پ 09 فروردین 1403 ساعت 20:36

ویدیوی پخش شده خالو حسین کوهکن در برنامه ماه عسل

ویدیوی پخش شده خالو حسین کوهکن در برنامه ماه عسل

به گزارش سلام پاوه : کلیپی از خالو حسین کوه کن یا فرهاد ثانی از اهالی شهر بانه وره که چندی پیش در برنامه ماه عسل از شبکه سوم سیما پخش شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه :حسین کوهکن (به کردی: خالۆ حسێن کۆکه‌ن) (زاده: ۶ مهر ۱۳۰۹ در دروله سفلی، پاوه) با نام اصلی […]

به گزارش سلام پاوه : کلیپی از خالو حسین کوه کن یا فرهاد ثانی از اهالی شهر بانه وره که چندی پیش در برنامه ماه عسل از شبکه سوم سیما پخش شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه :حسین کوهکن (به کردی: خالۆ حسێن کۆکه‌ن) (زاده: ۶ مهر ۱۳۰۹ در دروله سفلی، پاوه) با نام اصلی حسین عثمانی فردی کردتبار از طایفه امامی است که هنگام شکار یک پایش گلوله خورد و بعداً نیز قطع شد و با همان یک پا در مدت ۱۹ سال با یک کلنگ، غار سنگی در روستای و منطقهٔ توریستی میگوره از توابع شهر بانه‌وره ساخته و کنده است، به همین خاطر نیز به او لقب فرهاد دوم یا فرهاد ثانی داده‌اند.

حسین کوهکن؛ در سال ۹۳ مبلغ ۶ میلیون تومان را به مدارس بخش باینگان اهداء کرد.به گفتهٔ سازمان آموزش‌وپروش بخش باینگان؛ ۳ میلیون از این مبلغ صرف هوشمندسازی «دبستان پسرانهٔ شهید مطهری بانه‌وره» شده‌است و ۳ میلیون بقیهٔ آن نیز صرف تجهیز مدارس دهستان شیوه‌سر شده‌است.او قبلاً نیز به چند مسجد بانه‌وره نیز کمک مالی کرده‌بود.

 

دانلود

حجم:26 مگابایت