19 Comments

  1. 14

    دیدبانی تر

    روژ باش
    لطفا: یکبار دیگر پیشنهاد احداث کمربندی از بالا دست شمشیر ودربیان تا سر دره رابازنگری کن وبعد تشریف ببر دامنه آتشگاه و روبه شمال کن وسپس با قرار داددن مرکز دید دیدبانیتان بر روی باغات دوریسان وامتداد دید به دوطرف تا سر دره وتا شمشیر مقایسه ای ترتیب بده وسپس دوباره اظهار نظر بفرما!!!!!!!!!!!!

    پاسخ دادن
    1. 14.1

      ديدبان

      جناب دیدبانی تر
      من که از طرح کمربندی از مسیر دوریسان و شمشیر حمایت نمی کنم . اصلا من با احداث کمربندی مخالفم. لازم نیست همیشه مشکلاتی را ایجاد کرده و آنها راحل کنیم بسیاری از مواقع لازم است که صورت مسأله را پاک کنیم . به همین سادگی

      پاسخ دادن
      1. 14.1.1

        دیدبانی تر

        شه و خوش
        جه نابی دیده بان
        لطفا اگر در پاوه هستید نگاهی به سمت جنوب (دامنه های آتشگاه )بیندازید جاده مخصوص استقرار دکل های برق 230 مگا واتی سد داریان از چند روز پیش در حال احداث است وتا درمور (مابین خانقاه وگلال) بالا تر ازجانمائی راه اصلی کرمانشاه شوشمی (به عبارتی کمربندی پاوه )به انجام رسیده است!!!
        قرار است ؛خط انتقال برق بیست کیلو ولت (تقریبا اختصاصی) پمپاژ هانه کوان به پاوه نیزبا فاصله ای مناسب پائین تر از آن (بزودی) احداث شود!!!
        همانطوری که عرض شد؛ جاده ای راکه :کمربندی پاوه می نامیم ؛ در واقع قسمتی از راه اصلی به مرز شوشمی بوده ؛که: ازطرح های ملی می باشد ؛ طراحی این راه در قرارداد مشاور بوده و هم اکنون در حال انجام است !!!
        _ حتی اگر: امثال بنده وجنابعالی (بعنوان علاقمندان به محیط طبیعی دیارمان) مانند (حال) بخشی نگری نیز نکنیم ؛ در پاک کردن صورت مسئله تاثیری نخواهیم داشت !!!؛چونکه: پروژه های ملی در حوزه اختیارات وتصمیم گیری استان هم نیستند!؛(نمونه هایش را زیاد دیده ایم ؛حتی زمانهائی که بخشی نگری نکرده ؛ همه جانبه نگر ومتخصصانه سخن منطقی ،فنی وحق گفته ایم !!!)
        پس چه بهتر؛که: همه با هم (با توجه به جمیع جهات) حول محور توسعه ی هدفمند وپایدار … منطقه در جهت کاستن هر چه بیشتراز آسیبها وحداکثر سازی منافع ومصالح منطقه ای وملیمان، به اقتضای دانش وتوانمان (با همدلی وهمسوئی تمام ) در تعامل بی دریغ باشیم (باید زمان وبحران…را به خوبی مدیریت کنیم) دوست عزیز پر حرفیم را ببخشید شب بخیر

        پاسخ دادن
  2. 13

    ديدبان

    حق با جناب آقاي خسروي است. كوهستان آتشگاه و باغهاي سرسبز دامنش منبع ارزشمندي براي سلامت رواني و جسماني مردمان اين ديار هستند . با توجه به وضعيت قانون گريزي در مملكت ما همه اين اراضي و باغها طعمه سوداگران خواهد شد. بهتر است خوب فكر كنيم و به فكر منافع آني خود نباشيم . احداث اين جاده يك اشتباه بزرگ تاريخي خواهد بود.
    با تشكر

    پاسخ دادن
  3. 12

    سینا

    آخه عزیزان وقتی شهر مشکل داره آتشگاه رو میخایمچکار. ویرانم بشه در جهت آبادانی شهر بهترین تدبیره

    پاسخ دادن
  4. 11

    ؟؟

    کدامیک ابرو است کدامیک چشم؟؟

    پاسخ دادن
  5. 10

    مامو

    ضمن موافق بودن با پیشنهاد اقای ضیایی.
    از دیگر خوبی های این پروژه وجود تونل هاست که از لحاظ گردشگری جاذبه توریستی را در شهر پاوه بوجود خواهد اورد که با توجه به اینکه پاوه شهر توریستی است از این لحاظ حایز اهمیت بوده و مهم تر است

    پاسخ دادن
    1. 10.1

      ؟؟

      ماموی محترم اگر ممکن است جاذبه توریستی تونل را تشریح بفرمائید!!!؟؟؟
      پیشنهاد تونل ها از روی ناچاری است نه جاذبه !!!
      شاید به طنز فرمده اید!!!!!

      پاسخ دادن
  6. 9

    نورالدین لطفی

    اقای خسروی واقع بین بوده واین واقعیت را درک کرده

    اند
    که احداث جاده کمر بندی دراتشگاه چه اصیبی به این شهر وارد خواهد کرد
    کسانی که اسرار برایجاد جاده کمر بندی دراتشگاه را دارند یا خیلی صطحی به مسئله نگاه می کنند یا منا فع شخصی را دنبال می کنند هیچ کس منکر مزایای جاده کمر بندی نیست
    ولی تشخیص مکان درست ان که تمام جوانب را در نظر گرفته بسیار مهم است

    پاسخ دادن
    1. 9.1

      برهان لهونی

      با سلام:
      جانمائی جاده کمربندی یادشده (از طرف مشاور)در آتشگاه نیست ؛ بلکه روبروی چورژی، بندره و خانقاه بافاصله کمی ازباغات وبه موازات آنها (در شیب وارتفاعی مناسب) می باشد!!!!
      این کمربندی پس از برخورد با دره شلما و برگشت به سمت خانقاه ازحاشیه غربی خانقاه به تپه کوله (حدودانتهای جاده مرحوم رئوفی )هدایت می شود!؛
      قرار بوده است؛ از آنجا(تپه کوله) به سمت غرب و روبروی گلال تا نوریاب کشیده شود !!!
      اما: باپیشنهاد،تذکرو عرضه توجیهات کافی ومقبول فنی واقتصادی وپیگیری ازسوی افرادی مطلع (به مشاورین محترم طرح کمربندی…): بر ضرورت ووجوب به حاشیه نرفتن شهرپاوه بویژه ازمنظراقتصادی…(به جد)تاکیدشده است.(حیاتی ترین واساسی ترین وغیرقابل گذشت ترین قسمت موضوع همین است !!! )
      اما: باید گفت؛که: تغیر جهت (از کوله به سمت پاوه ):بستگی به موافقت و ابلاغ تغیر مسیر طراحی ازسوی کارفرمای محترم به مشاور دارد والی مشاور ناچار است طبق قرار داد جهت کوله به غرب را طراحی کند !!!؛
      با اینحال ضمن توجیهات بایسته :
      به مشاور محترم پیشنهادوهمفکری… شده است ؛که: به خاطرارتقای سطح وپیشگیری از تنزل درجه معیشت شهروندان شریف و ایثارگر پاوه و حومه واجب است (با توجه به جمیع جهات )؛پس از برخورد جاده به تپه کوله :نقشه راه را (پس از کسب موافقت کارفرما)به سمت پاوه تااتصال به شهر(محدوده هانه وا )برگرداند واز آنجا ازطریق تونلی کمتر از 500متر به شهرک دشت حسینخان هدایت نماید تا از آن پس به موازات دامنه شمالی تپه کوله (از این جهت )به نوریاب برود!!!
      با این طراحی : که به نظر شخصی مهندسین مشاور محترم نیز از هر لحاظ مقبولتر است ؛ کمربندی:
      از سمت غربی شهر پاوه درچندین نقطه حساس با شهرپاوه مماس خواهدشد!!! ومی توان امیدوار بود؛که: درچنین شرایطی :به آسانی ودر کوتاهترین زمان ممکن کنش و فعالیت تجاری بازاریان پاوه با وضعیت جدید سازگار گشته ورونق فزاینده نیز داشته باشد!!!
      لذا : ضرورت دارد؛ این گزینه ی کاملا اصولی وکارشناسانه با دیگر گزینه های پیشنهادی( بویژه گزینه پیشنهادی خوب جناب مهندس ضیائی محترم وپیشنهادهای تکمیلی آن …) سنجیده شود؛و سخاوتمندانه یکی را کارفرمای محترم انتخاب نماید.
      لازم به تذکر است؛که: در هیچ شرایطی نباید ؛ فرصت سوزی نموده؛و زمان وموقعیت را را از دست بدهیم ؛ چون : اگرهوشیار نباشیم و صرفا با روئیا ها وایدآل هایمان سرکنیم واز واقعیت وعملگرائی فاصله بگیریم وغفلت کنیم؛ ممکن است؛ که:
      نه تنها چشم بلکه گوش ودست وپا…یمان را نیز فدای ابرونموده وصورت مسئله نیز پاک شده ودر جای دیگری غیر از مسیر شوشمی توجیه پذیر شود!!!!

      پاسخ دادن
  7. 8

    احمد

    ضمن احترام به شهردار نباید پاوه را با قشلاق و حسن آباد روانسر مقایسه کرد پاوه جز کلان شهر های منطقه است و با کشیدن کمر بندی طولی نمی کشد که اطراف کمر بندی هم به شهر تبدیل می شود کمر بندی کرمانشاه را در نظر بگیرید حدود 20 سال پیش و اینک که به خیابان اصلی تبدیل شده با این کار علاوه بر اینه وسعت شهر زیاد می شود می توان با ایجاد تفریحگاه و استراحت گاه هم ایجاد شغل نمود هم صنعت گردش گری را توسعه داد اینک اگر مسافری بخواهد یک بستنی بخورد بجز در جاده هولی که زمانی کمر بندی به حساب می آمد کجا می تواند توقف کندوقتی جایی بر ای توقف نمانده چه فرق می کند مسافر رد شود یا اصلا نیاید یا جاده کرج که از بار ترافیکش کم شده کرج را از رونق انداخته پا وه با طبیعتش زیبا است نه به خاطر چند دست لوازم آرایشی یا لوازم خانگی اینها درست است که بهآنه است ولی اصل نیست پس فکر می کنم کمر بندی علاوه از رونق نمی کاهد به رونق هم می افزاید

    پاسخ دادن
  8. 7

    شهروند درجه 2

    پیشنهاد آقای خسروی مناسب نیست آخر کجای دنیا آوردن تریلیر و کامیون به محدوده شهر باعث آباد شدن شهر می شود همان مسیر بهتر است و کمربندی باید ترافیک غیر ضروری از سطح و اطراف شهر دور کند .

    پاسخ دادن
  9. 6

    محمدفاضل ضیایی

    قابل توجه کاربر گرامی جناب “شهروند دیگر”
    با عرض سلام و احترام
    هر چند که اتخاذ تصمیم نهایی در خصوص موضوع مورد بحث نیازمند انجام مطالعات همه جانبه براساس اطلاعات صحیح می باشد اما بطور کلی می توان گفت:
    نیاز به بالا بردن مسیر کمربندی تا تراز 1700 نیست بلکه در امتداد بلوار اصلی شهر (و تقریباً هم ارتفاع با آن) و در حوالی سه راهی بیمارستان می توان با احداث تونل تا در نیشه و از انجا تا سراب هولی و سپس از سراب هولی تا حوالی منتها الیه بالا دست باغات میرآباد به اجرای کمربندی اقدام نمود.
    این مسیر دارای مزایای زیر است:
    – عدم تخریب محیط زیست بدلیل احداث بیش از 95 درصد مسیر در زیر زمین؛ ضمناً با توجه به اینکه مسیر مورد نظر در تراز بالاتر از سراب هولی قرار دارد لطمه ای نیز به این چشمه وارد نخواهد گردید.
    کاهش هزینه های اجرایی: به دلیل زیرزمینی بودن مسیر، تملک اراضی و باغات لازم نبوده و در نتیجه هزینه تملک به میزان بسیار زیادی کاهش می یابد. ضمنا با توجه به استفاده از تونل در این گزینه (طول سه تونل مورد نظر در مجموع کمتر از 3 کیلومتر می باشد)، طول مسیر به میزان زیادی کاهش می یابد که این عامل ضمن کاهش هزینه های سوخت و … در دوره بهره برداری، در دوره اجرا و سرمایه گذاری اولیه نیز سبب کاهش هزینه ها به میزان بالایی خواهد گردید.
    – نزدیکی مسیر مورد نظر و داشتن خروجی های متعدد ( در دره نیشه، سراب هولی و …) سبب خواهد شد کمربندی ارتباط خود را در بالاترین سطح با شهر دارا بوده و پاسخ مناسبی جهت شائبه های مطروحه در خصوص منزوی شدن شهر با احداث کمربندی خواهد بود.
    – از دیگر مزایای این گزینه، قابلیت اجرای آن در چندین فاز با توجه به وضعیت اعتبارات خواهد داشت. به عبارتی مسیر پیشنهادی این قابلیت را دارا بوده که می توان در حداقل سه دوره نسبت به اجرای آن اقدام نمود. بدلیل وجود خیابان (در حال حاضر) در مجاورت مسیر، می توان مثلاً در فاز اول فقط مسیر سراب هولی تا سردره را اجرا و در سالهای بعد براساس اولویت بندی به اجرای فاز های دیگر پرداخت.

    پاسخ دادن
  10. 5

    مهندس

    اجرای کمربندی شهر امروز با توجه به حال و احوال شهر عزیزم لازم است و از دست اندرکاران در خواست می شود هرچه سریعتر انرا اغاز نمایند
    می توان از زیر بیمارستان تا سراب هولی تونل زد و سپس از سراب هولی تا چمه یک تونل دیگر.
    جایی که برای جاده روستایی مانند هجیج چندین تونل ایجاد می شود
    انتظار ساخت دوتونل برای شهری مانند پاوه انتظار بیجایی نیست

    پاسخ دادن
  11. 4

    شهروند

    جناب شما نه کارشناسی و نه اهل فن عبور چند کامیون داخل شهر فقط زیر ساختهای شهری را خراب میکند شهر وقتی بزرگ شد کمربندی از ضروریات ان است ای کاش دولت هزینه میکرد و جاده کمربندی را شروع آنوقت می فهمی چه سودی دارد و اظهار نظر برای اهلش بگذار

    پاسخ دادن
    1. 4.1

      شهروند دیگر

      با عرض سلام
      ضمن درک دغدغه های جناب شهردار محترم به استحضارشان می رساند این گزینه به چند دلیل مناسب نیست
      1_ در تراز نزدیک به 1700قرارمیگیردکه به شاهو نزدیک تر است تا به مرکز پاوه
      2_ جاذبه ومنظر ه شهرپاوه آنچنان نمایان نخواهد بود
      3_ پاوه وتمام روستا های مسیر را به طور کامل به حاشیه می برد ورود به شهر وروستا آسانسوری خواهدبود
      4_اگر پیشنهاد منطفی چناب مهندس ضیائی که درصورت انتخاب این گزینه اجتناب نا پذیر است مد نظر قرار گیرد حفاری چند کیلومتر تونل لازم است ( امکان دارد پس از بررسی های ژئوتکنییکی مسیر مناسب حفاری معمول نباشد ؛و زمان وهزینه چندبرابری لازم شود)
      5_ در هرحالت باغات زیادی از دوریسان به کلی تخریب خواهند شد
      6_ چنانچه از دوریسان تا دره بیدمیر بدون تونل باشد قسمت اعظم تاکستانهای در نیشه …با توجه به شیب تند نابودمی شوند!!! وچون نسار وبرفگیر است برفروبی نیزخساراتی و خطر آفرین خواهدبود!!!
      لذا : بهترین گزینه اصلاح نقشه مقدماتی فعلی(نقشه جا نمائی شده مشاور) واتصال آن بشهر پاوه از سمت هانه وا واز طریق یک تونل حدود500متری به شهرک دشت حسینخان وانتقال آن به نوریاب (به موازات کوله خواهد بود )که در هر حال کمتر از تراز 1500است وتوجیه فنی اقتصادی… دارد!؛ پاوه را به حاشیه نمی برد ومتصل به بسیاری از خیابانهای وکوچه های شهر خواهد شد!!!و بهترین منظره از پاوه را ازهمان ابتداتا انتها فراهم می کند!!!
      مسیر عبور آن نزدیک به باغات خانقاه وبندره ونسمه بوده شیب کم داشته وحداقل تخریب محیط زیست را دارد؛
      در غرب خانقاه به سمت کوله نیز چون از داخل زمینها عبور می کند آسیب چندانی به فضای سبز نمی زند و مقدار کم نیزدر روئیت نیست(حقیر جانمائی مشاور طرح را دیده ام)
      شهر وندان محترم هم چون علامت گذاری شده است می توانندبروندوببینند!؛
      بایدبذانیم ویقین داشته باشیم؛که: پاک کردن صورت مسئله ویا به تاخیر انداختن آن باعث…و خسارات جبران ناپذیر تر اقتصادی برای منطقه وشهر پاوه خواهد شد !!!(مصلحت نیست همه …را بنویسیم)
      مهندسین مشاور طرح کارهای خوب ومناسبی انجام داده اند …. با شرایطی که ذکر شد نفع وصلاح پاوه وتمام منطقه (بویژه از بعد اقتصادی در آن است.)لذا :به نفع ومصلحت است ؛که: تمام نگاه و تلاش ما روی برگرداندن جاده کمربندی :پس از اتصال به تپه کوله به سمت پاوه تا اتصال به شهر( به شرح فوق باشد )؛
      توصیه می شود؛هیچگاه مسکنی و کوتاهمدت برنامه هاو مسئله ی توسعه راپیگیری نکنیم که…. بازگشت درد تو ام با پیشرفت بیماری بوده ودردبه مراتب شدید تر خواهد شذ!!! وعلاح(اگر غیر ممکن نشود) بسیار دشوار تر خواهد شد!!!

      پاسخ دادن
  12. 3

    ابراهیم یوسفی

    جناب آقای خسروی شهردار اهل صلاح و اهل فلاح این شهر محق ازاین بهتر بودنها و مستحق از این آبادتر شدنها که نه به واسطه نبود نعمات الهی و ظرفیت های اهدایی خداوندی که همیشه بدلیل سوء مدیریت ها و موافق نبودن قلب و نیات با گفتار عمل مسئولان وقت به این ورطه از واماندگی و عقب ماندگی افتاده است , اگر دلهای بیدار و آگاه و چشمان تیزبین و خیرخواه همراه مسئولان در وقت مناسب میبود هرگز و هرگز از دست رفتن فرصت ها و سوخت شدن اعتبار و هزینه های عمرانی و اجتماعی و شهری را شاهد نبودیم .چشم میبندیم وخود را بخواب میزنیم تا کارهای نامناسب صورت بگیرید آنگاه بخود می آییم که چرا این کار صورت گرفت ! یا چرا این کار صورت نگرفت !( تجربه احداث سد داریان ,چشمه بل ,طرح های شهری و ….) ,پس سپاس از این اعتراض بموقع و پشتیبانی از این مخالفت تصمیم غلط که تبعات رکود اقتصادی را مردمان شهرمان باید بکشند و انتظار از توجه مسئولان به درخواست بحق مسئولان شهری و مردمان شهرستان پاوه

    پاسخ دادن
  13. 2

    امیر دارستان

    با تاشکر فراوان از جناب آقای خسروی شهردار محترم پاوه. واقعا تحلیل درست و به جائی است. احداث جاده کمربندی در مسیر سریاس – خانقاه جدا از تبعات اقتصادی آن تبعات زیانبار و غیر قابل جبران زیست محیطی در پی خواهد داشت

    پاسخ دادن
  14. 1

    محمدفاضل ضیایی

    با سلام و احترام
    بنظر می رسد احداث کمربندی (صرفنظر از معایب و مزایای آن) با توجه به حاد بودن معضل ترافیک امری لازم بوده و اجرای آن با توجه به وضعیت کنونی شهر مناسب بنظر می رسد. البته با مکان یابی صحیح و طراحی مناسب می توان از اثرات سوء آن بر وضعیت اقتصادی اجتماعی شهر کاست.
    گزینه پیشنهاد شده در ضلع شمالی شهر در نگاه اول می تواند مسیر مناسبی بنظر برسد هر چند که قضاوت قطعی در این زمینه نیازمند مطالعات جامع در این خصوص و ارزیابی فنی، اقتصادی، زیست محیطی و … گزینه های محتمل و نهایتاً انتخاب گزینه برتر می باشد. با توجه به وضعیت توپوگرافی شهر در این ناحیه و وجود کوههای مرتفع در مسیر پیشنهادی استفاده از تونل می تواند سبب کاهش هزینه های طرح به دلیل کوتاه نمودن مسیر و تقلیل هزینه های تملک و مشکلات اجرایی آن گردد.

    پاسخ دادن

نظر دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.