ج 10 فروردین 1403 ساعت 01:33

وزیر نیرو از سدهای داریان و هیروی پاوه بازدید کرد

وزیر نیرو از سدهای داریان و هیروی پاوه بازدید کرد

به گزارش سلام پاوه : وزیر نیرو از سدهای در دست احداث داریان و هیروی شهرستان پاوه از توابع استان کرمانشاه روز چهارشنبه بازدید کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا حمید چیت چیان در این بازدید که جمعی از مسئولان استان کرمانشاه وی را همراهی می کردند از نزدیک در جریان روند ساخت این سدها قرار […]

به گزارش سلام پاوه : وزیر نیرو از سدهای در دست احداث داریان و هیروی شهرستان پاوه از توابع استان کرمانشاه روز چهارشنبه بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا حمید چیت چیان در این بازدید که جمعی از مسئولان استان کرمانشاه وی را همراهی می کردند از نزدیک در جریان روند ساخت این سدها وزیر نیرو در پاوهقرار گرفت.
وزیر نیرو همچنین از عملیات نجات بخشی چشمه بل شهرستان پاوه که در محوطه سد داریان قرار گرفته بود بازدید کرد.
وزیر نیرو صبح امروز از طریق استان کردستان وارد شهرستان پاوه شد.

* سد داریان
سد داریان پاوه از نوع خاکی با هسته نفوذ ناپذیر رسی است، ارتفاع آن از کف رودخانه 155 متر و 907 میلیون مترمکعب حجم بدنه آن است.
تونل های انحراف آب سد داریان شامل دو تونل به طولهای 989 متر (طونل راست) و یک هزار و 34 متر (تونل چپ) می باشد.
این سد که با هدف تامین آب آشامیدنی و تنظیم برق در استان کرمانشاه عملیات اجرایی آن آغاز شده و تاکنون برای راه اندازی و افتتاح تونل انحراف آب سد داریان بیش از سه هزار میلیارد ریال هزینه شده است.
اجرای کامل سد داریان می تواند زمینه اشتغال دو هزار نفر را به صورت مستقیم و دو هزار نفر را نیز به شکل غیرمستقیم فراهم آورد که تاکنون اشتغال یک هزار نفر به صورت مستقیم فراهم شده است.

* سد هیروی
سد هیروی پاوه نیز که مراحل پایانی ساخت را می گذراند بزودی آماده آبگیری خواهد شد.
هدف از اجرای این سد بهره برداری از آب آن برای زمین های کشاورزی مناطق گرمسیری استانهای کرمانشاه، ایلام و شمال خوزستان اعلام شده است.
میزان آب ذخیره شده در پشت این سد 12 میلیون متر مکعب است که با بهره برداری از آن حدود 65 درصد زمین های کشاورزی مناطق یاد شده آبی خواهد شد.

* چشمه بل
چشمه بل که در محوطه سد هیروی قرار گرفته بود امسال با همت مهندسان کشورمان آب آن در تراز 836 متر (هشت متر بالاتر از نرمال) و 120 متر بالاتر از مظهر قدیم، در محل مظهر جدید سرازیر شد.
با توجه به غرق شدن محل چشمه بل در دریاچه سد هیروی با درخواست سازمان محیط زیست مقرر شد مظهر یا همان محل خروج آب این چشمه در جایی دیگر و به دور از دریاچه منتقل شود که این کار با همت مهندسان و کارشناسان داخلی انجام شد.
شهرستان پاوه با 58 هزار نفر جمعیت در 112 کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.

یک پاسخ برای “وزیر نیرو از سدهای داریان و هیروی پاوه بازدید کرد

  • رضا احمدی در تاریخ مهر 16, 1394 گفت:

    ما نفهمیدیم جناب حسینی در کنار وزیر چیکار میکنند منظورم حوزه انتخاباتی ایشان است