ج 10 فروردین 1403 ساعت 00:25

یک مسئول:علت مسمومیت 80 نفر از اهالی روستای دوریسان پاوه تاکنون مشخص نشده است

یک مسئول:علت مسمومیت 80 نفر از اهالی روستای دوریسان پاوه تاکنون مشخص نشده است

به گزارش سلام پاوه : سرپرست شبکه بهداشت و درمان پاوه در خصوص مسمومیت 80 نفر از اهالی روستای دوریسان این شهرستان گفت: اظهارنظر در باره علت مسمومیت این افراد منوط به دریافت پاسخ آزمایش آب روستاست. دکتر جهانبخش ولدبیگی عصر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از یکشنبه شب […]

به گزارش سلام پاوه : سرپرست شبکه بهداشت و درمان پاوه در خصوص مسمومیت 80 نفر از اهالی روستای دوریسان این شهرستان گفت: اظهارنظر در باره علت مسمومیت این افراد منوط به دریافت پاسخ آزمایش آب روستاست.

دکتر جهانبخش ولدبیگی عصر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از یکشنبه شب گذشته تاکنون حدود 80 نفر از اهالی دکتر ولدبیگی روستای دوریسان به دلیل مسمومیت به مراکز درمانی به ویژه اورژانس بیمارستان قدس پاوه مراجعه کرده اند که 70 نفر از این افراد بصورت سرپایی معاینه و درمان شده اند و بقیه نیز حدود پنج تا 6 ساعت بستری شده بودند.

وی اظهار کرد: در این راستا کارشناسان مرکز بهداشت به همراه کارشناسان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با حضور در روستای دوریسان و بازدید از مخازن آب روستا اقدام به نمونه گیری کردند.

وی گفت: نمونه های گرفته شده به کرمانشاه ارسال شده و تا روز چهارشنبه دلیل قطعی مسمومیت اهالی دوریسان از طریق دریافت پاسخ آزمایش باکتریولوژی مشخص خواهد شد.

ولدبیگی افزود: با توجه به اینکه بطور قطعی مشخص نیست که دلیل مسمومیت اهالی دوریسان آلودگی آب است توصیه ما به مردم روستا این است که تا هنگام دریافت آزمایش آب روستا، سعی کنند آب را جوشانده و بعد مصرف کنند.

پزشک شیفت اورژانس بیمارستان قدس پاوه نیز گفت: علائمی که مراجعین ما طی 24 ساعت گذشته داشته اند اکثرا اسهال، استفراغ، درد شکم و بی حالی بوده است.

دکتر سعدی افشارپور افزود: این علائم بیشتر به بیماری گازتروآنسیت ویروسی شباهت دارد و فعلا ما منبع مشخصی برای اثبات آب آلوده یا منبعی آلودگی در این روستا پیدا نکرده ایم.

روستای دوریسان با حدود سه هزار نفر جمعیت در نزدیکی شهر پاوه قرار دارد.

شهرستان پاوه در شمال غربی کرمانشاه واقع شده است.