ج 10 فروردین 1403 ساعت 01:07

بررسی مشکلات بازار پاوه در نشست روسای اتحادیه های صنفی با ماموستا قادری

بررسی مشکلات بازار پاوه در نشست روسای اتحادیه های صنفی با ماموستا قادری

به گزارش سلام پاوه : روسای اتحادیه های صنفی پاوه در دیدار با ماموستا قادری مشکلات بازار پاوه را تحلیل و بررسی نمودند. به گزارش خبرنگار سلام پاوه: ماموستا ملاقادر قادری روز چهارشنبه (29 مهر 94) در دیدار با رئیس و اعضای اتاق اصناف و مسئولان اتحادیه‌های صنفی شهرستان پاوه با اشاره به حدیثی از […]

به گزارش سلام پاوه : روسای اتحادیه های صنفی پاوه در دیدار با ماموستا قادری مشکلات بازار پاوه را تحلیل و بررسی نمودند.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه: ماموستا ملاقادر قادری روز چهارشنبه (29 مهر 94) در دیدار با رئیس و اعضای اتاق اصناف و مسئولان اتحادیه‌های صنفی ماموستا قادریشهرستان پاوه با اشاره به حدیثی از پیامبر بزرگوار اسلام، تلاش برای کسب مال حلال را از وظایف انسان مؤمن برشمردند و گفتند: همگی ما وظیفه‌داریم که در طلب مال حلال برای خود و خانواده کوشا باشیم؛ زیرا بسیاری از مشکلاتی که در جامعه امروزی گریبان گیر مردم شده از نبودن رزق حلال است.

امام‌جمعه پاوه برید (پست) و بلدیه (شهرداری) را از قدیمی‌ترین پایگاه‌های تاریخ اسلام عنوان کردند و افزودند: این دو نهاد به‌عنوان رکن اصلی شهر هم در خدمت شهر و هم در خدمت مردم بوده‌اند و شهردار نیز به‌عنوان مهم‌ترین شخصیت شهر همواره مورداحترام و تکریم مردم قرارگرفته است که در این مهم نیز نقش بازار و بازاری به‌عنوان تأمین‌کننده مایحتاج مردم نقشی بسیار تأثیرگذار بوده است.

ماموستا قادری در ادامه افزودند: در عهد اسلامی نیز خلفای راشدین حضرات عمر و علی (رضی‌الله‌عنهم)، هم خودشان و هم نمایندگانشان مرتب از بازار سرکشی نموده و حتی بر کوچک‌ترین اجناس هم نظارت نموده‌اند زیرا امنیت بازار را باعث تانی و آسایش مردم دانسته‌اند.

ایشان نقش بازار و بازاری از دیدگاه فقه اسلامی را موردبررسی قراردادند و گفتند: فقه اسلامی شامل 4 بخش عبادات، مناکحات، معاملات و حدودات است که بعد از عبادات و خانواده، معاملات و بازار به‌عنوان یک نیاز روزانه و اساسی مردم، در جایگاه سوم قرار دارد.

ماموستا قادری به شروط لازم برای پیشرفت بازار اشاره کردند و گفتند: در هر بازاری وحدت و یکپارچگی در بین صنوف و ارائه طرح کارشناسی برای پیشبرد امورات نشست بازاریان با ماموستا قادریبازار و ارتباط تنگاتنگ با مسئولین برای رفع مشکلات و موانع بازار از عواملی هستند که بازار را به سمت ترقی و پیشرفت سوق می‌دهند.

امام‌جمعه پاوه لزوم تعامل مأموران محترم نیروی انتظامی با مردم را یادآور شدند و اضافه کردند: پاوه دروازه بازار جوانرود است و بسیاری از کالاهای موجود در بازار آن از پاوه تأمین می‌شود اما امروزه شاهدیم که مردم از سراسر ایران برای تهیه اجناس به آن شهر می‌روند و به هنگام برگشت نیز کسی از آنان در خصوص کالای خریداری‌شده حتی سؤال نمی‌کند درحالی‌که همین اجناس در سه‌راهی شمشیر به‌عنوان جنس قاچاق از جوانان پاوه ای توقیف می‌شوند.

ایشان به دلایل موفقیت بازار جوانرود اشاره کردند و افزودند: کاسبان این شهر آزادانه اجناس خود را عرضه و با سود اندک به فروش می‌رسانند و به کم قانع هستند و دولت هم تمایلی به سختگیری در امورات آن‌ها ندارد و همین مسئله باعث شده تا سیل مشتریان از شهرهای مختلف به این شهر سرازیر شود.

ماموستا قادری برابر فرموده پیامبر اسلام بازاریان را برادر هم خواندند و گفتند: اگر بازاریان در ترقی و حفظ و رونق امور دست به دست هم دهند کارشان به‌پیش خواهد رفت ولی اگر متحد نباشند در پیشبرد امور هم توفیقی نخواهند داشت.

ایشان امنیت را نعمتی مافوق همه نعمت‌ها عنوان کردند و گفتند: به فضل پروردگار در جمهوری اسلامی امنیت وجود دارد و بازاری و تاجر ما در سایه همین امنیت ارزش مهندس بهروز شفیعیو اعتبار یافته است و شاهدیم شهری چون حلب که زمانی از مراکز دینی و اقتصادی سوریه بوده اکنون به دلیل نبود امنیت به یک خرابه مبدل شده و مغازه‌ای در آن وجود ندارد.

امام‌جمعه پاوه در پایان گفتند: اقتصاد نیاز به کارشناسی و وحدت دارد سعی شود اتحادیه‌ها شکلی نباشد و در ارائه راهکارهای مشخص برای صنوف کوشا باشند و همواره در ارائه طریق برای حل مشکلات جامعه تلاش و کوشش نمایند.

لازم به ذکراست در ابتدای این نشست صمیمانه، آقایان دولتخواه رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت و مهندس بهروز شفیعی رئیس اتاق اصناف پاوه گزارشی از فعالیت اصناف ارائه داد و در ادامه نیز اعضاء در خصوص ساماندهی دست‌فروشان، مشکلات شهرک صنعتی، تأسیس بازارچه مرزی جدیدالتأسیس، معضل ترافیک و رفع مشکلات و موانع بازارچه شوشمی مطالبی را مطرح کردند و ماموستا قادری نیز نسبت به رفع مشکلات موجود تا حد امکان قول مساعدت و همکاری دادند و اعلام کردند مطالب و مشکلات اصناف را مسئولان محترم شهرستان و استان خواهند رساند.

نشست بازاریان با ماموستا قادری

photo_2015-10-22_00-25-57

photo_2015-10-22_00-26-19

ماموستا قادری

photo_2015-10-22_00-26-41

photo_2015-10-22_00-26-37

نشست بازاریان با ماموستا قادری