ج 31 فروردین 1403 ساعت 17:39

کمپین درهای آبی در سنندج / جمع اوری درهای بطری در پاوه برای کمپین

کمپین درهای آبی در سنندج / جمع اوری درهای بطری در پاوه برای کمپین

به گزارش سلام پاوه : سنندج – ایرنا – در حالی که تنها کمتر از دو هفته از فعالیت کمپین درهای آبی در استان کردستان می گذرد آوازه این کمپین به مدد فضای مجازی و گروه های چت و گفت و گو از استان کردستان خارج و فعالیت آنها به برخی از شهرهای استان های […]

به گزارش سلام پاوه : سنندج – ایرنا – در حالی که تنها کمتر از دو هفته از فعالیت کمپین درهای آبی در استان کردستان می گذرد آوازه این کمپین به مدد فضای مجازی و گروه های چت و گفت و گو از استان کردستان خارج و فعالیت آنها به برخی از شهرهای استان های همجوار هم کشیده شده است.

به گزارش ایرنا، کمپین درهای آبی حرکتی زیست محیطی و اجتماعی است که با جمع آوری درهای پلاستیکی بطری های مختلف، برای کم توانان و معلولان ویلچر تهیه می کنند و کارکرد دوگانهکمپین درهای آبی زیست محیطی و اجتماعی کمپین، شاید یکی از علت های گسترش آن است.

این کمپین که از 10 شهریور کار خود را با ایده ای از سوی موسسه آموزشی و نیکوکاری رعد سنندج آغاز کرد با درخواست از فعالان اجتماعی در شهرستان های مختلف استان آنها نیز به کمپین پیوستند و مکان هایی را برای جمع آوری در پلاستیکی بطری ها مشخص کردند.

این کمپین اما از مرزهای استان نیز خارج شد و اکنون بوکان در آذربایجان غربی و شهرهای جوانرود و پاوه در استان کرمانشاه نیز در حال جمع آوری درهای پلاستیکی بطری برای این کمپین هستند.

سرپرست کمپین درهای آبی پیوستن شهرهای خارج از استان را کاملا خودجوش می داند و می گوید: برخی از شهرهای دیگر خارج از استان پیشگام شدند و مکانی را برای جمع آوری درهای پلاستیکی اختصاص دادند که کمپین نیز از آن استقبال کرد.

آمانج فلاحی استقبال از این کمپین را بسیار عالی توصیف کرد و گفت: استقبال بیشتر از انتظار بود، فعالیت و هدف کمپین اکنون در میان بخش های مختلف مردم شناخته شده است و بسیاری به آن پیوسته اند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت کمپین هنوز به دو هفته هم نرسیده است، گفت: تنها یکی از فعالان کمپین به تنهایی 15 هزار در پلاستیکی بطری جمع آوری کرده است.

اجتماعی، انسان دوستانه و زیست محیطی بودن این کمپین بخشی از دلایل گسترش آن بوده است از سوی دیگر فلاحی رساندن همین پیام و اهداف آن به مردم را بدون کمک فضای مجازی دشوار می داند.

وی اظهار کرد: در تالارهای عروسی نیز تعدادی از کارکنان این تالارها با مطلع شدن از کمپین اقدام به جمع آوری در پلاستیکی بطری های مصرف شده در مراسم ها کرده اند.
به گفته وی در حالی که هیچکدام از اعضای کمپین در سنندج فعالیتی خارج از این شهر ندارند علاقه مندان به این حرکت انسان دوستانه از طریق برنامه ها و شبکه های اجتماعی با کمپین آشنا شده اند و در شهر خود فعالیت در این راستا را آغاز کرده اند.

فلاحی افزود: جمعه گذشته در دیواندره با کمک شورای شهر و شهرداری این شهر و در سقز با کمک جامعه معلولان این شهر، برنامه پاکسازی زباله و جمع آوری درهای بطری برگزار شد.

سرپرست کمپین درهای آبی گفت: تاکنون حدود 40 هزار در پلاستیکی برابر با 73 کیلو جمع آوری شده است که باید به 100 هزار عدد برسد تا بتوانیم یک ویلچر تحویل بگیریم.

فلاحی در پاسخ به این سوال که چرا در بطری ها جمع آوری می شود، گفت: هزینه بازیافت درهای پلاستیکی از هزینه تولید آنها کمتر است و کارخانه ها تمایل به بازیافت آن دارند.

وی ادامه داد: کارخانه ای که با آن به توافق رسیده ایم به دلیل خیریه بودن کار قبول کرده است که قیمتی چند درصد بالاتر از قیمت بازار برای این درهای پلاستیکی در نظر بگیرد.

وی ترویج احساس مسوولیت نسبت به معلولان و محیط زیست را از اهداف کمپین بیان می کند و می گوید: این کمپین محدودیت زمانی ندارد و ما به جمع آوری درهای پلاستیکی همچنان ادامه می دهیم.

فلاحی با اشاره به اینکه می خواهیم عزت نفس معلولان را حفظ کنیم و حس ترحمی نماند، اظهار کرد: کسانی هم که مشکلات مالی را دلیل کمک نکردن به معلولان بیان می کنند اکنون می توانند با جمع آوری درهای پلاستیکی به این قشر کمک کنند.

سرپرست کمپین درهای آبی گفت: در یک یا دو هفته آینده برنامه پاکسازی در شهر سنندج داریم که هم به جمع آوری زباله هایی که محیط زیست را آلوده می کنند می پردازیم و هم درهای پلاستیکی در محیط را جمع آوری می کنیم.

5 پاسخ برای “کمپین درهای آبی در سنندج / جمع اوری درهای بطری در پاوه برای کمپین

  • ناشناس در تاریخ مهر 3, 1402 گفت:

    سلام من درب بطری جم کردم ولی سه نفر تقریبا تو خونه معلول دارم آیا ویلچر به خودم تعلق میگیره؟

  • ناشناس در تاریخ مرداد 20, 1395 گفت:

    حتما که نباید خودمان نوشابه بخوریم همه جا ریخته وقتی دقیق میشی می فهمی که مردم چقدر نوشابه و آب معدنی می خورن!!!

  • مجید در تاریخ شهریور 26, 1394 گفت:

    بسیار عالی.ایده جالبی بود

  • دانشجو در تاریخ شهریور 23, 1394 گفت:

    آفرین بر مردم خیرخواه منطقه
    این ایده خیلی وقت پیش در تهران و شهرهای بزرگ شروع شده بود.
    اما به نظر می آید که راه انداختن چنین کمپین هایی به گونه ای سرگرم کردن مردم از سوی برخی ها است حتی می شود گفت که مردم هم به نوعی خوشان را گول میزنند.
    بیشترین آمار استفاده از بطری و حجم عمده درهایی که جمع آوری می شود مربوط به نوشابه و دوغ های گازدار می باشد.
    مگر هر خانواده در روز یا در هفته چند بطری نوشابه میخورد آیا به 20 عدد میرسد( البته کاری به رستوران ها و تهیه غذا ها نداریم).
    آیا بهتر نبود که به جای جمع کردن در بطری ، ازمیزان مصرف نوشابه که صد درصد هم مضر سلامتی می باشد در طول هفته کم کنیم و با جمع آوری این پول هایی که شاید خیلی بیشتر باشد به معلولان یا هریک از اقشار نیازمند کمک کنیم!!
    البته نفس کار خیر خواهانه و قابل ستایش است اما درصورت کمی تفکر در آن میتوان از راههای جایگزین بهتری استفاده کرد.

  • خالد ویسی در تاریخ شهریور 23, 1394 گفت:

    سلام ممنون میشم شماره تلفنی بفرستین واسم .چون کلی بطری جمع اوری کردم .