س 04 اردیبهشت 1403 ساعت 21:04

آتش سوزی مراتع و جنگلهای پاوه مهار شد

آتش سوزی مراتع و جنگلهای پاوه مهار شد

به گزارش سلام پاوه؛ با تلاش نیروهای مردمی، انجمن های دوستدار طبیعت شهرستان مریوان در استان کردستان و اعضای ستاد بحران پاوه، آتش سوزی مراتع و جنگلهای این شهرستان مهار شد.  پرویز ایده پور فرماندار پاوه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت که به دلیل وزش باد، آتش سوزی در جنگل […]

81712527-70082913به گزارش سلام پاوه؛ با تلاش نیروهای مردمی، انجمن های دوستدار طبیعت شهرستان مریوان در استان کردستان و اعضای ستاد بحران پاوه، آتش سوزی مراتع و جنگلهای این شهرستان مهار شد.

 پرویز ایده پور فرماندار پاوه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت که به دلیل وزش باد، آتش سوزی در جنگل های متراکم و مراتع غنی پاوه در اوایل بامداد روز شنبه برای دومین روز متوالی شعله ور شد اما با اعزام مجدد نیروها عملیات مهار انجام شد.

رییس ستاد بحران پاوه گفت: آتش سوزی با حضور نیروهای مردمی روستای نجار، اعضای انجمن دوستداران محیط زیست مریوان و اعضای ستاد بحران شهرستان پاوه در ساعت 11 امروز بطور کامل مهار شد.
فرماندار پاوه افزود: آتش سوزی مراتع و جنگلهای پاوه در ارتفاعات روستای نجار از توابع بخش مرکزی اولین بار ساعت 12 و 30 دقیقه روز جمعه آغاز شد که با تلاش مردم روستا، پرسنل منابع طبیعی و اعضای ستاد بحران ساعت 19 و 30 دقیقه همان روز مهار شد.
وی میزان جنگل و مراتع دچار حریق در این آتش سوزی ها را بیش از یکصد هکتار اعلام کرد و گفت: میزان خسارت وارده به جنگل و مرتع حدود 50 درصد است.
ایده پور دلیل آتش سوزی در این فصل از سال را وجود مراتع فراوان وغنی و عدم وجود دامداری سنتی عنوان کرد که با کمترین سهل انگاری به میزان وسیعی دچار آتش سوزی می شود.
شهرستان پاوه بیش از 76 هزار هکتار منابع ملی شامل جنگل و مرتع دارد که به این دلیل یکی از شهرستانهای زیبای استان وحتی کشور است.

یک پاسخ برای “آتش سوزی مراتع و جنگلهای پاوه مهار شد

  • سعید در تاریخ مرداد 26, 1394 گفت:

    همین الان آتشگاه داره جلوی چشم همه خاکستر میشه پس چرا کسی رسیدگی نمیکه؟