پ 09 فروردین 1403 ساعت 19:45

معاون توسعه روستایی رییس جمهوری:راهبرد دولت ماندگاری مردم در روستاهاست

معاون توسعه روستایی رییس جمهوری:راهبرد دولت ماندگاری مردم در روستاهاست

به گزارش سلام پاوه؛ معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهوری گفت: مهمترین راهبرد دولت در بخش روستایی ایجاد اشتغال با هدف ماندگاری مردم در روستاهاست. به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا؛ ابوالفضل رضوی روز پنجشنبه در بازدید از روستای زردویی بخش باینگان شهرستان پاوه افزود: مهمترین هدف و راهبرد دولت برای ماندگاری […]

81701304-70064351به گزارش سلام پاوه؛ معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهوری گفت: مهمترین راهبرد دولت در بخش روستایی ایجاد اشتغال با هدف ماندگاری مردم در روستاهاست.

به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا؛ ابوالفضل رضوی روز پنجشنبه در بازدید از روستای زردویی بخش باینگان شهرستان پاوه افزود: مهمترین هدف و راهبرد دولت برای ماندگاری مردم در روستا و تقویت تولید ملی، صنایع دستی و تولیدات لبنی و پروتیینی و توسعه و تقویت دامداری، زنبورداری و باغداری، ایجاد اشتغال و تامین معیشت روستاییان است.

وی اظهار کرد: برای نیل به این هدف دولت در یک حرکت ارزنده تسهیلات مناسب و مطلوبی را بدون کارمزد و بدون نیاز به وثیقه بصورت مشارکتی بدون سقف مبلغ به روستاییان پرداخت می کند تا در ایجاد و راه اندازی طرح های تولیدی و صنایع دستی مصرف سرمایه گذاری کنند.

رضوی افزود: مبالغ تسهیلات در روستاهای مرزی مثل زردویی که بیش از 200 خانوار جمعیت دارند 9 برابر سهم آورده هر فرد در شرکت یا تعاونی تولیدی روستا و اگر روستا غیرمرزی باشد پنج برابر سهم آورده خواهد بود.

معاون توسعه روستایی رییس جمهوری با بیان اینکه پرداخت این وام و تسهیلات بدون سود و بهره است افزود: این رویه در تاریخ ایران برای توسعه روستا و توان افزایی روستاییان بی نظیر است.

رضوی تاکید کرد: این امر می تواند هم در تولیدات کشاورزی وهم تولیدات دامی، صنایع دستی وهم گردشگری موثر واقع شود.

وی افزود: روستای زردویی به عنوان یکی از روستاهایی که صنایع متنوعی دارد می تواند به عنوان پایلوت کشوری در زمینه توسعه روستایی مطرح باشد و ما کمک می کنیم به مردم روستای زردویی که مشارکت پذیری خوبی دارند.

رضوی تصریح کرد: با توافقی که با رییس کمیته امداد حضرت امام (ره) داشته ایم ایشان تعهد کردند که سهم آورده افراد تحت پوشش این نهاد را که در طرح های مشارکتی توسعه روستایی شرکت کنند تقبل و پرداخت نمایند لذا افرادی که تحت پوشش این نهاد هستند نگران نباشند وفقط قبول سهام داری کنند.

معاون توسعه روستایی رییس جمهوری افزود: اگر روستایی 50 خانوار داشته باشد و با تشکیل شرکت یا تعاونی هر مبلغ مشارکت کنند دولت هم با همان اندازه وام بدون سود و کارمزد به آنها پرداخت می کند و اگر 100خانوار داشته باشند دو برابر آورده وام می گیرند و به همین ترتیب به میزان افزایش تعداد خانوار میزان وام افزایش می یابد که این برای روستاهای غیرمرزی است و برای روستاهای مرزی اگر 200 خانوار باشند 9 برابر سهم آورده وام به آنها دولت پرداخت می کند.

وی افزود: بطور مثال اگر مردم زردویی 500 میلیون تومان سهم آورده داشته باشد دولت 5/4 میلیارد تومان وام بدون سود و بهره به آنها پرداخت می کند و نیازی هم به وثیقه ندارند فقط با گرفتن شماره ملی آنها به عنوان وثیقه وام به آنها پرداخت می شود.

رضوی افزود: در بحث زیرساخت ها در روستاها در صورت مشارکت مردم دولت هم کمک خوبی برای ایجاد زیرساخت ها خواهد کرد.

وی افزود: در نهایت اعلام می کنم که روستاهای مرزی ما 9 برابر آوردشان و روستاهای غیرمرزی چهار برابر آوردشان بدون کارمزد وام پرداخت می کنیم و وثیقه هم برای دریافت این وام ها لازم نیست و زمان بازپرداخت وام ها نیز دو سال اول به عنوان دوران مشارکت، یکسال به عنوان تنفس و از سال چهارم به مدت پنج سال بازپرداخت خواهد شد.

معاون توسعه روستایی رییس جمهوری در روستای زردویی طرح های اشتغال زا گیوه بافی در رنگ های متنوع و زنانه و مردانه برای اولین بار در کشور، قالی بافی و پرورش مرغ بومی را افتتاح کرد.

برای اجرای این طرح ها که به جز روستای زردویی در شهرهای روانسر، ثلاث باباجانی و جوانرود و روستای مزیدی نیز دفتر و محل تولید دارند مبلغ 9 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

این طرح ها حدود 800 نفر اشتغالزایی دارند.

در این سفر ابراهیم رضایی بابادی استاندار کرمانشاه، معاون صندوق کارآفرینی کشور، فرماندار پاوه و جمعی از مسوولان استان کرمانشاه معاون رییس جمهوری را همراهی می کردند.

شهرستان پاوه با بیش از 59 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان کرمانشاه قرار دارد.

 

                      81701304-70064352   81701304-70064354

یک پاسخ برای “معاون توسعه روستایی رییس جمهوری:راهبرد دولت ماندگاری مردم در روستاهاست

  • رستمی تبار در تاریخ مرداد 10, 1394 گفت:

    ارسال کننده: محمود رستمی تبار
    سلام

    طرح منارید

    ( The Middle East and North Africa Regional Programme for Integrated Sustainable Development (MENARID))

    یک طرح بین المللی است که توسط برنامه محیط زیست سازمان ملل در در کشورهای شاخ آفریقا و خاورمیانه اجرا شده و می شود و برنامه ای است که هدف اصلی آن ایجاد الگوی رفتاری است تا کشورها یاد بگیرند چگونه بین منابع طبیعی و محیط انسانی تعامل ایجاد کنند تا بتوان از منابع و محیط زیست بصورت پایدار استفاده کرده و ضمنا امرار معاش مردم نیز بصورت پایدار از طریق این ایجاد تعامل تامین گردد. در کل هماهنگ سازی بین رفتار ما و محیط زیست را دنبال می کند. که امسال به همه استانهای کشور تعمیم داده و در شهرستان پاوه در روستای مزیدی در حال اجراست. طرح ترسیب هم همان حفظ و ترویج و کاشت گیاهان و درختان بومی است تا بدینوسیله مقادیر زیادی از کربن موجود در هوا جذب گردد. در عین حال ما کاه و کلش زمین های کشاورزی را آتش می زنیم و فضای شهر و محیط خود را آلوده می کنیم و هزاران تن کربن به فضا می فرستیم، جنگلها را می سوزانیم، مراتع را تخریب و به مزرعه گوجه و خیار تبدیل می کنیم و متاسفم که بگویم شعار می دهیم. و جنگلهای زاگرس در حال خشک شدن هستند.

    طرح ترسب و منارید هردو طرحهای پایلوتی و آزمایشی و آموزشی هستند و جز همت مردم و اموزش همگانی مفید فایده نخواهد بود.

    حال بگذریم قبل از اجرای هرگونه طرح محیط زیستی اولویت با خشکاندن ریشه های نا امنی و جنگ و خونریزی و تخریب و تباهی خاورمیانه و شاخ آفریقا است و زندگی نسل امرورز را بیش از این نسوزانند. و زمینه مهاجرت را از انسانها و ساکنین این مناطق بگیریم تا بقول کامرون آن را حشره نخوانیم. به راستی کسانیکه همه چیزیشان تخریب و از دست رفته است چاره ای جز مهاجرت ولو با مرگ دارند؟!!!!!!!!!!