پ 09 فروردین 1403 ساعت 15:05

امام جمعه پاوه با استاندار جدید کرمانشاه دیدار و گفتگو کرد.

امام جمعه پاوه با استاندار جدید کرمانشاه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش سلام پاوه و به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه پاوه :حاج ماموستا ملاقادر قادری با استاندار جدید کرمانشاه دیدار و گفتگو کردند. ماموستا ملا قادر قادری در دیدار با استاندار جدید کرمانشاه ؛ ضمن تبریک و خوش آمد گوئی به ایشان ، گفت : مردم ما مدت سه دهه است از […]

به گزارش سلام پاوه و به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه پاوه :حاج ماموستا ملاقادر قادری با استاندار جدید کرمانشاه دیدار و گفتگو کردند.

ماموستا ملا قادر قادری در دیدار با استاندار جدید کرمانشاه ؛ ضمن تبریک و خوش آمد گوئی به ایشان ، گفت : مردم ما مدت سه دهه است از دولتهای محترم پیشین و مسئولان امر خواستار رسمیت بخشیدن به مسئله تردد مسافر از مرز نوسود به کشور عراق بوده و هستند و این موضوع جزو مطالبات اصلی مردم ماست چراکه این امر قطعاً در اشتغال و سرگرمی بسیاری از خانواده ها مفید و موثر دیدار با استاندار کرمانشاهو یک نوع خدمت تاریخی به مردم اورامانات و استان کرمانشاه است.

به گزارش روابط عمومي دفتر امام جمعه پاوه ، روز پنجشنبه 21/9/92 اعضای شورای روحانیت شهرستان پاوه در معیت امام جمعه پاوه به قصد خوش آمد گوئی و تبریک با جناب آقای مهندس رضائی بابادی استاندار جدید کرمانشاه دیدار و ملاقات کردند .

در این دیدار که در فضایی صمیمانه انجام شد ابتداء امام جمعه پاوه در سخنانی گفت : حکماء ما گفته اند « القادم یزار » (آنکس که تازه رسیده است شایسته زیارت و ملاقات است ) لهذا و بعنوان مهمان استان کرمانشاه ، بنده و جمع حاضر به نمایندگی از روحانیون شهرستان پاوه خدمت رسیده ایم تا بعنوان وظیفه به جنابعالی خوش آمد بگوئیم.

وی افزود : همچنانکه جنابعالی در جلسه معارفه خود فرمودید که ماهم زاگرسی هستیم ؛ اینجانب نیز در تکمیل گفته جنابعالی عرض میکنم دیار ما با دیار جنابعالی از جهات مختلفی نزدیک و با هم شباهت دارند. ابن بطوطه سیاح درکتاب خاطراتش آورده است « در سال 750 به شیراز رفتم و سپس به منطقه بختیاری مسافرت کردم ؛ در آن منطقه با دو قبیله شجیع کرد و لر ملاقات کردم ، مناطق آنها را درختان بلوط پوشیده بود که از ثمرآنها برای نان استفاده میکردند.»

ماموستا قادری افزود : اگرچه فاصله جغرافیایی ما تا چهارمحال و بختیاری زیاد است لیکن براساس این مستندات با هم فرهنگ مشترکی داریم و لذا خوشحالیم جنابعالی از جنوب زاگرس به شمال زاگرس تشریف آورده اید و امیدواریم منشاء خیر و خدمت و محور وحدت برای استان و ملت شریف کرمانشاه باشید.

امام جمعه پاوه در ادامه گزارشی از وضعیت منطقه اورامانات و اهل سنت استان کرمانشاه و همراهی آنها با نظام اسلامی ارائه کرد و افزود : اگر چه من نماینده اهل سنت استان نیستم ، اما بعنوان کسی که دلسوز مردم و انقلاب هستم عرض میکنم مردم ما شریف­ اند و شایسته هر نوع خدمتی هستند و در مقابل خدمات مسئولان امر نیز قدرشناسند و افراد خدوم را دوست دارند

ماموستا قادری سپس به مشکلات مردم شهرستان پاوه نیز اشاره کرد و گفت : به عنوان وظیفه دینی و احساس مسئولیت در قبال مردم شریف پاوه ؛ مشکلات عمده شهرستان را دسته بندی کرده و به صورت مکتوب در چهار بند تقدیم مینمایم انشا ء الله مورد توجه قرار گیرند

وی گفت : آب آشامیدنی شهر پاوه که از 4 سال پیش عملیاتی آبرسانی به این شهر آغاز شده و قرار براین بود ظرف مدت یکسال به نتیجه برسد ولی تابحال فقط 30درصد کار پیشرفت داشته و کماکان مشکل ما لاینحل مانده است.

امام جمعه پاوه افزود : مشکلات بعدی ما مشکلات سیاسی و فرهنگی است. دولتهای محترم گذشته در همه ابعاد هزینه های مختلفی انجام داده اند ولی در امور فرهنگ و تربیت و مقابله با هجمه سیاسی و فرهنگی و تقویت سنگر روحانیت و مساجد کمتر توجه شده است. توقع مردم عنایت و توجه بیشتر در این خصوص است

ماموستا ملا قادر قادری مشکل و معضل بعدی شهرستان پاوه را مسئله اشتغال جوانان عنوان کرد و افزود : مسئله اشتغال معضل دیگری است که همچنان بعد از سالها پابرجاست. و بعلت نبود کارخانه و مراکز اشتغالزا در منطقه ، روز به روز هم روبه افزایش است. و این موضوع کم کم دارد جوانان را به انحرف میکشاند.

ماموستا قادری چهارمین مطالبه و مشکل را قانونی کردن رفت و آمد مسافر از مرز نوسود عنوان کرد و ضمن تأکید بر این مهم گفت : یکی از بزرگترین و عمده ترین مشکل ومطالبه مردم ما بازگشایی مرز شوشمی و تصویب تردد مسافر از آن است.

وی افزود : تأکید فراوان ما بر سر موضوع مرز به این دلیل است که ما در شهرستان پاوه زمین کشاورزی نداریم ؛ دامداری اکثراً تعطیل است و باغات منطقه بدلیل کمبود آب و سنتی بودن آنها ، جوابگوئی تأمین معیشت مردم ما نیستند

امام جمعه پاوه افزود : مردم ما مدت سه دهه است از دولت های محترم پیشین و مسئولان امر خواستار رسمیت بخشیدن به مسئله تردد مسافر از مرز نوسود به کشور عراق بوده و هستند و این موضوع جزو مطالبات اصلی مردم ماست چراکه این امر قطعاً در اشتغال و سرگرمی بسیاری از خانواده ها مفید و موثر و یک نوع خدمت تاریخی به مردم اورامانات و استان کرمانشاه است.

بعد از سخنان ماموستا ملا قادر قادری ؛ استاندار کرمانشاه نیز ضمن اظهار خوشحالی از دیدار با روحانیون حاضر و تشکر از محبت مهمانانش اظهار داشت : در تاریخ انقلاب اسلامی ؛ مردم پاوه نقش تأثیرگذاری داشته اند و لذا نقش و فداکاری مردم پاوه برای ما قابل ستایش است.

وی افزود : اینجانب چون در استانداری آذربایجان غربی خدمت کرده ام با آداب و فرهنگ و زندگی مردم اهل سنت و کرد آشنا هستم .

استاندار کرمانشاه افزود : من به جهت خدمت به کرمانشاه آمده ام و نقش راه هم مشخص است آنچه مهم است عمل به این نقشه است.

مهندس رضایی گفت : کرمانشاه استانی غنی با مردمی با استعداد و توانمند است ولی اختلافات داخلی ضربه زیادی به استان زده است ، ما سعی داریم به یاری خداوند و حمایت های دولت تدبیر و امید جناب آقای دکتر روحانی و وفق نقشه و تدبیر مقام معظم رهبری با جدیت هرچه بیشتر در مسیر رفاه و تامین معیشت مردم اقدام کنیم.

استاندار کرمانشاه سپس در پاسخ به طرح مشکلات شهرپاوه توسط ماموستا ملا قادر قادری گفت : انشاء الله این مشکلات در راس برنامه های ما برای شهرستان پاوه خواهد بود و در رفع آنها تلاش خواهیم کرد

وی افزود : در خصوص مسئله مرز هم دستورات اکید را به مسئولین مربوط داده ام تا در مرز شوشمی شروع به کار کنند ؛ مطمئن باشید یکی از کارهای اصلی ما فعال سازی مرزهاست

یک پاسخ برای “امام جمعه پاوه با استاندار جدید کرمانشاه دیدار و گفتگو کرد.

  • محمد در تاریخ آذر 23, 1392 گفت:

    تو رو خدا اقای قادری یه فکری هم برای کمک به شورا بکنید نمی دونن کی رو بیارن به جای اقای ابراهیمی . البته واقعا نم سخته چون اقای ابراهیمی واقعا مدیری قوی بود حیف شد