ج 10 فروردین 1403 ساعت 12:00

نشست مطبوعاتی فرماندار پاوه با استاندار حلبچه برگزار شد

نشست مطبوعاتی فرماندار پاوه با استاندار حلبچه برگزار شد

به گزارش سلام پاوه : فرماندار پاوه به نمایندگی از استاندار کرمانشاه و با همراهی نماینده پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی جهت تبریک انتصاب استاندار حلبچه و پیگیری آخرین اقدامات انجام شده در خصوص تردد مسافر از مرز شوشمی با استاندار و قائم مقام حلبچه دیدار نمود. به گزارش سلام پاوه و به […]

به گزارش سلام پاوه : فرماندار پاوه به نمایندگی از استاندار کرمانشاه و با همراهی نماینده پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی جهت تبریک انتصاب استاندار حلبچه و پیگیری آخرین اقدامات انجام شده در خصوص تردد مسافر از مرز شوشمی با استاندار و قائم مقام حلبچه دیدار نمود.

به گزارش سلام پاوه و به نقل از  پاوه پرس، فرماندار پاوه در نشست مطبوعاتی مشترک با استاندار حلبچه افزود: حضور ما در اقلیم کردستان عراق و استان حلبچه نشست با استاندار حلبچه و تبریک انتصاب ایشان به نمایندگی از استاندار کرمانشاه بوده است.

پرویز ایده پورپرویز ایده پور در خصوص بازگشایی مرز شوشمی خاطر نشان ساخت: پیش از این دیدارهایی با قائم مقام حلبچه در خصوص بازگشایی مرز مسافرتی شوشمی داشته ایم. امروز نیز در نشستی مشترک با استاندار و قائم مقام حلبچه بیان نمودیم که تمام کارهای لازم جهت بازگشایی این مرز از جانب ما انجام شده و هیچ فعالیتی از جانب جمهوری اسلامی ایران باقی نمانده است و منتظر پاسخ مثبت مقامات عراق و استان حلبچه می باشیم.

ایده پور روند بازگشایی مرز شوشمی را مرحله ای بیان کرد و در ادامه افزود: مرز شوشمی مرحله به مرحله بازگشایی می شود. در ابتدا این مرز در بازه زمانی ۶ ماهه تا یکسال بازگشایی و آزمایش شده تا مسافر رفت و آمد کنند پس از آن اگر جواب داد فعالیت های تکمیلی انجام شده و مرز شوشمی بصورت بین الللی بازگشایی خواهد شد.

فرماندار پاوه در پایان ضمن اداء احترام و سلام به روح پاک شهیدان حلبچه و آرزوی توفیق و سربلندی برای این استان، گفت: در آینده نشست مشترکی بین استاندار کرمانشاه و استاندار حلبچه برگزار خواهد شد و سایر مباحث و مشکلات موجود مطرح و بررسی خواهند گردید.

استاندار حلبچهاستاندار حلبچه نیز در پاسخ به سوال خرنگاران افزود: شرایطی فراهم گردید تا در خدمت فرماندار پاوه و معاون استاندار کرمانشاه در خصوص هماهنگی و امنیت مرزهای مشترک با کشور همسایه به بحث و تبادل نظر بپردازیم تا همچنان آسایش و امنیت در دو سوی مرزها برقرار باشد.

علی عثمان در ادامه افزود: خوشبختانه حلبپه و بزرگی نام آن هم برای طرف ایرانی و هم برای خودمان مایه دلگرمی است. در این نشست پس از تبریک انتصاب استاندار حلبچه، گفتگویی صورت گرفت که در طی آن مشخص گردید طرف ایرانی تمهید مقدمات بازگشایی مرز مسافرتی شوشمی را بطور کامل انجام داده و در این راستا می طلبد ما هم بتوانیم کارهای باقی مانده را در بین خودمان به سرانجام برسانیم تا مردم دو طرف بتوانند از دروازه شوشمی تردد مرزی داشته باشند.

خبرنگار یکی از رسانه ها در سوالی عنوان نمود شما برای صورت گرفتن تردد مرزی چه کارهایی انجام می دهید؟

علی عثمان استاندار حلبچه در پاسخ بیان نمود: ما راه های لازم را در پیش می گیریم تا بتوانیم در بین خودمان فعالیت های لازم را در جهت بازگشایی مرز انجام دهیم.

شایان ذکر است دکتر منوچهری نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی، سرهنگ کریمی فرمانده هنگ مرزی و جمعی از کارشناسان و پرسنل فرمانداری پاوه و هنگ مرزی هیئت مذکور را همراهی کردند و ماموستا ئه رکان قائم مقام (فرماندار حلبچه) در نقطه ی مرزی طی مراسم خاصی از هیئت ایرانی استقبال نمودند.

نکته حائز اهمیت در این دیدار سخنان استاندار حلبچه بود، وی به صراحت علت عدم بازگشایی مرز شوشمی را ناشی از طرف عراقی عنوان نمود و افزود: در تلاش هستیم در آینده ای نزدیک با پیگیری های لازم این امر را محقق سازیم.

 سفر فرماندار پاوه به حلبچه

سفر فرماندار پاوه به حلبچه2

سفر فرماندار پاوه به حلبچه1

نشست فرماندار پاوه با قائم مقام حلبچه

نشست فرماندار پاوه با قائم مقام حلبچه1

نشست فرماندار پاوه با قائم مقام حلبچه2

نشست فرماندار پاوه با قائم مقام حلبچه3