ج 10 فروردین 1403 ساعت 16:15

تصویری که جهان را تکان داد؛ مهاجر سه‌ساله غرق شد +تصاویر

تصویری که جهان را تکان داد؛ مهاجر سه‌ساله غرق شد +تصاویر

به گزارش سلام پاوه : گارد ساحلی بودروم از مرگ دست‌کم ۱۲ مهاجر سوری در مدیترانه خبر داد. پلیس جسد برخی از آنها از جمله یک کودک سه ساله را در سواحل بودروم کشف کرده است. در مجموع پنج کودک در میان قربانیان این فاجعۀ انسانی دیده می شوند. به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم […]

به گزارش سلام پاوه : گارد ساحلی بودروم از مرگ دست‌کم ۱۲ مهاجر سوری در مدیترانه خبر داد. پلیس جسد برخی از آنها از جمله یک کودک سه ساله را در سواحل بودروم کشف کرده است. در مجموع پنج کودک در میان قربانیان این فاجعۀ انسانی دیده می شوند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از فارس ، پس از آنکه یک قایق دیگر از آوارگان سوری در مسیر رفتن به یونان غرق شد، 15 نفر از پناه‌جویان جان خود را از دست دادند اما دراین میان انتشار تصویر جسد یک پسر بچه توسط رسانه‌های ترکیه‌ای موجی از واکنش ها را در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در اقصی نقاط جهان درپی داشت.
به گفتۀ مقامات پلیس این شهر، قایق بادی این مهاجران هنگامی که قصد داشتند خود را از ترکیه به جزیرۀ کوس در یونان برسانند، غرق شده است. پلیس بودروم می گوید این قایق بادی ۲۳ سرنشین داشته که گارد ساحلی ترکیه توانسته است ۹ نفر را نجات دهد. دو نفر از این مهاجران نیز ناپدید شده اند و جستجو برای یافتن آنها ادامه دارد.
مهاجر سه ساله غرق شد +عکس و فیلم
گارد ساحلی ترکیه می گوید طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه دست کم ۱۰۰ نفر از مهاجرانی را که تلاش می کرده اند خود را از ترکیه به جزیرۀ کوس در یونان برسانند، از دریا نجات داده است.
به گزارش یورونیوز، یشتر این مهاجران که اهل سوریه، عراق و یا افغانستان هستند، بعد از ورود به ترکیه تلاش می کنند خود را به یونان برسانند تا از آن طریق به سمت کشورهایی نظیر آلمان و فرانسه بروند.
تصویر جسد این کودک مهاجر سوری که امواج آب آن را به ساحل شهر بدروم ترکیه آورده است در صفحه نخست بسیاری از روزنامه های اروپا بازتاب یافته است.
به گزارش عصر ایران این تصویر تاثر انگیز، جنازه یک پسر بچه 3 ساله مهاجر سوری به نام “آیلان” از شهر جنگ زده “کوبانی” را نشان می دهد که در ساحل بدروم ترکیه به خواب ابدی فرو رفته است و یک مامور گارد مرزی بالای سر او ایستاده است.
تصویر آیلان امروز (پنج شنبه) در بیشتر روزنامه های جهان به عنوان عکس یک کار شده است. بیشتر روزنامه های اروپایی تصویر این کودک سوری را با تیترهایی که نشان از عمق فاجعه انسانی جاری در سوریه است، انعکاس داده اند.
در هفته های اخیر موج هزاران نفری از مهاجران سوری روانه اروپا شده اند و کشورهای اروپایی درباره نحوه مقابله با این موج گسترده انسانی به تکاپو افتاده اند.
مهاجران بیشتر از طریق قایق از شهرهای ساحلی ترکیه در دریای اژه راهی جزایر یونان می شوند تا از آنجا و از طریق بالکان به کشورهای آلمان و اتریش رفته و درخواست پناهندگی کنند.
پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : شایان ذکر است به صورت گسترده فعالان در شبکه های اجتماعی در سراسر جهان با انتشار این عکس غم انگیز به نوعی نسبت به این حادثه وحشتناک اعتراض کردند در فضا و شبکه های مجازی پاوه نیز به صورت گسترده با انتشار عکس این کودک همصدا با مردم انسان دوست جهان به این حادثه وحشتاناک اعتراض شد.
شرم باد بر مدعیان دروغین حقوق بشر، برجنایات کارانی که امروز به نام حقوق بشر مردم مظلوم کشورهای سوریه ، عراق ، افغانستان و… را این چنین کردند . شرم باد بر سازمان ملل و حامیان دروغین آن که این چنین تصاویری را شاهد هستیم .
شرم باد بر آمریکا و اسرائیل و کشورهای غربی و اروپایی که حتی اجازه نمیدهند کودکان مهاجر سه ساله ای چون آیلان در ساحل آنها زنده ساحل نشین شوند و فقط جنازه های آنها اجازه ورود را پیدا می کنند و حتی گاهی اوقات جنازه انها نیز اجازه ورود پیدا نمی کند.
شرمتان باد شرمتان باد
11951295_1042376012449049_7687674154437968217_n
کودک غرق شده سوری

12 پاسخ برای “تصویری که جهان را تکان داد؛ مهاجر سه‌ساله غرق شد +تصاویر

  • ناشناس در تاریخ شهریور 15, 1394 گفت:

    :(:(:(خ مظلومانه س واقعا خیلی

  • بدری در تاریخ شهریور 15, 1394 گفت:

    مصیبت کرد بودن ساله های سال است این قوم اواره وسرگردان است متمان باشید اگرتمام کشورهای همسای در رابسوی انها باز می کردنند نمی رفتند فرار انها برای اهدافی بوده که داشته اند خداوند صبر به باز ماندگانشان ودوستانشان عطا فرماید

  • امیر ظاهری در تاریخ شهریور 13, 1394 گفت:

    کجا دانند حال ما سبکباران ساحلها…..

  • کسی در این شهر در تاریخ شهریور 13, 1394 گفت:

    ميژوو هات و باڵای خۆی گرت
    به باڵای زا مه‌كانی تۆ،
    زامه‌كانت
    يه ك – دوو قولانج دریَژتر بوون!
    كه زه‌ريايش ويستی قووڵايی
    زامی خۆی و تۆ بپێوێ،
    هاواری كرد و خه‌ريك بوو
    ئه‌و له ناو تۆ دا بخنکێ!
    (شیرکو)

  • ناشناس در تاریخ شهریور 13, 1394 گفت:

    ننگ باد بر داعش و داعشيان وهمراهان انان كه اين چنين به نام اسلام باعث آوارگي و از دست دادن جان كودكان معصوم مسلمان شدند ننگتان باد ننگتان باد

  • رستمی تبار در تاریخ شهریور 13, 1394 گفت:

    چه معصومانه در کنار ساحل دریا آرام گرفتی و والدینت بدنبال یافتن آرامشی نسبی در کنار گرگ صفتان درنده خوی با ماسک بشردوستانه برای رفاه و آسایش خود که جهالت جاهلان حوزه خاورمیانه را از کنج خرابه های و بیابانهای سوخته و لم یزرع منطقه می بایند و با شعار مقدس و تقدس گرایی به جان حریم پر کرامت انسانیت می اندازند. تا هم مکتب و دین را مورد تمسخر قرار دهند و هم و راه غارت و چپاول را برای خود فراهم نمایند. از این سرمایه داران هیچ دلخوری نداری چون در یافتن آمال و امیال خود صداقت دارند و جدیت! ولی همکیشانت را می گویی، همسایه هایت را که از یک هوای تنفس می کردید و با شعار خدا زندگی را برایت مرگ معنا می ساختند؛ تا کی امثال تو در زیر تفکرات و جهالت خشن و غیرانسانی له شوید و برای فرار از جهنم خاورمیانه راه سراب غرب را درپیش گیرید و در این مسیر رویایی چنین مرگی را انتخاب تا همه مدعیان دروغین دین و دیانت و حقوق بشر را شرمنده و روسیه سازید.
    آهای انسان آیا تو واقعا اشرف مخلوقات هستید آری همه مخلوقات را با همین شرافت ادعایت منقرض ساختی و امید است این نوع انسانیت ددمنش بزودی منقرض گردد.
    رستمی تبار13/06/1394

  • پاوه1 در تاریخ شهریور 13, 1394 گفت:

    باید گفت ننگ بر بشار باد

  • ناشناس در تاریخ شهریور 13, 1394 گفت:

    احسنت به نظر.اقای خسروی

  • صباح ولدبیگی در تاریخ شهریور 12, 1394 گفت:

    هه ر چه و سانه وه ی بی حسانه وه
    ئای مردن له کوییت ژیان کوشتمی.

  • فاروق خسروی در تاریخ شهریور 12, 1394 گفت:

    “به فرزندانمان خواهیم گفت که آوارگان سوری از کشورشان گریختند و به اروپا پناه آوردند در حالی که مکه و سرزمین های اسلامی به آنان نزدیک تر بود؟””

    • پیمان در تاریخ شهریور 13, 1394 گفت:

      درود بر تو….

  • پاوه در تاریخ شهریور 12, 1394 گفت:

    با تشکر از اطلاع رسانی و پوشش این خبر تاسف برانگیز جالبه برام عده ای بی سروپا تو شهر ما طرفدارار این جلادان و دیو صفتان داعش هستند