پ 09 فروردین 1403 ساعت 21:47

یادداشتی از یک جوان در مورد جوانان / کاوان صالحی

یادداشتی از یک جوان در مورد جوانان / کاوان صالحی

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : روز جهانی جوان ( International Youth Day )این روز ۱۲ آگوست ۲۰۱۵ ( ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ )توسط یونسکو نامگذاری شد . جوانی ، پر نشاط ترین و زنده ترین و در عین حال فریبنده ترین فصل از روز های زندگی انسان است . به همین جهت توجه به آن […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : روز جهانی جوان ( International Youth Day )این روز ۱۲ آگوست ۲۰۱۵ ( ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ )توسط یونسکو نامگذاری شد .
جوانی ، پر نشاط ترین و زنده ترین و در عین حال فریبنده ترین فصل از روز های زندگی انسان است . به همین جهت توجه به آن و بهره مندی کاوان صالحیبیشتر از آن اهمیت ویژه ای دارد . انسان موفق کسی است که موتور های پر انرژی و پر شتاب جوانی برای حرکتی تند و موفق در مسیری درست به سوی هدفی معین گام بردارد.

بسیاری از افراد این دوران پر نشاط و مهم را در میان سرمستی های زمانه به غفلت می گذرانند و آن را بی هیچ بهره ای از دست می دهند. چه شیرین است داشتن ها پس از نداشتن ها ، توانستن ها در پی نتوانستن ها و چه شور و هیجانی دارد به اوج قله رسیدن ، همه این موارد در دوران خاطره انگیز جوانی پدید می آیند .

جامعه مجموعه ای است متشکل از چرخ هایی گرداننده که در کنار هم و همراه با هم می گردند و جامعه را پیش می برند ، هر روز چرخ هایی فرسوده می شوند و چرخ هایی تازه تر جای آن ها را می گیرند. زمان جوانی دوران ساختن و انسجام بخشیدن به شخصیت درونی است. در این دوران است که باید از میان کشمکش های درون و حس های مختلف درونی ، یک شخصیت واحد انتخاب و ساخته شود. یافتن یک شخصیت استوار بر پایه ی مبنا های درست و متناسب به جامعه ، دری است به سوی آینده ای روشن و موفق و دست یافتن به حضوری فعال.

به بهانه روز جهانی جوان از جوان بنویسم:
۱) جوان باید جوانی هم بکند.
۲ ) جوان این زمانه هرچه کار می کند همش هیچ ، یعنی اگه بگویند آخرش کجاست خودم می رم.
۳ ) به کی بگویم.
۴ ) نسلی هستیم که انتخابمون بین بد و بدتر است
۵ ) نسلی هستیم که شاید هیچ وقت نگیم ای جوانی یادت به خیر
۶ ) به ما که رسید همش خشکید
۷ ) افسردگی ، غم و بی انگیزگی شاید خصوصیات همه ما
۸ ) محدودیت های اجتماعی خیلی شدید.
۹ ) جوانی شده قلیان کشیدن و توتون های طعم دار که دارن ایران رو میبرن به دوره قاجار .
۱۰ ) طبق آمارها در ایران سونامی بیکاری تحصیل کرده ها در راه است.
۱۱ ) سن بیولوژیکیمون از سن واقعی خودمون خیلی بیشتر
۱۲ ) مشکلات اقتصادی و اجتماعی و تن به هر کاری ندادن
۱۳ ) کلا جوانی ما مثل پرش با گام بلند هست شاید هیچی نفهمیم.

بدانید که جوان اینها را می بیند و زجر می کشد.

19 پاسخ برای “یادداشتی از یک جوان در مورد جوانان / کاوان صالحی

  • کاوان صالحی در تاریخ شهریور 2, 1394 گفت:

    با سلام و با تشکر از عزیزان آقای ولدبیگی و استاد بزرگوار دکتر کهریزی بسیار بسیار متشکرم بابت اظهار نظر شما عزیزان که واقعیتی را در مورد جوانان بیان کردید . جناب ولدبیگی واقعیت دارد و بدانید که ما جوانان به گفته شما با توجه به الگو برداری هایی از فرهنگ دیگران که عدم هماهنگی در آن وجود دارد باعث اختلالاتی خواهد شد که فقط با ارتباط بهتر و خالصانه تر با خالق هستی از بین می رود و جوانان بهتر جریان زندگی را ادامه می دهند و جناب دکتر کهریزی استاد عزیز بسیار ممنون هستم که با نظر خود انرژی فوق العاده ای به بنده تزریق کردید وبسیار ممنون هستم که ما را مورد لطف خود قرار دادید .

  • علی کهریزی در تاریخ شهریور 2, 1394 گفت:

    با سلام و خسته نباشید خدمت مدیریت سایت سلام پاوه و با تشکر فراوان از مهندس کاوان (سعید) صالحی که یکی از بهترین شاگردان بنده بودند و همیشه قدرت بیان فوق العاده ایشان جای تأمل بود برای بنده و دیگران ، در مورد متن زیبایتان هم بگم که جوان این دوره زمانه با توجه به بیانات M.ولدبیگی آشتی با خالق و پیوند دوباره زندگی با معنویات است که می توان راهی برای نجات باشد . جوانان عزیز ایران زمین خواستن توانستن است ، بخواهید که زندگیتان به نحوی متفاوت با جوانان حال در جامعه پیشرفت مثبت داشته باشد که لول زندگیتان را ارتقاء دهید . با تشکر

  • M.ولدبیگی در تاریخ شهریور 1, 1394 گفت:

    با سلام و تشکر از اقای صالحی و مدیریت سایت
    جوان امروز گرفتار دوران وحشتناکی از حیات بشر شده و با توجه به این روش زندگی و الگو برداری شدید از فرهنگهای دیگر و عدم هماهنگی ان با داشته هایمان، یک نوع بی هویتی در جامعه جوانان پدیدار شده که خصوصیت بارز و ثابت بیشتر انها نبود معنویات در زندگی است که سهم بسیار زیادی از پریشانی بشر را بخود اختصاص داده است و با نگاهی دقیق و برسی شرایط یه راحتی می توان نتیجه گرفت که در سالهای اخیر برای برونرفت از این گرداب همه راهها امتحان شده اند و تاثیر منفی داشته ، و با توجه به تجربیات سالهای دور و حال به یقین می توان گفت…که تنها راه نجات از این سرگردانی که در سالهای اخیر بشر و بخصوص جوانان ما را از پا دراورده، اشتی با خالق و پیوند دوباره زندگی با معنویات است….
    با تشکر از اقای صالحی بابت مطلب بسیار زیبا و مفید

  • طارق حسینی در تاریخ مرداد 27, 1394 گفت:

    با عرض سلام . بسیار خوشحال شدم آفرین فوق العاده بود کاوان گیان

  • کاوان صالحی در تاریخ مرداد 27, 1394 گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت همه ی بیننده های عزیز و مدیریت سایت سلام پاوه ، با تشکر از همه بزرگواران که نظرات خود را بیان کردند و ما را مورد لطف خود قرار دادند ، بنده به نظر خود هر شخصی که که با نام مستعار دیدگاه خود را بیان می کند نباید در آن تامل کرد و آن را جدی گرفت چون بعد های مختلف فکری را در ذهن هر فردی به وجود خواهد آورد ، و در مورد کوتاهی متن و شاید ویرایش بد عذر خواهی می کنم چون این را یک وظیفه دانستم و فقط صرفاً جهت اطلاع بود و بابت کم و بیش آن پوزش می طلبم . با تشکر

  • kayomars n در تاریخ مرداد 26, 1394 گفت:

    آقای صالحی عزیز هرچند در ابتدای راهید اما شروع خوبی را برایتان میبینم انشاالله با همت بالایتان شکست مشکلاتی را که ذکر کردید در کارنامه زندگیتان خواهید دید.

  • تویوتا 3 اف در تاریخ مرداد 26, 1394 گفت:

    حق مطلب را ادا کردی افر ین

  • امانج خانمرادی در تاریخ مرداد 26, 1394 گفت:

    حرف دل ها را گفته ای احسنت

  • امید محمدی در تاریخ مرداد 26, 1394 گفت:

    آفرین کاوان گیان فره جالب و وش به کم وپر محتوا به
    دسو وش بو ایشلا همیشه بر دوام بی

  • امیر حاتمی در تاریخ مرداد 26, 1394 گفت:

    آقاویا خانم محترم که خود را بعنوان سرده معرفی نموده ای این مطلب چه جای انتقادی دارد که شما را به خنده انداخته است اگر شما مطلب یا موضوع بهتری در این خصوص دارید اراء نمایید شما که خود را بعنوان سرده معرفی نموده ای پاوه وسرده از وجود این افراد خالی می باشد چون امروز در پاوه جوانان مو من وتحصیل کرده در بین مردم قابل احترام می باشند انشا الله شما هم جز این جوانان با ادب وتحصیل کرده باشید

  • ماریا در تاریخ مرداد 26, 1394 گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت مدیریت سایت خوب سلام پاوه جناب آقای صالحی مطلبتان اندک ولی کاملاً رسانا بود با تشکر فراوان ، و با امید اینکه جوانان این خاک و بوم تغییرات مثبت را در خود ایجاد کنند .

  • طرفدار واقعیت در تاریخ مرداد 26, 1394 گفت:

    با تشکر از آقای صالحی عزیز مطلب خوبی بود با آرزوی بهترین ها برای شما و جوانان عزیز امروزی

  • سرده در تاریخ مرداد 26, 1394 گفت:

    خنده داره

    • احسان در تاریخ مرداد 26, 1394 گفت:

      جناب سرده برایتان متاسفم یقینا شما از آن دسته کسانی هستید که جرات اظهار نظر در مورد هیچ واقعیتی را ندارید و سعی میکنید کمبود های خود را پشت خندیدن به دیگران که ناشی از نبود شعور و فرهنگ اجتماعی و حس عقب افتادگیتان از اجتماع است پنهان کنید.
      من به شخصه یادداشت آقای کاوان صالحی راچند بار خواندم و خواندنش برایم لذت بخش بود زیرا که بسیارند از هم سن و سالهای ایشان که جرات ارسال مطلب به سایتی چون سلام پاوه را ندارند و خوشحال تر شدم که آقای صالحی جرات شکستن این تابو را در شهری مثل پاوه داشتند امیدوارم که باز هم شاهد درج مطالب جوانان شهرم در وبگاههای سلام پاوه و پاوه پرس و امثالهم باشم ./

  • mobin r در تاریخ مرداد 26, 1394 گفت:

    دس وش کاکه کاوان شعور و فهم به تحصیلاتو مدرک دانشگاهی نیست اونم دانشگاه امروزی

  • شوان رحمانی در تاریخ مرداد 26, 1394 گفت:

    افرین به توجه دقیق و موشکافانه شماارزوی بهترین قلمها برایت دارم. شوان رحمانی

  • مهندس در تاریخ مرداد 26, 1394 گفت:

    ضمن موافق بودن با نکات ذکر شده در نظر اقا یا خانم شهر و تاکید بر اینکه توکل به خداوند منان کلید حل تمامی مشکلات خواهد بود به کاوان عزیز عرض می نمایم که مطلب ارائه شده شما همانند خودتان جوان است و تا پخته شدن راه درازی در پیش دارد.

  • جمال جباری در تاریخ مرداد 26, 1394 گفت:

    آفرین په ی کاک کاوانی عه زیزی په ی ده قه به نرخه که یش
    فره عالوو زه ریف قسه کیت یاونه ینی
    سپاست مه که روو……….

  • شهروند در تاریخ مرداد 26, 1394 گفت:

    من هم مثل شما جوانم آقای صالحی اما
    من توکل به خدا دارم راهم رو رو به سوی کمال واقعی دارم
    مگر نه که
    پاک بودن در جوانی شیوه پیغمبری است
    ور نه هر گبری به پیری میشود پرهیزگار
    نمیدانم تحصیلاتتان چیست اما میدانم که باید امید را در دلها زنده کنی نه ناامیدی را ترویج کنیم
    خدا را شاکرم که راه سعادت را در قناعت برایم نمایان کرد جوانان ما باید زمزمه ایمان را در دل به آوای بلند بخوانند تا با پشتکار و دوری از بی بند و باری های رایج درپی اعتلای زندگی خود برآیند ازما حرکت از خدا برکت یاس و نامیدی سخن شیطان است مسلمان باید برای نداشته هایش تلاش کند و دعا به درگاه باری تعالی نسل ما سوخته تر است یا نسل پدران ما؟؟پس بیاییم خودمان آینده خودمان را تعبیر کنیم