س 28 فروردین 1403 ساعت 10:35

نونهالان کشتی پاوه را دریابید / درد دلهای یک مربی دلسوز

نونهالان کشتی پاوه را دریابید / درد دلهای یک مربی دلسوز

به گزارش سلام پاوه : کشتی بدون شک یکی از مهمترین رشته های ورزشی کشورمان و حتی جهان است ورزشی باستانی و قدیمی که ریشه در فرهنگ و سنن ایرانیان دارد در این راستا سری به محل تمرین کشتی گیران نونهال شهرمان پاوه زدیم تا از نزدیک شاهد تمرینات این عزیزان باشیم . به گزارش […]

به گزارش سلام پاوه : کشتی بدون شک یکی از مهمترین رشته های ورزشی کشورمان و حتی جهان است ورزشی باستانی و قدیمی که ریشه در فرهنگ و سنن ایرانیان دارد در این راستا سری به محل تمرین کشتی گیران نونهال شهرمان پاوه زدیم تا از نزدیک شاهد تمرینات این عزیزان باشیم .

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : کشتی پاوه در سالهای اخیر از جمله پر افتخارترین ورزشهای تاریخ شهرستان پاوه بوده است این موفقیتها مرهون تلاش و کوشش دلسوزان و پیشکسوتانی است کشتی نونهلان پاوه12که سالها است بدون کوچکترین ادعایی و با هزینه های شخصی برای اعتلای این ورزش پهلوانی و قهرمانی مایه گذاشتند و در این راه مشقت ها و رنجهای بسیاری کشیدند تا نونهالان و نوجوانان و جوانان و… این دیار بتوانند در عرصه ورزش کشتی گام بردارند وافتخار بیافرینند.

در حال حاضر کشتی شهرستان پاوه از جمله برترین های استان می باشد که با همت و حمایت همه جانبه مردم و مسئولین می تواند در سطح کشور نیز حرفی برای گفتن داشته باشد تا جایی که در چند وقت اخیر سروش امینی ، آکام سلیمی و  آریز رحیمی با کسب دو مدال نقره و یک برنز کشوری پتانسیل بالای کشتی پاوه را به همگان نشان دادند و اعلام کردند شهر مرزی پاوه نیز می تواند حرفهای زیادی در ورزش کشتی در سطح  کشور و حتی جهان داشته باشد .

در راه اعتلای ورزش کشتی پاوه بدون شک نقش آقای سعدی توفیقی رئیس پیشکسوت  هیئت کشتی پاوه انکار ناپذیر است  که جای تقدیر و تشکر را دارد وجود مربیان جوان بی ادعا و دلسوزی همچون حمید فهیمی که بدون کوچکترین چشم داشت مادی و معنوی عاشقانه برای پیشرفت ورزش کشتی گام برداشتند نیز بسیار موثر است .

پرورش نونهالان و نوجوانانی که عناوین بسیار استانی و حتی کشوری را در کارنامه داشتند کار ساده ای نیست که این با تلاشهای مربیان جوان و زحمت کش و دلسوزی همچون حمید  فهیمی ، پیمان جعفری ، حسام حسام الدینی ، امید مصطفایی و… به عمل تبدیل شده است و پاوه بدون شک یک قطب کشتی استان کرمانشاه شده است .

روی سکو رفتن نیما امینی ، کاویان ارژنگ ، محمدکریمی ، متین حامدی نیا ، زانیار کریمی و منیب نوری ، شاهین اداک و متین رشیدی و چندین و چند نفر دیگر و پرورش آینددارانی چون شایان نوری،  محمد احمدی و متین احمدی و الان سلیمی و سینا نوروزی و… گوشه ای از افتخارات کشتی پاوه می باشند که بی هیچ شک و شبه ای در رشد و پیشرفت آنها نقش مربیان انکار ناپذیر است و حمید فهیمی  یکی از این دلسوزان بی ادعا است .

در این باره سری به سالن کشتی پاوه زدیم نونهالان و استعدادها و امیدهای کشتی پاوه زیر نظر حمید فهیمی در حال تمرین بودند هرچند سالن کشتی به نسبت بسیاری از سالنهای دیگر مناسب به نظر می آید اما گرمای داخل سالن بسیار عذاب آور بود تصاویری از این عزیزان را ثبت کردیم سپس به درد دلهای مربی جوان آنها که بدون هیچ چشم داشتی برای اعتلای ورزش کشتی پاوه مدتها است کار می کند نشستیم .

حمید فهیمی که از مربیان با اخلاق کشتی پاوه می باشد  ضمن تشکر از حضور خبرنگاران سایت سلام پاوه در سالن کشتی گفت : کشتی پاوه با تلاشهای زیاد و بدون کمترین حمایتها رشد کرده است و حمید فهیمیدر این راه پیشکسوتان و هیئت کشتی و آقای توفیقی و اداره ورزش و جوانان نیز کمک حال بودند اما کشتی پاوه مشکلات زیادی دارد.

وی نبود انگیزه را یکی از مهمترین این مشکلات دانست و گفت : متاسفانه بیش از یکسال است به دلیل مشکلات مالی و نبودن حامی و اسپانسر و نداشتن اعتبارات لازم پاوه میزبان هیچ مسابقه ای نبوده است و این باعث شده است کشتی گیرانی که هفته ها و ماه ها تمرین می کنند بخاطر نبود مسابقه انگیزه لازم را برای تمرین و ادامه کار نداشته باشند. واین درحالی است که در شهرهای دیگر شاهد مسابقات معتبر و حتی لیگهای داخلی هستیم.

فیهمی ادامه داد و افزود : مشاهده می شود که کشتی گیری در دیگر شهرستان ها صاحب عنوان حتی استانی می شود اما با تشویق ها و حمایتهای مالی نهادها و مردم و مسئولین مواجه می شود و وی به نحو احسن مورد تجلیل قرار می گیرد اما متاسفانه علی الرغم حمایتهای هیئت و اداره ورزش تجلیل در خور و شایسته ای در پاوه صورت نمیگیرد که این خود سبب کاهش انگیزه می شود.

وی با انتقاد از میزان مبلغ پرداختی به صاحبان عنوان جهت تجلیل در شهرستان پاوه گفت : واقعا درست نیست کشتی گیر نونهالی که مدتها تمرین می کند و در کشور مقام می آورد با صد الی  صد و پنجاه هزار تومان مورد تجلیل قرار گیرد اما اگر این عناوین در دیگر شهرها بود دو میلیون و سه میلیون پرداخت می شد.

این مربی جوان سپس افزود: مربیان کشتی پاوه بدون کوچکترین ریال دریافتی در خدمت این ورزش هستند اما متاسفانه کسی به آنها توجه ندارد و این برای ادامه راه و کشتی شهرستان پاوه خطرناک است .

حمید فهیمی اظهار داشت : کشتی پاوه آینده درخشانی دارد اما واقعا دچار مشکلات مالی و نبود اسپانسر و یک حامی مالی است .

وی گفت : برای شرکت در اردو ها و مسابقات ، کشتی گیران و مربیان از جیب شخصی هزینه می کنند و با این وجود ادامه کار و روند روبه رشد کشتی پاوه با چالشها و مشکلات فراوانی روبرو می حمید فهیمیشود.

فهیمی با اشاره به اینکه نداشتن اعتبارات مالی برای میزبانی و برگزاری مسابقات ، عدم حمایت مالی از کشتی گیران برای شرکت در مسابقات مالی باعث افت در این رشته ورزشی شده است  گفت : تا جایی که درسال گذشته بیش از هشتاد کشتی گیر در این محل تمرین داشتند اما امسال نزدیک به 30 الی 40 نفر با ما کارمی کنند که همه از آینده داران کشتی استان و حتی کشور می توانند باشندو این افت محسوس است.

وی با تقدیر از آقایان سعدی توفیقی ، عرفان بیگامیر، عرفان احمدی ، مهران احمدی، سیوان امینی ، کیومرث امینی و… گفت : این عزیزان همیشه بازوان کشتی پاوه بوده اند و با هزینه های شخصی حامی ما بودند و امیدوارم دلسوزان ورزش کشتی همچون این عزیزان  به حمایت عملی از کشتی پاوه بپردازند.

فهیمی با مقایسه حضور والدین نونهالان و نوجوانان در محل تمرین کشتی گیران در شهرهای بزرگ با پاوه گفت :در شهرهای صاحب کشتی مشاهده می شود والدین کشتی گیران نونهال و نوجوان با حضور درمحل تمرین آنها به کشتی گیران روحیه و انگیزه می دهند اما متاسفانه در شهر ما این چنین نیست و مشاهده می شود پدر یک کشتی گیر در طول سال یکبار هم از وضعیت تمرینی فرزندش بازدید نمی کند و این اصلا خوب نیست .

وی گفت موفقیت کشتی پاوه مربوط به یکسال و دوسال نیست بلکه سالها برای ان زحمت کشیده شده  است و امروز می بیند عناوین بالای استانی و کشوری توسط همین نونهالان بدست امده است که امیدورایم با حمایت مردم و مسئولین و حضور اسپانسرهای مالی این عزیزان بتوانند در رده های جوانان و بزرگسالان نیز بدرخشند و به تیم ملی کشورمان بپیوندند چون در واقع این پتانسیل در بین این عزیزان وجود دارد.

وی با تشکر از شهرداری و شورای اسلامی شهر پاوه گفت : شورا و شهرداری کمک های شایانی داشته اند که می طلبد بیشتر  شود و همانند سایر شهرها تیم داری کنند و اسپانسر کشتی شوند.

فهیمی از تمامی پیشکسوتان ، دلسوزان ، مسئولان ، ورزش دوستان و … درخواست نمود به کمک ورزش کشتی بیاند و کمک کنند مسابقاتی در پاوه برگزار شود و حمایت کنند از کشتی گیران شهرستان برای حضور در مسابقات استانی و کشوری چون واقعا بدون حمایت مالی ادامه راه امکان پذیر نیست .

شایان ذکر است حمید فهیمی مربی جوان و دلسوز کشتی پاوه بدون کوچکترین حمایت مالی و حتی با هزینه شخصی سالها است با کشتی گیران پاوه کار میکند کما اینکه در ماه رمضان امسال با زبان روزه با این نونهالان کار کرد تا سرانجام عناوین و افتخارت ارزشمندی را این عزیزان کسب کردند.

امیدورایم این گزارش بتواند اسپانسر و حامی مالی را برای این عزیزان جذب کند چون در حقیقت شرکتها و موسسات و نهادها و ارگانها و حتی اشخاصی هستند که می تواند در ورزش شهرستان و بخصوص کشتی پاوه هزینه کنند تا با وجود هجمه های گسترده فرهنگی و اعتیاد و… در یک کار نیک و خیر به حمایت از ورزشکاران آینده دار دیار همیشه به پا ایستاده پاوه بشتابند و نونهالان و کشتی گیران دیارمان را در سکو های المپیک شاهد باشیم که ان نیز دور از دست رس نیست .

گزارش : فرهاد صالحی ، احسان شکرالهی 

تصاویر از موفقتها وکسب عناوین مختلف استانی و کشوری و  تمرین روز گذشته این نونهالان آینده دار کشتی پاوه با حضور خبرنگاران سلام پاوه

کشتی پاوه

photo_2015-09-14_00-31-40

photo_2015-09-13_21-54-22

photo_2015-09-13_21-54-16

photo_2015-09-13_21-54-10

photo_2015-09-13_21-54-06

photo_2015-09-13_21-54-55

photo_2015-09-13_21-54-50

photo_2015-09-13_21-54-45

photo_2015-09-13_21-54-39

photo_2015-09-13_21-54-33

photo_2015-09-13_21-54-28

photo_2015-09-13_21-55-01

photo_2015-09-13_21-55-25

photo_2015-09-13_21-55-31

photo_2015-09-13_21-55-19

photo_2015-09-13_21-55-13

photo_2015-09-13_21-55-07

photo_2015-09-13_22-00-32

photo_2015-09-13_22-00-26

photo_2015-09-13_22-00-15

تمرین نونهالان کشتی پاوه زیر نظر حمید فهیمی با حضور خبرنگاران سایت سلام پاوه

کشتی نونهلان پاوه7

کشتی نونهلان پاوه11

کشتی نونهلان پاوه3

کشتی نونهلان پاوه5

کشتی نونهلان پاوه6

حمید فهیمی

کشتی نونهلان پاوه10

کشتی نونهلان پاوه2

حمید فهیمی

کشتی نونهلان پاوه1

4 پاسخ برای “نونهالان کشتی پاوه را دریابید / درد دلهای یک مربی دلسوز

  • هولی در تاریخ مهر 1, 1394 گفت:

    نظری که من نوشته بودم رو چرا نزاشتی آدمین عزیز چون واقعیت بود من که توهین نکرده بودم
    واقعیت رو گفتم
    این کارت باعث بی اعتمادی میشه
    این برادر قلیان فروشه منم همین رو گفتم
    این رو باید همه بدونن صاحب قهوه خانه نمیتونه مربی دلسوزی باشه

  • عین الدین رحمانی در تاریخ شهریور 24, 1394 گفت:

    با عرض سلام وخسته نباشید خدمت مدیریت سایت سلام پاوه
    اگر مربی یا کارشناس ورزش باشید میدانید کسب مقام کشوری حتی گفتنش هم سخت است چه برسد به کسب آن میدانم آنطور که شایسته این مربیان زحمت کش است از آنها تقدیر نمیشود.
    صد البته عدم وجود اسپانسر اما به تعبیر واقعی عدم وجود یک باشگاه رسمی در ورزش شهرستان ونبود فرهنگ مناسب هزینه برای ورزش نزد سرمایه داران شهرستان موانع بزرگی در راه توسعه ورزش شهرستان میباشند.
    شاید یکی از راهکار های مناسب در شهرستان استفاده واقعی از بودجه ورزشی ادارات میباشد که البته نیازمند راهکار مناسب خود میباشد.

  • کاوان صالحی در تاریخ شهریور 24, 1394 گفت:

    با سلام و خسته نباشید خدمت مدیریت سایت . با عرض تشکری فراوان خدمت هیئت کشتی پاوه و علل خصوص آقای حمید فهمی ارج می نهیم این کار شایسته ی این بزرگوار را .
    با تشکر

  • مظهر ولدبیگی در تاریخ شهریور 23, 1394 گفت:

    سلام و خسته نباشید خدمت سایت خوب سلام پاوه.
    من دو سال در کنار این مربی با اخلاق کاک حمید فهیمی کار کردم و بی شک نمونه نداره.در این مدت در خدمت و رکاب این بزرگوار بودم بارها مشاهده کردم ایشان از هزینه شخصی خود برای کشتی گیران مایه گزاشتن.امید وارم که والدین کشتی گریان و مسئولین محترم توجهی به این موضوع داشته باشن.

    ارادتمند کاک حمید