پ 09 فروردین 1403 ساعت 21:01

فرماندار پاوه : فعالیت کوله‌بری در بازارچه مرزی شوشمی همچنان متوقف است

فرماندار پاوه : فعالیت کوله‌بری در بازارچه مرزی شوشمی همچنان متوقف است

به گزارش سلام پاوه : فرماندار شهرستان پاوه گفت: فعالیت کوله‌بری در بازارچه مرزی شوشمی در این شهرستان پس از سه روز فعالیت مجدد همچنان متوقف است. پرویز ایده‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: توقف فعالیت کوله‌بری در بازارچه مرزی شوشمی از سی‌ویکم مرداد آغاز شده است و برای ساماندهی فعالیت […]

به گزارش سلام پاوه : فرماندار شهرستان پاوه گفت: فعالیت کوله‌بری در بازارچه مرزی شوشمی در این شهرستان پس از سه روز فعالیت مجدد همچنان متوقف است.

پرویز ایده‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: توقف فعالیت کوله‌بری در بازارچه مرزی شوشمی از سی‌ویکم مرداد آغاز شده است و پرویز ایده پوربرای ساماندهی فعالیت کوله‌بران این توقف همچنان ادامه دارد.

فرماندار شهرستان پاوه با اشاره به فعالیت مجدد سه روزه بازارچه مرزی شوشمی افزود: بر اساس درخواست واردکنندگان کالا و جلوگیری از تضرر این افراد به دلیل کالاهای خارج از مرز مانده از سی‌ام شهریور تا اول مهر این بازارچه فعال بوده است.

ایده‌پور تعداد تعاونی‌های مرزنشین شهرستان پاوه را هفت تعاونی اعلام و بیان کرد: در حال حاضر بیش از 20 هزار نفر عضو این تعاونی‌ها هستند که تاکنون برای 17 هزار و 760 نفر کارت عضویت صادر شده است.

وی با اشاره به عضویت دو درصدی اعضای غیربومی تعاونی‌های شهرستان پاوه گفت: تعدادی از روستاییان شهرستان روانسر و جوانرود به دلیل نزدیکی به بازارچه مرزی شوشمی عضو تعاونی‌های شهرستان پاوه هستند.

فرماندار شهرستان پاوه بیشترین واردات شش ماه نخست امسال را مربوط به چای با 459 تن، لاستیک خودرو با 52 هزار و 349 حلقه و پارچه با 159 هزار و 287 طاقه دانست و اظهار کرد: در این مدت ارزش ریالی این اقلام به ترتیب 137 میلیارد و 700 میلیون ریال، 104 میلیارد و 698 میلیون ریال و 318 میلیارد و 574 میلیون ریال است.

وی بیشترین ارزش ریالی واردات شش ماهه از بازارچه مرزی شوشمی را با 391 میلیارد و 460 میلیون ریال مربوط به پوشاک بیان و عنوان کرد: در این مدت 19 هزار و 573 گونی پوشاک  توسط کوله‌بران فعال در این مرز جابه‌جا شده است.

ایده‌پور تعداد اقلام وارداتی نیمه نخست امسال از بازارچه شوشمی را 26 قلم اعلام کرد و افزود: مغز گردو و بادام از دیگر کالاهای وارداتی بوده‌اند که ارزش واردات گردو با 139 تن به ارزش میانگین هر تن 300 میلیون ریال، 41 میلیارد و 700 میلیون بوده است.

فرماندار شهرستان پاوه با اشاره به اینکه هر تن واردات بادام به ارزش 300 میلیون ریال محاسبه شده است، گفت: در شش ماه نخست امسال 14.5 تن بادام به ارزش چهار میلیارد و 350 میلیون ریال از بازارچه مرزی شوشمی وارد شده همچنین  در این مدت پنج هزار و 948 دستگاه لباسشویی به ارزش 89 میلیارد و 220 میلیون ریال از این بازارچه وارد شده است.

وی تعاونی 916 نوسود با چهار هزار و 184 عضو بزرگ‌ترین تعاونی مرزنشین شهرستان پاوه اعلام و افزود: تعاونی 4615 پیشکسوتان با سه هزار و 875 عضو و تعاونی 1189 خانقاه با سه هزار و 809 عضو از دیگر تعاونی‌های بزرگ این شهرستان است.