ج 10 فروردین 1403 ساعت 10:17

قائم مقام وزیر بهداشت در پاوه: امسال طرح تحول سلامت در کشور تکمیل خواهد شد

قائم مقام وزیر بهداشت در پاوه: امسال طرح تحول سلامت در کشور تکمیل خواهد شد

به گزارش سلام پاوه : قائم مقام وزیر بهداشت در امور دانشگاه ها گفت: مرحله تکمیلی طرح تحول سلامت با اتکا به ارتقای کیفی آموزش امسال در کشور اجرایی خواهد شد. به گزارش خبرنگار ایرنا دکتر سید حسن امامی رضوی روز سه شنبه به هنگام بازدید از طرح سلامت الکترونیک که در شهرستان پاوه بصورت […]

به گزارش سلام پاوه : قائم مقام وزیر بهداشت در امور دانشگاه ها گفت: مرحله تکمیلی طرح تحول سلامت با اتکا به ارتقای کیفی آموزش امسال در کشور اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا دکتر سید حسن امامی رضوی روز سه شنبه به هنگام بازدید از طرح سلامت الکترونیک که در شهرستان پاوه بصورت معاون وزیر بهداشتپایلوت در حال اجراست افزود: در تداوم و تکمیل مراحل اول، دوم و سوم طرح تحول سلامت امسال مرحله تکمیلی آن اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: مرحله چهارم که مرحله تکمیلی است ارتقای کیفیت آموزش در حوزه بهداشت و درمان است که برنامه های آن اعلام شده و دانشگاه های علوم پزشکی مشغول اجرای آن هستند.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور دانشگاه های علوم پزشکی افزود: با همت دانشگاه علوم پزشکی و بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) طرح سلامت الکترونیک (پرونده الکترونیک سلامت) در شهرستان پاوه اجرا شده و در سطح خانه های بهداشت روستایی و مراکر بهداشتی درمانی به لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری امکانات و تجهیزات آن ایجاد شده و آموزش های لازم نیز داده شده است.

امامی رضوی افزود: در این طرح بهورزان به جای وارد کردن اطلاعات بصورت دستی، اطلاعات را بصورت الکترونیک وارد پرونده الکترونیک سلامت مردم می کنند و مراقبت های ما همچون گذشته مراقبت فعال است و این پرونده الکترونیک اطلاعات ما را به روز می کند و سطح دانش و آگاهی ما را در حوزه ارائه خدمات افزایش می دهد.

معاون وزیر بهداشت اظهار کرد: در این طرح اطلاعات ما به خوبی پایش و بستر را برای ارزیابی بهتر مدیران مافوق فراهم می کند و در عین حال معاون وزیر بهداشتخدمات را برای مردم پیشرفته تر کرده و ارائه خدمات در وسعت بیشتری به مردم داده می شود.

امامی رضوی گفت: آنچه در طرح پرونده سلامت الکترونیک مهم و حائز اهمیت است توسعه خدمات ارائه داده شده از سطح خانه های بهداشت روستایی به مراکز بهداشتی، درمانی شهری و روستایی و سطوح تخصصی و فوق تخصصی است.

وی خاطرنشان کرد: آن امکاناتی را که شرکت برکت تل ایجاد کرده توسعه را با سرعت قابل توجهی در سطح مراکز بهداشتی، درمانی به دنبال داشته و به اعتقاد بنده این امکاناتی که در اختیار مردم قرار می گیرد به ارتقای سطح سلامتی آنها کمک قابل توجهی خواهد کرد.

معاون وزیر بهداشت در خصوص تکمیل و اتمام کامل طرح نیز گفت: اتمام کامل طرح بستگی به این دارد که ما چه میزان از سطح خدمات را بخواهیم لذا آنچه که ما امروز می توانیم اذعان کنیم در آن سطح خدمتی که قبل هم داشتیم همان سطح را دارد بطور کامل اجرا می کند.

وی افزود: در تکمیل این بحث ارتقای بسته خدمات ما هست یعنی ما انتظار داریم در مراقبت های بیماری های غیرواگیر اتفاق بیفتد آنها بتدریج در سیستم گسترش پیدا می کند و نباید انتظار داشته باشیم همه خدماتی که ما علاقه داریم در کوتاه مدت اضافه شود.

مسوولان شرکت برکت تل، رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه و جمعی از مسوولان پاوه قائم مقام وزیر بهداشت و درمان را در بازدید از طرح سلامت الکترونیک این شهرستان همراهی می کردند.

شهرستان پاوه با بیش از 59 هزار نفر جمعیت 25 خانه بهداشت و هفت مرکز بهداشتی، درمانی شهری و روستایی دارد.

معاون وزیر بهداشت