پ 09 فروردین 1403 ساعت 17:55

مصاحبه اختصاصی با نفرات برتر کنکور 94 شهرستان پاوه

مصاحبه اختصاصی با نفرات برتر کنکور 94 شهرستان پاوه

به گزارش سلام پاوه؛ پس از اعلام نتایج آزمون سراسری کنکور سال 94 و مشخص شدن نتایج اولیه آن، خوشبختانه داوطلبان شهرستان پاوه در اين رقابت علمي موفق به كسب رتبه هاي دو رقمي و زير 1000 شدند. به گزارش سلام پاوه و به نقل از هزارماسوله؛ در همان زمان ثبت نام آزمون كنكور سراسري 94 و […]

به گزارش سلام پاوه؛ پس از اعلام نتایج آزمون سراسری کنکور سال 94 و مشخص شدن نتایج اولیه آن، خوشبختانه داوطلبان شهرستان پاوه در اين رقابت علمي موفق به كسب رتبه هاي دو رقمي و زير 1000 شدند.

به گزارش سلام پاوه و به نقل از هزارماسوله؛ در همان زمان ثبت نام آزمون كنكور سراسري 94 و تا به اكنون كه آمار پذيرفته شدگان اين آزمون را در اين سايت انتشار داديم ، مدير آموزش و پرورش پاوه در گفتگويي تعداد دانش اموزان شركت كننده در آزمون را 1 هزار و 284 نفر اعلام كه از این تعداد 685 نفر یعنی 53 درصد داوطلبان زن و 599 نفر یعنی 47 درصد دیگر مرد هستند.

اكنون نيز پس از اعلام نتايج آزمون در همان روز اول اعلام نتایج، مشخص شد كه شهرستان پاوه رتبه هاي خوب زير هزار نفر را به خود اختصاص داده است.

سايت خبري تحليلي هزارماسوله 4 نفر از داوطلباني را كه در شهرستان پاوه موفق به كسب رتبه زير 300 شده اند ، جهت مصاحبه انتخاب، كه در پي خواهد آمد.

untitled-1 (1)

اسامي اين چهار نفر نيز بدين شرح است:

مسعود محمدي ، رشته علوم تجربي از دبيرستان معلم با كسب رتبه 17

img_0767

محمد راغب فرامرزی ، در رشته هنر با کسب رتبه 35

img_0742

آرينا محمد پور، رشته علوم انساني از دبيرستان حضرت ام المومنين عايشه با كسب رتبه 136

img_0758

صهيب مصطفي زاده ، رشته تجربي از دبيرستان نمونه دولتي اورامان با كسب رتبه 275

img_0752

در اين مصاحبه به طور جداگانه اي از هر كدام از اين پذيرفته شدگان سوالات اختصاصي پرسيده شده است ، پاسخ های جالب داوطلبان را در ادامه می خوانید.

آيا انتظار چنين رشته اي را داشتي؟

مسعود محمدي- خیر- تا زمان قبل از آزمون كه در آزمون هاي قلم چي شركت كرده بودم انتظار رتبه تك رقمي را داشتم.ولي بعد از آزمون انتظار رتبه زیر 50 را داشتم.

محمد راغب فرامرزی- متولد سال 1366 دانشجوي انصرافي رشته مديريت بازرگاني كه به دلايلي كمك رنج خانواده بوده است انصراف داده و اكنون بعد از 11 سال در آزمون كنكور شركت كرده است. خير با توجه به تلاش شبانه روزي اينجانب در درس خواندن و بحران بوجود آمده براي اينجانب در زمان برگزاري آزمون انتظار خيلي خوبتر از اين رتبه را داشتم

زمان برگزاري آزمون كه براي هر دواطلبي مي تواند استرس زا و سرنوشت ساز باشد ، براي اينجانب با بحراني مواجه بود كه قطع به يقين مي توانم بگويم اگر اين بحران به وجود نمي آمد رتبه من تك رقمي بود و در آغاز زمان برگزاري آزمون فقط به رتبه تك رقمي فكر مي كردم ولي ضمن احترام به تمامي معلمين ابتدايي متاسفانه اين معلمان كه اموزش هاي لازم را در مراقبت در جلسه روز آزمون كسب نكرده بودند، حدود 20 دقيقه وقت خود را صرف پاسخ دادن به سوالات انان به جهت انكه بنده آيا با هويت واقعي خود حضور يافته ام ، هدر دادم.

من منكر اين نخواهم بود كه هركسي بجاي ديگري در آزمون حضور يابد و حق يك نفر ديگر را ضايع نمايد و هيچ مانعي نبود كه در پايان آزمون پرسش و پاسخ مي كردند چون به واقع هم تاثير بدي بر روي روحيه من داشت و هم وقت زيادي از رسيدن به تمام سوالات را هدر دادند.

آرينا محمد پور-متولد 1376 رشته علوم انساني با كسب رتبه 136.نخير-با مشكلاتي كه در طي دوران درس خواندن برايم پيش آمد انتظار آن را نداشتم كه رتبه من زير 500 باشد ، ولي با لطف و توكل به خداوند و كمك خانواده ،رتبه 136 را كسب نمودم.

صهيب مصطفي زاده – متولد 1374 رشته تجربي با رتبه 291.بله انتظار داشتم و انتظار من هم خوبتر از اين رتبه بود، با اين حال ازاين رتبه هم راضي هستم.

چه کسی برای اولین بار به شما تبریک گفت؟

مسعود محمدي-اولين نفري كه به من تبريك گفت برادرم به اسم جواد ، دانشجوي رشته پزشكي كه همزمان با انتقال خبر قبولي من در آزمون كنكور به من تبريك گفت.

محمد راغب فرامرزی-اولين نفري كه به من تبريك گفت خانم صافي پور مدير كانون اموزش قلم چي بود كه در ساعت 7 صبح روز اعلام نتايج با من تماس گرفت و از ايشان نهايت تشكر و تقدير را دارم.

آرينا محمد پور-اولين نفري كه به من تبريك گفت معلم زبان و ادبيات فارسي در دوران دبيرستان خانم آزاده رحيم پور بود، صبح روز اعلام نتايج بود.كه جا دارد از اين معلم دلسوز كه در طول ساليان متمادي راهنما و ارشاد من در درس خواندن بودند تقدير و تشكر نمايم.

صهيب مصطفي زاده –اولين نفر پشتيبان كانون فرهنگي آموزشي قلم چي آقاي كرمي بود كه كسب اين رتبه هم ميسر نمي شد جز با تلاشهاي خانم صافي پور، آقاي كرمي در كانون آموزشي قلم چي.

عکس العمل خانواده شما بعد از اعلام نتایج چگونه بود؟

مسعود محمدي-عكس العمل خانواده ام در برابر كسب اين رتبه احساس خوشحالي و شادي بود با وجود آنكه انتظار رتبه تك رقمي را هم داشتند.

محمد راغب فرامرزی-عكس العمل خانواده هم خيلي خوشحال شدند و اين اميد را داشتند كه من رتبه خوب را كسب مي كنم.

آرينا محمد پور-خانواده ام خوشحال و شكه شدند و من هم خوشحال بودم كه جواب زحمات انها را با كسب اين رتبه به آنها دادم.

صهيب مصطفي زاده –خانواده هم خيلي خوشحال بودند.

تاریخی که خود را برای کنکور آماده کردید؟ روزانه چند ساعت درس می خواندید؟

مسعود محمدي-من در اوايل تابستان سال 93 شروع به درس خواندن نمودم كه دران ايام روزانه 10 الي 12 ساعت درس مي خواندم و با رسيدن به فصل پاييز و زمستان كه همزمان با سپري نمودن دوره پيش دانشگاهي همراه بود به 8 الي 9 ساعت تقليل دادم و در روزهايي كه در تعطيلي به سر مي بردم روزانه 14 ساعت درس مي خواندم.

محمد راغب فرامرزی-من از آذر ماه سال 93 به درس خواندن شروع كردم و چون شاغل در دفتر بيمه بودم تا اول فرودين سال 94 روزانه 6 ساعت درس مي خواندم و بعد از فرودين سال 94 با وجود آنكه قطع همكاري با شركت بيمه نمودم نيز روزانه 9 ساعت و دو ماه آخر كه خيلي برام سخت بود روزانه 11 ساعت درس مي خواندم.

آرينا محمد پور-من درس خواندن را از تابستان شروع كردم كه روزانه 9 الي 10 ساعت درس مي خواندم و در اول فرودين 1394 با عزم جدي روزانه 14 ساعت درس مي خواندم.

صهيب مصطفي زاده –در اواسط تابستان شروع كردم و در مهر به طور جدي درس خواندن را آغاز و به صورت متفاوت در پاييز 8 ساعت و در زمستان بيشتر و در دو ماه اول بهار به 13 ساعت رسيد.

قصد انتخاب کدام رشته تحصیلی و دانشگاه را دارید؟

مسعود محمدي-در اولويت اول رشته پزشکی گرايش جراحي مغز و اعصاب و در اولويت دوم دندانپزشكي گرايش جراحي فك و صورت .كه در اين مسير هم از چندين نفر پزشك و دانشجوي پزشك مشورت گرفته ام.

محمد راغب فرامرزی-به رشته سينما كه چهار گرايش تدوينگري، كارگرداني، فيلم نامه نويسي و فيلمبرداري دارد، علاقه مندم و قطعا گرايش كارگرداني را مد نظر قرار داده ام.

آرينا محمد پور-من به رشته حقوق كه از همان مقطع تحصيلي ابتدايي به ان علاقه داشتم ، در اولويت قرار دارد و اولويت دوم هم دبير ادبيات خواهد بود.

صهيب مصطفي زاده –ان شاالله اولويت من در رشته پزشكي است و اولويت دوم هم در رشته هاي دارو سازي است.

آیا با حذف کنکور موافق هستید؟

مسعود محمدي-خير –به حذف كنكور موافق نيستم اما لحاظ نمودن سوابق تحصيلي به ميزان 50 درصد در آزمون كنكور با توجه به انكه با حذف كنكور سلايق در نمره هاي دانش اموز قابل تغيير مي باشد، بدون تاثير نخواهد بود.

محمد راغب فرامرزی-به نظر من اگر 100 درصد سوابق تحصيلي لحاظ شود و كنكور حذف شود بهتر است و كنكور را به عنوان رقابت علمي قبول ندارم.

آرينا محمد پور-اگر شرايط 100 درصد فراهم شود بله موافق حذف كنكورم ولي الان با لحاظ شدن 25 درصد واقعا ان 25 درصد لحاظ نمي شود و مورد مهم هم انكه اطلاعات جامع و كاملي در خصوص چگونگي تاثيرات سوابق تحصيلي در آزمون كنكور انچنان كه بايد و شايد در اختيار داوطلب قرار بگيرد توسط اموزش و پروش قرار داده نمي شود و تنها اطلاعات محدودي در اين زمينه را ارائه مي دهند.

صهيب مصطفي زاده –موافق نيستم ولي تاثير معدل بيشتر شود ولي با شرط پايدار ماندن كنكور.

روزانه چه مدت وقت خود را به تلویزیون، اینترنت و مطالعه اختصاص می دهيد؟

مسعود محمدي-با توجه به كسب اطلاعت در زمينه رشته هاي پزشكي از اينترنت، مطالعه كتاب و تلويزيون نيز در حد معقول استفاده مي كنم.

محمد راغب فرامرزی-قطعا در كسب اطلاعات لازم در رشته سينما به مطالعه گاها روزانه حدود سه ساعت و اينترنت و تلويزيون هم استفاده مي كنم.

آرينا محمد پور-بله در رابطه با پيگير نمودن شرايط كاري در رشته حقوق از اينترنت و مطالعه كتب به حد معقولي استفاده مي كنم.

صهيب مصطفي زاده –در پيگير بودن انواع تحقيقات پزشكي روزانه هم از اينتر نت و مطالعه كتب مشغول هستم كما اينكه استفاده از تلويزون كمتر است.

عامل موفقیت شما در کنکور چه چیزی بوده است؟

مسعود محمدي-عامل موفقيت من در وهله اول توكل به خدا، دعاي قبل از مطالعه و درس خواندن و همچنين خواندن قرآن قبل از مطالعه كه فكر من را براي آمادگي بيشتر در درس خواندن تقويت مي كرد، خانواده، مدرسه ، دبيران، راهنمايي و ارشاد برادر بزرگترم در شيوه درس خواندن، هماهنگ بودن آزمون هاي قلم چي و راهنمايي هاي خانم صافي پور به عنوان خواهر بزرگتر در پيگير بودن مطالعه و كارهاي من و همچنين راهنمايي هاي پشتيبان قلم چي آقاي محمد كريمي ، رهنمودهاي مدير محترم مدرسه جناب آقاي همايون رشيدي و در آخر تلاش هاي اينجانب.

محمد راغب فرامرزی-عامل موفقيت من در كنكور اول توكل به خداوند و دوم تشويق هاي برادرم و سوم نيز رسيدن به هدف خودم بود.

آرينا محمد پور-عامل موفقيت من در وهله اول توكل به خداوند، تلاش و حمايت هاي خانواده كه با روحيه ي آرام پدرم و انجام دادن امورات خانه توسط مادرم و خودداري مادرم از انجام ان امورات توسط من، و همچنين فراهم نمودن محيطي آرام جهت درس خواندن و راهنمايي هاي معلم دلسوزم كه در سال تحصيلي آخر معلم و دبير من نبود ولي با دادن كتب هاي درسي و همراهي من نشان دادن كه تا آخر عمر براي من معلم خواهد بود، از عوامل موفقيت من در كسب اين رتبه برتر بودند.

صهيب مصطفي زاده –عامل موفقيت، توكل به خداوند، تلاش و پشتكار فراوان ، همراهي خانواده و شركت در آزمون هاي آموزشي قلم چي براي رسيدن به هدف خود بود و كنكور نيز در زندگي هم نقطه كوچكي است كه بايد عبور كنيم و اگر كساني هم كه در اين آزمون شكست خوردند به اين معني نيست كه تمام ندگي خود را باخته اند بلكه با همت و تلاش مي توانند به مدارج عالي برسند.

آیا از مراکز و کانون های آموزشی استفاده کرده اید؟ چقدر اینگونه مراکز را مفید و موثر می دانید؟

مسعود محمدي-بله از كانون آموزشي قلم چي استفاده كرده ام.با توجه به انكه برادران بزرگتر از خودم هم در اين كانون در ساليان قبل شركت نموده و موفق به كسب رتبه هاي برتر شده اند تاثير برگزاري آزمون هاي آن را فوق العاده مي دانم.و جا دارد از گردانندگان اين كانون اموزشي كه همواره كمك حال ما بوده اند، تقدير و تشكر ويژه اي داشته باشم و توصيه مي كنم كه دانش اموزان سالهاي آتي از اين مسير حركت كنند.

محمد راغب فرامرزی-بله كانون اموزش قلم چي كه با برگزاري آزمون هايي در دو هفته يكبار داوطلب را مجبور به درس خواندن مي كند شركت كرده ام به طوري كه قلم چي مي تواند عامل مهمي براي كسب موفقيت در كنكور باشد.

آرينا محمد پور-با توجه به اينكه در منطقه اي محروم مي باشم كانون اموزشي قلم چي اين شرايط را براي ما فراهم كردند كه با برگزاري آزمون هاي دوهفته يكبار و نشان دادن روش تست زني و همچنين بورسيه كساني كه توان مالي ندارند خيلي مي تواند در كسب رتبه هاي برتر كنكور تاثير گذار باشد و جا دار از مدير اين كانون تقدير و تشكر را داشه باشم.

صهيب مصطفي زاده –بله قلم چي-چون برگزاري آزمون هاي قلم چي هر دوهفته يك بار با برنامه ريزي خاصي برگزار مي شوند سطح انها در سطح كنكور قرار دارند و جا دارد از زحمات خانم صافي پور و پشتيباني كانون آقاي كرمي نهايت تقدير و تشكر خود را اعلام دارم.

شغل پدر و مادر شما چیست؟

مسعود محمدي-مادرم خانه دار و پدرم كارگر .كه تشكر ويژه هم از پدرم كه با رزق و روزي حلال براي ما زحمت كشيده و از مادرم كه هميشه دعاهاي ايشان پشت سرما بوده است را دارم.

محمد راغب فرامرزی-مادرم خانه دار پدرم بناي ساختمان كه الان مشغول به باغداري است.

آرينا محمد پور-پدرم كارمند بازنشسته است مادرم خانه دارد و مجدداد از انها با فراهم نمودن محيطي آرام تشكر مي نمايم.

صهيب مصطفي زاده –پدرم پاسدار بازنشسته و مادرم خانه دار.

جمله که دوست دارید به دانش آموزان شرکت کننده کنکور سراسر سال 95 بگوید؟

مسعود محمدي-جمله من به داوطلبان آزمون سراسري سال بعد اين است كه باور داشته باشند دانش اموزان اورامانات استعداد لازم را در طي نمودن تحصيلات علمي دارند ولي بايد با تلاش و همت،  اين استعدادها را شكوفا نمايند و همچنين با وجود دبيران خوب در اين منطقه كه در مناطق محروم به دانش اموزان تدريس مي دهند كم نگذاشته اند و تا روز آخر از توصيه هاي ايشان استفاده لازم را داشته باشند چرا كه كنكور هدف نيست بلكه پله و سكوي پرتابي براي رسيدن به اهداف عالي است.

محمد راغب فرامرزی-توصيه من اين است كه اگر همه عوامل دست به دست هم داده و شرايط را براي درس خواندن دانش اموز مهيا كرده باشد تا زماني كه خود همت و انگيزه لازم را نداشته باشد، كاري عبث و بيهوده است ، پس انگيزه و توكل به خداوند را در اولويت خود قرار دهيد. براي من كه بعد از 11 سال دوباره بتوانم در كنكور شركت كنم به نوعي اگر انگيزه نداشتم باشم حماقت است ولي الان كه نتيجه كار را مي بينم به شجاعت رسيده ام.

آرينا محمد پور-توصيه من اين است كه هيچ وقت نااميد نشوند به شرطي كه عزم خود را جزم و تلاش كنند تا به آن مرحله و هدف خود برسند و اين را بدانند كه تلاش و پشتكار لازمه اول زندگي است.

صهيب مصطفي زاده –درس خواندن براي آمزون كنكور يك فرصت طلايي براي رسيدن به هدف زندگي است خواهان انيم كه حتي يك روز را هم هدر ندهند و به هدف خود در قبولي كنكور برسند.

آرزوی اين دانش آموزان موفق؟

مسعود محمدي-ارزوي من هم ان شاالله بتوانم در اين مسير بتوانم جواب زحمات كساني را كه در اين راه همواره كمك يار من بوده چه معلم و دبير، خانواده و جامعه فرهنگي ؛ با خدمت خالصانه خود در ارائه علم و دانش خود ، صرفا در جهت خدمت به مردم در شغل آينده را بدهم.

محمد راغب فرامرزی- ان شالله بتوانم در آن رشته اي كه مورد هدف من است مناسب ان رشته بوده و به نوعي كارگردان را واقعا كارگردان باشم در جهت ارائه خدمت به مردم طي نمايم.

در اينجا لازم مي بينم از زحمات والدين گرامي ام كه در طول سال آرامش خاطر را برايم مهيا نموده و بيشتر از آن چيزهايي كه بايد فراهم مي كردند فراهم شد تقدير و تشكر ويژه اي داشته باشم.

آرينا محمد پور-آرزو دارم كه دانش آموزان سالهاي آتي كه در كنكور شركت مي كنند، آن ارزش واقعي رشته علوم انساني را كه سالهاي گذشته در پاوه موجود نبوده است ، بتوانند با تلاش و همت در اين رشته و با كسب موفقيت و رتبه هاي تك رقمي بشناسانند.

صهيب مصطفي زاده –ان شاالله در ادامه تحصيل خود در رشته پزشكي براي جامعه و مردم با ارائه خدمت خود مفيد باشم و آرزوي موفقيت را براي تمامي كساني كه در اين راه براي من زحمت كشيدند دارم.

هزار ماسوله،  از موسسه کانون فرهنگی آموزشی قلم چی و از خانم صافي پور مدیر کانون قلم چی به جهت همراهی و کمک در ارائه مشخصات و آدرس كامل اين پذيرفته شدگان، تشکر نموده و براي اين عزيزان آروزي موفقيت هاي بيشتر را در عرصه هاي مختلف زندگي دارا مي باشد.

6 پاسخ برای “مصاحبه اختصاصی با نفرات برتر کنکور 94 شهرستان پاوه

  • شهروند در تاریخ مرداد 8, 1394 گفت:

    از اینکه این عزیزان فقط در یک جنبه از زندگی موفق شدن خوشحالم….

  • حسن در تاریخ مرداد 8, 1394 گفت:

    به این دوستان تبریک می گوییم. اما اوضاع تحصیل و موفقیت تحصلیلی شهرمان هر ساله بدتر می‌شود. ما در سالهای 80 تا 84 بهترین موفقیت ها را تجربه کردیم. کلی تک رقمی داشتیم…

  • میلاد حاتمی در تاریخ مرداد 7, 1394 گفت:

    با سلام و احترام، و عرض خسته نباشید خدمت این جوانان عزیز و با انگیزه ، امیدوارم این مسیر موفقیت تا حصول نتیجه کامل تداوم داشته باشد. به نوبه خود از جوانان الگو،عزیز و موفق روستای داریان تشکر می کنم و به خانواده های محمدی و خاطری که فرزندانشان مایه افتخار و سرافرازی روستای داریان شدند. تبریک عرض می کنم .موفقیتهایتان مستدام.

  • دانشجو در تاریخ مرداد 7, 1394 گفت:

    موفیقت عزیزان را تبریک میگویم که قطعا سهمی از موفقیت عزیزان مرهون زحمات مدیریت اموزش و پرورش پاوه است

  • نورالدین بهرامی در تاریخ مرداد 7, 1394 گفت:

    به این عزیزان ،خانواده هایشان و شهر و دیارمان تبریک می گویم وبرایشان آرزوی توفیق دارم و امیدوارم که در مسیر نخبه گی که در اول این مسیر قرار دارند در پناه خداوند مصون وموفق باشندو سرانجام به جامعه خود باز گردند ومنشا خیرات وبرکات وتوسعه وتحول علمی برای این دیار شوند

  • سلام در تاریخ مرداد 7, 1394 گفت:

    درشهر بانه وره شادمان رستمی رتبه 74راکسب کرده است چرا از او مصاحبه نکردید