ج 10 فروردین 1403 ساعت 11:25

برگزاری جشنواره منطقه‌ای شعر «حماسه پاوه»

برگزاری جشنواره منطقه‌ای شعر «حماسه پاوه»

به گزارش سلام پاوه : رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه از برگزاری جشنواره منطقه‌ای شعر «حماسه پاوه» در هفته دفاع مقدس با حضور شعرایی از استان‌های کرمانشاه، ایلام، کردستان و آذربایجان غربی در شهرستان پاوه خبر داد. صلاح‌الدین قره‌تپه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه از برگزاری جشنواره منطقه‌ای شعر “حماسه پاوه” […]

به گزارش سلام پاوه : رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه از برگزاری جشنواره منطقه‌ای شعر «حماسه پاوه» در هفته دفاع مقدس با حضور شعرایی از استان‌های کرمانشاه، ایلام، کردستان و آذربایجان غربی در شهرستان پاوه خبر داد.

صلاح‌الدین قره‌تپه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه از برگزاری جشنواره منطقه‌ای شعر “حماسه پاوه” در استان کرمانشاه با قره تپههمکاری سازمان بسیج هنرمندان و سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه خبر داد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه اظهار کرد: این جشنواره با حضور شعرایی از استان‌های کرمانشاه، ایلام، آذربایجان غربی و کردستان در دو بخش کردی و فارسی برگزار می‌شود.

قره‌تپه هدف از برگزاری این جشنواره را گرامیداشت حماسه پاوه، تجلیل از مردم پاوه و حفظ یاد و خاطره شهدای پیشمرگ کرد مسلمان عنوان کرد و گفت: مردم پاوه در دوران دفاع مقدس و اوایل انقلاب در مقابل گروهک‌های متجاوز بسیار ایستادگی کردند.

وی افزود: گرامیداشت یاد و خاطره شهید چمران و حماسه‌آفرینی‌های وی در دوران جنگ دفاع مقدس که منجر به آزادسازی پاوه شد، از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

به گفته این مسئول، هدف اصلی از برگزاری این جشنواره تقویت روحیه برادری و وحدت و حماسه در منطقه پاوه و نیز ترویج فرهنگ دفاع مقدس و فرهنگ مقاومت است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه مهلت ارسال آثار به این جشنواره را 10 شهریور سال‌جاری اعلام کرد و گفت: فراخوان جشنواره منتشر شده و علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به فراخوان مراجعه کنند.

قره‌تپه اظهار کرد: این جشنواره طی هفته دفاع مقدس در شهرستان پاوه برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در دو بخش کردی و فارسی به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه محورها و موضوعات جشنواره را همان اهداف برگزاری بیان کرد که شاعران کرد و فارس چهار استان شرکت‌کننده آثار خود را در این قالب ارسال کنند.

قره‌تپه از معرفی و تجلیل از سه نفر در هر بخش(کردی و فارسی) خبر داد و گفت: البته بنابر استقبال و میزان شرکت‌کنندگان ممکن است از نفرات بیشتری هم تقدیر شود.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه در پایان گفت: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به آدرس استان کرمانشاه- شهرستان کرمانشاه- میدان آزادگان، مجتمع فرهنگی هنری انتظار- سازمان بسیج هنرمندان ارسال و یا به آدرس الکترونیکی b.h.ksh57@gmail.com ارسال کنند.