پ 30 فروردین 1403 ساعت 14:47

سوال خبرنگار پاوه ای از دکتر روحانی رئیس جمهور کشورمان

سوال خبرنگار پاوه ای از دکتر روحانی رئیس جمهور کشورمان

به گزارش سلام پاوه، شایان ربیعی خبرنگار پاوه ای روزنامه ابتکار در کنفرانس خبری رئیس جمهور که روز گذشته 23 خرداد برگزار گردید سوالاتی را از دکتر روحانی رئیس جمهور کشورمان پرسید که بازتاب رسانه ای در اخبار کشور نیز داشت . به گزارش خبرنگار سلام پاوه، خبرنگار روزنامه ابتکار این سؤال را از رئیس‌جمهور پرسید: با […]

به گزارش سلام پاوه، شایان ربیعی خبرنگار پاوه ای روزنامه ابتکار در کنفرانس خبری رئیس جمهور که روز گذشته 23 خرداد برگزار گردید سوالاتی را از دکتر روحانی رئیس جمهور کشورمان پرسید که بازتاب رسانه ای در اخبار کشور نیز داشت .
به گزارش خبرنگار سلام پاوه، خبرنگار روزنامه ابتکار این سؤال را از رئیس‌جمهور پرسید: با توجه به لغو گسترده کنسرت‌های موسیقی و شایان ربیعیبه‌ویژه در هفته‌های اخیر که بازتاب‌های زیادی داشت اما متأسفانه ادامه دارد، نظر شما راجع به این موضوع چیست؟

رئیس جمهور در پاسخ به این پرسش گفت: ما در زمینه فرهنگی همان‌طور که از ابتدا اعلام کردیم، معتقدیم که امور فرهنگی حتی الامکان باید به اصحاب فرهنگ واگذار شود. فضا را باید کاملاً به‌گونه‌ای ترسیم کنیم که این فضا هم برای آنها که می‌خواهند از کالای فرهنگی استفاده کنند، بتوانند و هم آنها که می‌خواهند تولید کنند، بتوانند به‌خوبی تولید کنند.

روحانی اضافه کرد: از نظر ما، مرجع قانون است. وقتی دستگاهی به‌عنوان مرجع قانونی برای مجوز تعیین شده دخالت دیگران در این امور شایسته نیست و باید بگذاریم قانون عملیاتی و اجرایی شود. اینکه تصور می‌شود که این کار خوب است، یا بد است و آثارش مثبت است یا منفی است، همان اشکالی است که یک بار گفتم همه باید قانون را عمل کنیم و دنبال اجتهاد شخصی نباشیم.

“اجتهاد را بگذاریم برای حوزه‌های علمیه؛ هر دستگاهی که باید مجوز صادر کند، مجوزش مورد احترام باشد. این را هم یادمان باشد که وقتی در چارچوب‌ها، مجوزی برای یک کنسرت داده می‌شود و از مردم دعوت می‌شود و بلیط می‌خرند، این‌گونه دخالت‌ها تضییع حقوق مردم است، قبل از اینکه تضییع حقوق اصحاب فرهنگ باشد”.

وی خاطرنشان کرد: من امیدوارم که همه ما احساس کنیم که 24 خرداد ادامه دارد و همان مردمی که پای صندوق آمدند، همان مردم برای حمایت در اجرای راه و مسیری که انتخاب کرده‌اند در صحنه هستند. ما از این مشکلات عبور کنیم و با وحدت و انسجام و حضور مردم در صحنه از این مشکلات عبور خواهیم کرد. دولت خود را به حقوق مردم و اجرای قانون ملتزم می‌داند.

شایان ربیعی خبرنگار روزنامه ابتکار مجدداً از رئیس‌جمهور پرسید: این صحبت‌های شما ضمانت اجرایی دارد؟

رئیس‌جمهور نیز در پاسخ به این سؤال گفت: از نظر ما مجوز قانونی وقتی صادر می‌شود، لغو آن مجوز از طرف دستگاه‌هایی که قانوناً حق ندارند لغو کنند، کاملاً نادرست است. اگر هم موردی را قوه قضائیه می‌خواهد وارد عمل شود باید کاملاً توجیه قانونی برای ورودش باشد.
rohani

12 پاسخ برای “سوال خبرنگار پاوه ای از دکتر روحانی رئیس جمهور کشورمان

  • ناشناس در تاریخ تیر 2, 1394 گفت:

    شهروندي ديگر
    اولا سوال يك خبرنگار از يك رييس جمهوري ربطي به ااينكه اهل كجاست و اصالتا كجايي است ندارد,سوال ايشان كاملا به جا و از لحاظ فرهنگي مربوط به تمامي كشور است,واينكه براي بعضي از افرااد كه بحث را منطقه اي ميكنند متاسفم.

  • هورامی در تاریخ خرداد 27, 1394 گفت:

    متآسفم برای سمیه خانم که همچیتن حسی رادارد

  • کانی در تاریخ خرداد 26, 1394 گفت:

    بازم توهم این شهر را فرا گرفت بخدا خوابم میاد

  • سمیه در تاریخ خرداد 26, 1394 گفت:

    اولا ایشان از طرف مادر پاوه ای هستن دوما بزرگ شده ی پاوه میباشند سوما در پاسخ به شهروند باید گفت که انتظار دارید جناب صالحی بنویسند . سوال خبرنگار روستای وزلی از رییس جمهور؟؟؟؟

  • X در تاریخ خرداد 26, 1394 گفت:

    خوب اومدی

  • شهروند در تاریخ خرداد 25, 1394 گفت:

    برادر من مگه وزلی جز شهرستان پاوه نیست اگه خدایی نکرده دزد بود میگفتن پاوه ای

  • شهروند در تاریخ خرداد 25, 1394 گفت:

    با سلام شایان ربیعی اصالتا اهل روستای وزلی از توابع بخش نوسود است . خیلی خوب است که اشاره می شد چرا که اگر مایه افتخار نبود مطمئن باشید دیگر خبرنگار اهل پاوه نبود !!!

  • ناشناس در تاریخ خرداد 24, 1394 گفت:

    منم با نظر شهروند موافق و فکر میکنم آقای احمدی احساسی نقد کردن

  • سرده در تاریخ خرداد 24, 1394 گفت:

    جناب آقای برهان احمدی
    بنده نیز با نظرتان موافقم

  • شهروند در تاریخ خرداد 24, 1394 گفت:

    برادر عزیز اولا ایشان سردبیر روزنامه ابتکار می باشند و صد البته مایه افتخار در ثانی اگر قرار براین باشد که هر خبرنگاری سوالی مربوط به منطقه خود بپرسد پس مسایل کلان سیاسی و اجتماعی و فرهنگی کل مملکت را چه کسی یا چه کسانی مطرح نمایند
    اتفاقا لازم به ذکر سوال شایان عزیز در رابطه با لغو کنسرتها یکی از مباحث بسیار مهم حوزه فرهنگ میباشد که جواب ریس جمهور به این سوال نیز واکنشهای متفاوتی را در پی داشته و این نشان از انتخاب سوالی مناسب از جانب ربیعی است

  • برهان احمدی در تاریخ خرداد 24, 1394 گفت:

    هرچند ایشان نماینده روزنامه اش است وطبیعتا باید پرسشی را که مدیران روزنامه می گویند بپرسد ولی ای کاش به عنوان یک کرد و اهل سنت از سرانجام وعده هایی که رئیس جمهور محترم دو سال پیش به مردم کرد در سنندج دادند می پرسید و ای کاش می پرسید که چرا پس از دو سال هنوز به استانهای کرمانشاه و کردستان سفر نکرده اند. ای کاش به عنوان یک هورامانی ازسرنوشت چشمه بل و سدداریان و از بین رفتن اکوسیستم و میراث تاریخی چند ده هزار ساله هورامان می گفت .ای کاش که با حفظ نمایندگی روزنامه اش ، نماینده مردم سرزمینش هم بود .زهی افسوس که این فرصت از دست رفت.

    • سراج در تاریخ خرداد 24, 1394 گفت:

      کاملا درسته و موافقم