پ 09 فروردین 1403 ساعت 15:32

خبر رسمی از سفر یک روزه نماینده و فرماندار پاوه به حلبچه عراق

خبر رسمی از سفر یک روزه نماینده و فرماندار پاوه به حلبچه عراق

به گزارش سلام پاوه : مسوولان استان کرمانشاه و استان حلبچه عراق بر تقویت و تحکیم روابط دو جانبه تاکید کردند. به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به کردستان عراق، هیاتی متشکل از نمایندگان استاندار کرمانشاه، فرماندار و جمعی از مسوولان پاوه و نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه از […]

به گزارش سلام پاوه : مسوولان استان کرمانشاه و استان حلبچه عراق بر تقویت و تحکیم روابط دو جانبه تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به کردستان عراق، هیاتی متشکل از نمایندگان استاندار کرمانشاه، فرماندار و جمعی از مسوولان پاوه و پرویز ایده پورنماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه از طریق مرز شوشمی پاوه به استان حلبچه عراق سفر کردند.

فرماندار پاوه هدف از این سفر را ابلاغ تبریک کتبی استاندار کرمانشاه به مناسبت ارتقای حلبچه به استان و انتصاب استاندار این استان تازه تأسیس و بررسی روابط و مناسبت های اقتصادی، فرهنگی و تجاری استان های کرمانشاه و حلبچه عنوان کرد.

پرویز ایده پور بررسی و رفع موانع پیش روی تردد مسافر از مرز شوشمی را از دیگر محورهای اصلی سفر به حلبچه عنوان کرد و گفت: در این زمینه نشست هایی با استاندار و فرماندار حلبچه و مسوولان نظامی و امنیتی استان حلبچه داشتیم که نتیجه بخش وامیدوار کننده بود.

استاندار حلبچه هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا محور اصلی دیدار با مسوولان استان کرمانشاه و شهرستان پاوه را پیگیری موضوع اجرایی شدن تردد مسافر از مرز شوشمی، رفع موانع این کار و تقویت و تحکیم روابط دو جانبه در زمینه های مختلف اقتصادی و فرهنگی عنوان کرد.

عبداله نور ولی افزود: تمام تلاش خود را به منظور اجرایی شدن توافق حاصله مبنی برتردد مردم استان های حلبچه و کرمانشاه از مرز نماینده و فرماندار در عراقشوشمی بکار خواهیم گرفت.

ارکان حسن غفور فرماندار حلبچه هم با اشاره به پیشینه تاریخی فرهنگی، قومی و دینی مردم استان های حلبچه و کرمانشاه گفت: تمام تلاش خود را برای رایزنی با استاندار و دیگر مسوولان استان بکار خواهیم برد تا در آینده نزدیک شاهد گشایش مرز شوشمی بر روی مردم این دو استان باشیم.

نعمت الله منوچهری نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی نیز تردد مسافر و گردشگر از مرز شوشمی را از مهمترین خواسته مردم پاوه و اورامانات عنوان کرد و گفت: از یکسال گذشته تمام کارهای اداری و قانونی تردد مسافر از مرز شوشمی توسط مسوولان کشوری و استان کرمانشاه انجام شده است.

حضور بر مزار و یادمان قربانیان بمباران شیمیایی حلبچه و ادای احترام به آنان از دیگر برنامه های هیات ایرانی در سفر به استان حلبچه عراق بود.

مبادلات مرزی بین ایران وعراق از طریق مرز شوشمی از سال 71 آغاز شده است و با اجرایی شدن توافق مسوولان دو استان بزودی این مرز به روی مسافران و گردشگران نیز باز خواهد شد.

شهرستان پاوه با بیش از 59 هزار نفر جمعیت 84 کیلومتر مرز مشترک با کردستان عراق دارد.

یادمان شهدای حلبچه

یادمان شهدای حلبچه

3 پاسخ برای “خبر رسمی از سفر یک روزه نماینده و فرماندار پاوه به حلبچه عراق

  • فرزندان اورامان در تاریخ تیر 18, 1394 گفت:

    دکتر منوچهری واقعا یکی از فعالترین نمایندگان تاریخ اورامانا ت بوده

  • صباح قادری در تاریخ تیر 17, 1394 گفت:

    درود بر جناب منوچهری واقعا خیلی زحمت کش هستند

  • مرادی در تاریخ تیر 17, 1394 گفت:

    همه چیز که تقصیر عراق افتاد. آقای منوچهری شما به نوشتن 50مقاله دیگر که مردم را راضی کنید که دولت ایران موافقت دارد و عراق ندارد نمیشه چون مردم که سیاست مدار نیستند که این چیزارو بدونن وقتی مرز باز شد همه باور به شما پیدا میکنن وسلام