ج 31 فروردین 1403 ساعت 20:56

ماموستا قادری : مسئولین را به رفع مشکلات مردم توصیه کرد

ماموستا قادری : مسئولین را به رفع مشکلات مردم توصیه کرد

به گزارش سلام پاوه : خطیب جمعه پاوه، در خطبه های این هفته نماز جمعه پاوه، ضمن گرامیداشت هفته دولت، مسئولین را به رفع مشکلات مردم توصیه کردند و گفتند: مسئولان محترم در هر پست و مقامی که هستند باید در رفع مشکلات مسلمانان گرفتار بکوشند، زیرا هرکس گره از کار مسلمانی بگشاید این عمل […]

به گزارش سلام پاوه : خطیب جمعه پاوه، در خطبه های این هفته نماز جمعه پاوه، ضمن گرامیداشت هفته دولت، مسئولین را به رفع مشکلات مردم توصیه کردند و گفتند: مسئولان محترم در هر پست و مقامی که هستند باید در رفع مشکلات مسلمانان گرفتار بکوشند، زیرا هرکس گره از کار مسلمانی بگشاید این عمل او به فرموده حضرت رسول(ص) بالاتر از اعتکاف و عبادت در مسجدالنبی است.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : نماز جمعه دیروز پاوه به امامت حاج ماموستا ملا قادر قادری و حضور باشکوه مؤمنین در مسجد جامع شهر پاوه، برگزار شد در نماز جمعه این هفته خطیب امام جمعه پاوهجمعه پاوه، خطبه‌های این هفته را به موضوعات «۱-اعتدال در عبادات ۲-هفته دولت» اختصاص دادند.

حاج ماموستا ملا قادر قادری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته  اسلام را آئین اعتدال دانستند و گفتند: آئین اسلام آئین رحمت، سعادت، محبت، دوستی، برادری و اعتدال است و تندروی و خشونت و کشتن انسان‌ها در آئین مقدس اسلام هیچ‌گونه جایگاهی ندارد.

امام جمعه پاوه به سخنی از جابر صحابی جلیل‌القدر اشاره کردند و گفتند: صحابی جلیل‌القدر جابر می‌فرماید: من چندین نماز پشت سر پیامبر بزرگوار خوانده‌ام ایشان هم نماز وهم خطبه جمعه‌اش مختصر بود و باعث آزار و اذیت مردم نمی‌شد.

وی افزودند: پیام این حدیث هم برای بنده و هم برای شما که واعظ و سخنران هستید این است که کلمات و جملات باید کوتاه، مختصر و سبب آزار و اذیت مردم نباشد.

ماموستا قادری گرفتاری دنیای امروز را صاحبان قدرت، ثروت و قلم عنوان کردند و گفتند: افراد قدرتمندی که برای حفظ قدرت و هیبت خویش دست به کشتار مردم می‌زنند و ثروتمندانی که برای حفظ ثروتشان هزینه می‌کنند و قلم‌به‌دستانی که با قلم خود جامعه را منحرف می‌کنند امروزه بلای جامعه شده‌اند.

ایشان در بخش بعدی خطبه ها، به هفته دولت اشاره کردند و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره دو سرباز مخلص انقلاب اسلامی، شهیدان رجایی و باهنر، گفتند: هرساله از 2 تا 8 شهریور به نام هفته دولت نام‌گذاری گردیده و دولت محترم در این ایام به ارائه عملکرد و کارهای صورت گرفته می‌پردازد و هرساله شاهدیم که با زحمات دولتمردان پروژه‌های عظیمی در کشورمان افتتاح می‌گردد.

خطیب جمعه پاوه مسئولین را به رفع مشکلات مردم توصیه کردند و گفتند: مسئولان محترم در هر پست و مقامی که هستند باید در رفع مشکلات مسلمانان گرفتار بکوشند، زیرا هرکس گره از کار مسلمانی بگشاید این عمل او، به فرموده حضرت رسول (ص) بالاتر از اعتکاف و عبادت در مسجدالنبی است.

وی خطاب به مسئولین شهر گفتند: باید زکات مسئولیت خویش را بپردازیم و در قبال آن شکرگزار خداوند باشیم زیرا بسیاری از افراد که موفق‌تر هستند این زمینه برایشان فراهم نیست؛ پس باید قدر این موقعیت را دانسته و از آن در جهت خدمت به مردم استفاده کنیم.

ماموستا قادری سپس به مشکلات تردد در مرز شوشمی اشاره کردند و گفتند: از ظاهر امر چنین پیداست که مشکلات رفت‌وآمد مسافر در مرز شوشمی به دولت عراق برمی‌گردد و به نظر می‌رسد دولت مرکزی عراق فعلاً با مشکلات عدیده‌ای روبروست و گرنه مردم عراق نیز خواستار بازگشایی مرز و تردد مسافر هستند.

ایشان با اشاه به اینکه از قدیم‌الایام اهالی شهرهای کردستان عراق با مردم اورامانات و پاوه پیوندهای قدیمی داشته‌اند، افزودند: با وجود مشکلاتی که برای حل این مشکل وجود دارد، انتظار داریم مسئولین همچنان پیگیر بوده و ماهم در حد خویش پیگیر هستیم و معتقدیم که این مسئله بالاخره باید روزی حل‌وفصل و به سرانجام برسد.

امام‌جمعه پاوه در پایان هفته دولت را به کلیه متصدیان در مجموعه دولت تبریک گفتند و یادآور شدند که: بنده شاهد زحمات شبانه‌روزی ارگان‌های دولتی در این شهر بوده و دعاگوی همه عزیزان هستم و امیدوارم خداوند تبارک‌وتعالی همه ما را موفق فرماید تا بتوانیم بیشتر در خدمت مردم و مملکت و انقلاب باشیم.