ادامه داد: ما نیز امیدواریم که جواب آزمایشات مرکزی نیز براساس انتظار ما که قابل قبول بودن تیجه آزمایشات و مقرون به صرفه بودن آن است ، باشد .

وی با بیان اینکه ان شاالله شاهد وجود چاههای نفت در این شهرستان باشیم گفت: این فضایی که آرزو داریم زمانی محقق خواهد شد که نتیجه تحقیقات مرکز تحقیقات پروژه وزارت نفت، نتیجه مطلوبی را در قابل اکتشاف بودن نفت در این منطقه بدست دهد.

پرویز ایده پور در پایان گفت: تحقیقات کنونی نیز برپایه تحقیقات گذشته است که نوید احتمال وجود ذخایر گازی و نفتی در این منطقه را داشته اند.

مسئول کمپ تیم تحقیقات اولیه کشف نفت در روستای هیرویی نیز در این باره اظهار داشت: با بدست آوردن مجموعه ای از اطلاعات از لایه‌های مختلف زمین با استفاده از روشهای لرزه نگاری و انفجار محل می توان در این منطقه پی به وجود نفت خام برد.

وی افزود: بدین ترتیب با تشخیص محل صحیح نفت موجود در اعماق لاین های مشخص شده در این منطقه می‌توان به حفاری و استخراج این مواد اقدام کرد.

این مسئول با بیان اینکه در این شهرستان لاینهای مختلفی را برای انجام تحقیقات اولیه مشخص کرده ایم گفت: امتداد این لایه ها به شهرستان ثلاث باباجانی هم می رسد.

وی در پایان گفت: ابتدا با توجه به مطالعات سطحی و لرزه نگاری محیط که به صورت موج های مکانیکی در لایه های درون زمین منتشر می شوند ، مجموعه ای از اطلاعات اولیه بدست می آید و اولویت های سایر روش های حفر چاههای اکتشافی که به طور صددرصدی می توان گفت در این منطقه نفت وجود دارد مشخص و آغاز می شود.

گزارش از یاور اسکات مدیر پایگاه خبری تحلیلی هزار ماسوله

10 پاسخ برای “احتمال وجود ذخائر نفتی در شهرستان پاوه

  • براکه م در تاریخ آبان 6, 1394 گفت:

    مبحثی در زمین شناسی هست که کوتاه عرض می کنم
    سنگ درپوش نفت در فلات ایران نوعی آهک است به اسم آهک بنگستان
    منطقه ما هم اگه به نقشه های زیمن شناسی دسترسی داشته باشید خواهید دید که جنس این منطقه هم از همین نوع اهک می باشد
    حال می ماند صرفه اقتصادی این نفت
    بنظر من هم درامد آب از همین نفت به مراتب بیشتر است و تمیز تر

  • ناشناس در تاریخ آبان 4, 1394 گفت:

    ما این نفتی هم که داریم نمی تونیم بفروشیم
    اگر هم بفروشیم پولش به پاوه نمی رسه

    در ضمن در همه جا نفت وجود داره اما بحث بر سر هزینه تمام شده استخراج نفت است نه خود نفت
    چون در خیلی از جاها هزینه استخراج از قیمت بازار گران تر تمام می شود این کار را نمی کنند
    به علاوه دنیا داره به سمت انرژی های تجدیذ پذیر مانند خورشیدی، بادی و … می ره ماهم همش داریم می گیم نفت نفت نفت مگر مشکل این مملت نفت است؟ اگر با استخراج نفت بود که الان مسجد سلیمان باید مرفه ترین شهر ایران می بود یا همین خوزستان که از محرومیت رنج می برند. به هر حال اگر هم هست دنبالش نریم خیلی بهتری این طبیعت خدادادی هم از بین بره برای پاوه دیگه چی مونه؟

  • محیط زیست در تاریخ آبان 4, 1394 گفت:

    اکتشاف نفت محیط زیست طبیعی هورامان را بیش از پیش در معرض تهدید و نابودی قرار خواهد داد . جا دارد که مردم و مسولین آگاه باشند که ارزش اکوتوریستی هورامان با طبیعت چهار فصل و منحصر به فردش به مراتب بیشتر از بزرگترین میادین نفتی است. بیایید از روز اول نگذاریم فاجعه ای مانند سد داریان دوباره تکرار شود . در جهان یک هورامان بیشتر نداریم باید حفظش کنیم

  • ناشناس در تاریخ آبان 3, 1394 گفت:

    گفت در این حوالی احتمالا معادنی نهفته اند
    جواب داد خدا نکند چون آن وقت دگر ما صاحب کوه و جنگل و مرتعش نیستیم.
    دولت متصرف خواهد شد و دودستی آن را در جیب مرکز نشینان خالی می کند.

  • سید مختار هاشمی در تاریخ آبان 3, 1394 گفت:

    جناب فرماندار
    ارزش اقتصادی آب بل از چاه نفتی بیشتر است
    با احداث سد داریان منابع تأمین آب شهرنودشه (بادبی حدود30 لیتردرثانیه) وروستاهای بالادست چشمه و سه کارخانجات آب معدنی( با دبی کل حدود20 لیتردرثانیه) از بین خواهد رفت. بنا به گزارش غفاری و غفاری (1393) درچند دهه اخیر آب معدنی بسته بندی شده جایگاه اقتصادی ویژه ای پیدا کرده است .موضوع بسته بندی آب با کیفیت عالی جهت تأمین مصارف داخلی و صاداراتی یکی از جنبه¬های اقتصادی چشمه بل بوده به طوریکه ارزش اقتصادی آب با چنین کیفیتی به مراتب بالاتراز نفت می باشد. با توجه به اظهار نظرکارشناسان اقتصاد ارزش گذاری آب چشمه بل در بازارهای جهانی حداقل 1دلاربرای هر لیتریا200دلار برای هر بشکه می¬باشد که با توجه به وضعیت جدی بحران آب در خاورمیانه از دست دادن چنین منبعی تأسف بار و خسران عظیم و جبران ناپذیر است.
    بنا به گزارش آب و نیرو (1387) «مطالعات مرحله اول امكان آبگيري از چشمه بل»
    «نمکهای محلول درآب چشمه بل کم و قابلیت هدایت الکتریکی آب آن حدود200 میکرو¬زیمنس برسانتیمتر است كه این آب دربخش¬بندی آبها ازدیدگاه شرب در رده بسیار خوب قرار می¬گیرد. همراه با افزایش جمعیت، بالا رفتن سطح زندگی مردم و تخریب محیط زیست به ویژه پيشروي تدريجي آلودگي منابع آب، کمبود آب شرب در آینده نزدیک به صورت یکی از چالش¬¬های بزرگ جوامع بشری به ویژه در مناطق خشک خاورمیانه درخواهد آمد.دراینصورت آب چشمه بل به عنوان یک منبع ارزشمند به شمارخواهدرفت که شاید ارزش آن بیش ازارزش نفت خواهد¬شد».
    بله چشمه بل ارزش آن از چاه نفتی بیشتر است
    چرا همراهی نکردید… چرا حاضر نشدید حتی یکبار اعضای کمپین را ببینید…..

    این نفت ویرانی برای منطقه می آورد نه رفاه…… لطفا دنبالش نروید…..و بیشتر از این هورامان را نابود نکنید
    سید مختار هاشمی سرپرست گروه کاری ویژه نجاتبخشی چشمه بل

  • عبید زاکانی در تاریخ آبان 3, 1394 گفت:

    بخدا یاد شروع بکار ساخت سد درایان افتادم ولی افسوس داره به کجا ختم میشه خدا کنه هیچ نفتی پیدا نشه ما اب نداریم یه نگاه به هزینه های میلیاردی جهت نجات چشمه بل بکنید پول بیت المال چطوری بدون هیچگونه مطالعه و بررسی چی شد خودتان قضاوت کنید……

  • پیرمرد در تاریخ آبان 2, 1394 گفت:

    کاش هر گز این اکتشاف صورت نگیرد بگذارند نسلهای اینده به این مهم دست یابند امروز در جهان اب از نفت بمراتب گرانتر است ودر شهر من وشما پاوه بحران بی ابی بیداد میکند در صورتیکه در شاید 5 کیلومتری شهر چشمه هانه کوان خروشان به رودخانه سیروان می ریزد واز انجا به حول وقوه الهی با تونلهای حفر شده به دشتهای زهاب می رود تا برادران ذهابی وقصر شیرینی ما از نعمت اب سیروان منتفع گشته دشتهای حاصلخیزشان حاسلخیزتر شده وبه بهانه اکتشاف نفت دشتهای منطقه هیروی ونیسانه واطراف خشک شود زیاد مهم نیست ما نفت داریم اب می خواهیم چکار بگذارید این نقد برود وما برای نسیه خود رویا ببافیم!!!!!!!!!!!!!البته هر انسان عاقلی از اینکه در منطقه اش نفت استخراج شود ناراحت نخواهد بود اما شک نداشته باشید همچنانکه اب را به ما روا ندارند نفت را هم روا نخواهند داشت

  • سازان در تاریخ آبان 2, 1394 گفت:

    انشاله دروغ باش از امام جمعه محترم تقاظ داریم که موضع روشن کن برای مردم

  • ناشناس در تاریخ آبان 2, 1394 گفت:

    با تشکر از سایت سلام پاوه مدتی بود که منتظر بودم سایت مسئله هلیکوپتر را روشن کند ممنون از زحماتتان

  • احسان در تاریخ آبان 2, 1394 گفت:

    خدا کنه نفت پیدا نکنن همینو کم داریم که از اینی که هستیم محروم تر بشیم
    مثل شهر های خوزستان