ج 10 فروردین 1403 ساعت 17:22

پیگیری استاندار برای اخذ مجوز بازگشایی مرز شوشمی و اصلاح راه آن

پیگیری استاندار برای اخذ مجوز بازگشایی مرز شوشمی و اصلاح راه آن

اولین جلسه ستاد توسعه تجارت استان کرمانشاه با محوریت بررسی وضعیت مرزهای رسمی استان، با حضور استاندار و جمعی از مسئولین استانی، فرمانداران شهرهای مرزی و … در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمانشاه برگزار شد. به گزارش سلام پاوه : و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، ابراهیم رضایی استاندار کرمانشاه در این نشست […]

اولین جلسه ستاد توسعه تجارت استان کرمانشاه با محوریت بررسی وضعیت مرزهای رسمی استان، با حضور استاندار و جمعی از مسئولین استانی، فرمانداران شهرهای مرزی و … در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش سلام پاوه : و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، ابراهیم رضایی استاندار کرمانشاه در این نشست فعال سازی مرزها و توسعه آنها را اولین و سریع ابراهیم رضایی بابادیترین راه رسیدن به اشتغال پایدار دانست.

وی تاکید کرد: باید مسائل مربوط به مرزها با حساسیت بیشتری پیگیری شود .

استاندار کرمانشاه معتقد است، فعال کردن مرزهای استان کرمانشاه گامی به سوی استفاده از ظرفیت های استان و حتی کشور است.

رضایی خاطرنشان کرد: گاهی برای فعال کردن برخی مرزها و بازارچه ها مشکلات ابتدایی وجود دارد که می توان با کمک یکدیگر آن ها را رفع کرد.

فرماندار شهرستان پاوه بازارچه شوشمی را یکی از فعال ترین بازارچه های کشور دانست که در حد فضا و ظرفیتی که دارد روزانه حدود ۲۵ کامیون از آن عبور می کند و جزء سه بازارچه برتر کشور است.

حسین خدرویسی معتقد است می توان بخشی از شلوغی و حجم مبادلات مرز رسمی پرویز خان را به بازارچه شوشمی منتقل کرد.

وی بازگشایی این مرز برای تردد زوار و مسافر را از مهمترین خواسته ها در خصوص مرز شوشمی دانست و ادامه داد: اگر این مرز برای عبور مسافر نیز بازگشایی شود بیش از پیش شاهد رونق اشتغال و تجارت در منطقه خواهیم بود.

به گفته فرماندار پاوه پیگیری های لازم برای بازگشایی این مرز از طریق دولت انجام شده و همه چیز در انتظار ابلاغ مجوز بازگشایی آن از سوی دولت است.

 تسریع در روند اقدامات عمرانی این بازارچه از دیگر خواسته های خدرویسی بود و افزود: معتقدم امکانات و اعتبارات دولتی جوابگوی این کار نیست و لازم است بخش خصوصی نیز پای کار بیاید.

وی همچنین از مسئولین راه و شهرسازی خواست فکری برای جاده های این بازارچه بکنند و خاطرنشان کرد: از پاوه تا مرز شوشمی ۳۰ کیلومتر راه است که تنها چهار کیلومتر آن نیاز به تعریض دارد و چنانچه راه های متصل به این بازارچه اصلاح شود بهتر می توان شاهد فعال سازی آن بود.

راه اندازی شبکه فیبر نوری بازارچه شوشمی نیز از دیگر خواسته های فرماندار پاوه بود.

خدرویسی مرز شوشمی را نزدیک ترین راه به سلیمانیه و کرکوک عراق خواند که توسعه آن می توان تاثیر بسزایی در کاهش بیکاری شهرستان پاوه و حتی استان داشته باشد.

در ادامه نلسون حضرتی مدیرعامل سازمان همیاری های شهرداریهای کرمانشاه نیز در خصوص بازارچه مرزی شوشمی، گفت: یکی از مهمترین مشکلات این مرز راه سخت و صعب العبور آن است که امکان عبور و مرور ماشین های سنگین را سخت می کند.

وی در خصوص حجم مبادلات این بازارچه نیز یادآوری کرد: در سال ۹۰، ۲۰ هزار و ۶۲۴ کامیون صادراتی، در سال گذشته ۲۴ هزار و ۹۲۸ کامیون و در هشت ماهه اول امسال ۱۶ هزار و ۵۷۱ کامیون صادراتی از این مرز عبور کرده اند.

 حضرتی اظهار داشت: محدوده کوچک بازارچه از دیگر مشکلات این مرز است و همچنین توسعه و تعریض راه آن زمان بر و پرهزینه خواهد بود.

استاندار کرمانشاه نیز بعد از شنیدن مشکلات بازراچه شوشمی گفت: از طریق دولت پیگیر بازگشایی آن خواهم بود.

رضایی از راه و شهرسازی استان نیز خواست هرچه سریع تر برای تعریض راه بازارچه شوشمی وارد کار شود و از شرکت مخابرات نیز خواست نسب به ایجاد فیبر نوری در آن مسیر اقدام کند.