ج 31 فروردین 1403 ساعت 08:19

گرایش سنت به مدرنیته طلافروشان در شهر تاریخی پاوه

گرایش سنت به مدرنیته طلافروشان در شهر تاریخی پاوه

به گزارش سلام پاوه : رئیس اتحادیه طلا و جواهر پاوه ضمن بیان سنتی بودن این شهر از رویکرد جدید صنف طلای این شهر به تکنولوژی های نو و مدلهای جدید خبر داد. به گزارش سلام پاوه و به نقل ازسایت طلا، شهر زیبا و تاریخی پاوه قدمتی بیش از 3 هزار سال دارد، و […]

به گزارش سلام پاوه : رئیس اتحادیه طلا و جواهر پاوه ضمن بیان سنتی بودن این شهر از رویکرد جدید صنف طلای این شهر به تکنولوژی های نو و مدلهای جدید خبر داد.

به گزارش سلام پاوه و به نقل ازسایت طلا، شهر زیبا و تاریخی پاوه قدمتی بیش از 3 هزار سال دارد، و در فاصله 112 کیلومتری کرمانشاه و 45 کیلومتری تا نقطه کیومرث ویسیصفر مرزی قرار دارد.

این شهر با جمعیتی بالغ بر ۲۲۰۰۰ نفر دارای سازه‌ها و منازل مسکونی بسیاز زیبایی است. این شهر به گونه‌ای طراحی شده است که در بیش‌تر موارد پشت‌بام خانه‌ای که در ارتفاع کم‌تری از دامنه کوه ساخته شده است حیاط منزلی است که چند متر بالاتر ساخته شده است. به همین دلیل پاوه را شهر «هزار ماسوله» نیز می‌نامند.

” کیومرث ویسی” رئیس اتحادیه طلا و جواهر پاوه ضمن حضور در کافه طلای سایت طلا از مشخصه های این شهر و بازار طلای آن سخن گفت و به رویکرد جدید این بازار اشاره کرد.

وی با بیان محرومیت این شهر و وجود بیکاری در بین جوانان این شهر دینداری و صداقت را از خصوصیات بارز پاوه برشمرد و افزود: گرچه فرهنگ غرب طی سالیان اخیر در این شهر تأثرگذار بوده، ولی این شهر سنت خود را حفظ کرده و غالب مردم این شهر با لباس زیبای کردی در شهر تردد می کنند.

ویسی در عین حال تصریح کرد: احترام به آیین و سنتها مانع به روز شدن اهالی این شهر نشده و مردم پاوه مصنوعات طلای شیک و لوکس مصرف می کنند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر پاوه با توجه به عدم گستردگی این شهر و علیرغم وجود هنرمندان چیره دست، پاوه را فاقد تولیدات طلا و جواهر معرفی کرد، و خاطرنشان کرد که در این شهر تولیدات سفارشی و محدود طلا و جواهر انجام می پذیرد.

وی استقبال از طلای زرد و سبک را بیشتر از دیگر مصنوعات دانست و ادامه داد: طی سالیان اخیر با توجه به رکود موجود در بازار و افت درآمدها و موضوع مالیات برارزش افزوده بازار طلای این شهر به سردی متمایل شده است.

ویسی بحث مالیات برارزش افزوده را از چالشهای مهم صنف طلا و جواهر حتی در شهرستانها عنوان کرد و در گفتگو با سایت طلا گفت: در این راستا پی گیری های بسیاری صورت گرفته شده و جلسات زیادی از طرف این اتحادیه با مسئولین صنفی، اداره دارایی و امام جمعه این شهر برگزار شده و مشکلات مالیاتی این شهر در جلسه ای با آقای فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران مطرح شده است، و ما مانند دیگر شهرهاهمچنان منتظر مانده ایم.

این مقام مسئول در اتحادیه طلا و جواهر پاوه، بیشترین ارتباط این شهر در زمینه موضوعات طلا و جواهر را با شهر کرمانشاه بیان کرد و اظهار داشت: اتحادیه طلا و جواهر پاوه ارتباطات خوبی با دیگر اتحادیه ها بخصوص شهرهای مجاور داشته و با جناب آقای کشتی آرای به عنوان رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر و قبل از آن رئیس اتحادیه کشوری جلسات مفیدی برگزار کرده است، که ایشان این اتحادیه را مورد لطف و حمایت خود قرار داده است.

وی سنتی بودن این صنف در این شهر را معضل بزرگی برای این اتحادیه دانست و تصریح کرد: تاکنون اعلام قیمتها در این شهر به صورت دستی اعلام می شده، ولی در حال حاضر لزوم بروز کردن تجهیزات و استفاده از قیمتهای لحظه ای و یکپارچه بشدت احساس می شود.

3 پاسخ برای “گرایش سنت به مدرنیته طلافروشان در شهر تاریخی پاوه

  • شهروند در تاریخ مهر 5, 1394 گفت:

    شهروند 2خودتون میدونید که حقیقتو گفتم دیگه چرا انکارش میکنید؟؟؟!!
    در ضمن اصلا ادبیات مغرضانه نیست چون الان داخل هر خانواده ای که تو پاوه وحومه هستن یه ورشکسته ای وجود داره که دلیلشم سود گرفتن از به اصطلاح کاسبها وطلا فروشای میدان مولویه

  • شهروند در تاریخ مهر 4, 1394 گفت:

    همین طلا فروشها نصف جوانان این شهر رو ور شکسته کردن

    • شهروند ٢ در تاریخ مهر 4, 1394 گفت:

      در جواب شهروند كمي به ديده انصاف به موضوعات نگاه كنيد بعد به خودتون اجازه قضاوت بدهيد هر چند قضاوت شما هم در نهايت يك نظر شخصي بيشتر نميتواند باشد ،شما به كدام دليل و استناد يك صنف را متهم به ورشكست كردن نصف جوانان شهر ميكنيد بدون شك اين نوع ادبياتهاي مغرضانه و بدون نام ونشان كه هر روز كسي يا جمعي را نشانه ميروند بيشتر مايه ورشكستگي و خيلي از مشكلات ديگر………. ميباشند