پ 09 فروردین 1403 ساعت 16:45

اجرای طرح پارکبان در پاوه معلق شد/ آغاز توقف طرحهای غیر کارشناسانه در شهرداری

اجرای طرح پارکبان در پاوه معلق شد/ آغاز توقف طرحهای غیر کارشناسانه در شهرداری

به گزارش سلام پاوه : پس از 5 ماه طرح پارکبان که اعتراض زیاد همشهریان را در پی داشت متوقف و معلق شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : از اول دی ماه سال گذشته در محدوده تعدادی از خیابان های سطح شهر پاوه طرح پارک بان یا کارت پارک اجرایی شد طرحی که مورد […]

به گزارش سلام پاوه : پس از 5 ماه طرح پارکبان که اعتراض زیاد همشهریان را در پی داشت متوقف و معلق شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : از اول دی ماه سال گذشته در محدوده تعدادی از خیابان های سطح شهر پاوه طرح پارک بان یا کارت پارک اجرایی شد طرحی که مورد استقبال عموم مردم قرار نگرفت .

طرحی که خیابانهای سطح شهر به شهروندان اجاره داده می شد و این اجاره دادن ها با مشکلاتی برای شهروندان بوجود اورده بود.

شهردار پاوه هدف از اجرای این طرح را تقسیم عادلانه فضای پارک بین عموم شهروندان دانست او اعتقاد داشت صددرصد درآمد آن نیز در حساب اجرای طرح پارکبانجداگانه ای برای ساخت پارکینگ در پاوه جمع آوری و هزینه خواهد شد.

اما پس از گذشت پنج ماه و علی الرغم انتقادهای بسیاری از شهروندان و صاحبنظران به این طرح شهرداری پاوه بدون توجه به انتقادات شهروندان و اعتراض انها اقدام به اجرایی کردن طرح پارکبان نمود.

هرچند دلایل مختلفی از جمله عدم حمایت مردم ، در جبران هزینه‌های این طرح برای پیمانکار را می توان یکی از دلایل معلق و متوقف نمودن این طرح دانست .

اما تصمیمات غیر کارشناسانه در این طرح نیز بسیار مهم بود که باید گفت احترام به نظرات شهروندان و توجه به وضعیت فیزیکی خیابانها و سطح شهر پاوه محدودیتهایی را می تواند ایجاد کند که باید طرحهایی براساس این محدودیتها و کارشناسانه و علمی اجرا شود. که متاسفانه ما شاهد چنین طرحهایی تا به امروز در شهرداری پاوه نبوده ایم.

جالب توجه اینکه شهردار پاوه در گفتگو با خبرنگار هزارماسوله پس از شکست این طرح و عدم استقبال شهروندان از طرح مذکور حمایت کرده است که جای تعجب است .

شهردار پاوه اظهار داشت: پیمانکار اين طرح گفته است كه به سبب نبود درآمد اقتصادي دیگر توانایی اجرای این طرح را نداشته و در اين راستا تنها متضرر خواهد شد.

سلام خسروي با بيان اينكه در روزهاي تعطيلي و در ماه مبارك رمضان اين طرح اجرا نخواهد شد افزود: همكاري مردم در اين راستا در حد مطلوبي نبوده و به همين دليل پيمانكار طرح انصراف خود را از اين طرح بيان داشته است.

وي گفت: ان شالله با رفع نقايص قبلي، مجددا طرح كارت پارك در ليست برنامه هاي شهرداري قرار خواهد گرفت.

خسروی بابیان اینکه اجرای این طرح سبب كاهش ترافيك مي شد افزود: متاسفانه به سبب عدم حمایت پشتوانه مالي مردم برای جبران هزینه‌ها، ملزم به متوقف کردن این طرح شدیم.

يكي از شهروندان شهر پاوه نيز در اين باره كه در خيابان امام خميني سكنا داشت گفت: هر روز ما شاهد نزاع هاي بين مردم و ماموران طرح كارت پارك بوديم كه در خيابان هاي كم عرض پاوه به وقوع مي پيوست.

وي افزود: براي زمان محدودي نيز در پارك خودروها، مامور كارت پارك از طريق دستگاه هاي ديجيتالي به دريافت هزينه هايي از جانب مردم مي شد كه به موافقت و مورد تاييد مردم نمي رسيد.

ترافیک سنگین در شهر پاوه یکی از مهمترین مشکلاتی است که مدیریت شهری پاوه تا به امروز نتوانسته است چاره ای برای آن بیندیشد و همچنان شهروندان پاوه ای از این وضعیت گلایه مند هستند.

4 پاسخ برای “اجرای طرح پارکبان در پاوه معلق شد/ آغاز توقف طرحهای غیر کارشناسانه در شهرداری

  • شهرونده در تاریخ تیر 16, 1394 گفت:

    آخر پاوه عاقبت آن شد این پارکبان

    پارکبان در شهر پاوه معنی ندارد به دلایل مراسم فا تحه ومطب دکتر در مسیر خیابان اصلی شهر می باشد و اکثر محل مسکونی فاقده پارگینگ می باشد باز هم خوب گذشته چون اکثر با در گیری فیز یکی با پارکبان همراه بود لطفا قید پارکبان در این شهر زده شود چون منطقه گردشگری یا زیارتی ندارد مانند مریوان …..

    ج
    عنی ندارد یا فاتحه است یا مطب دکتر دست شما درد نکنندکه استرس دچار دعوا نشویم خیالم راحت شد و مامورین راهنمایی وقت آ نها ضایع نمی شو

  • کاسب میدان مولوی در تاریخ تیر 16, 1394 گفت:

    شکر خدا با شرایط بازار پاوه که با رکود فروش شدید ر روبر و هستیم همین این مورد کم بود ا او کسی کشت نشد با زهم شکر پاوه دیگر از گذشته های آن خبری نیست به فکر این باشید از بن. بست خارج شویم شهرمان از لحاظ اقتصادی

  • چورژی در تاریخ تیر 15, 1394 گفت:

    پس پولی که پرداخت شده چی؟

  • شهروند در تاریخ تیر 15, 1394 گفت:

    جناب شهردار به خاطر اینکه این طرح توجیه اقتصادی برای پیمانکار را نداشت طرح را متوقف کرد حال اقای شهردار و اعضای شورا آیا نباید از شهروندانی که به خاطر طرح غیر کارشناسانه به ناحق جریمه شده اند به صورت رسمی عذرخواهی کنند و مشورت و نظر سنجی را با مردم سر لوحه کار خود قرار دهند