ش 01 اردیبهشت 1403 ساعت 19:35

نشست شورای فرهنگ عمومی پاوه برگزار شد+ عکس

نشست شورای فرهنگ عمومی پاوه برگزار شد+ عکس

به گزارش سلام پاوه : نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان پاوه با حضور دکتر رحیمی زنگنه مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پاوه برگزار شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : در این نشست که به ریاست حاج ماموستا ملاقادر قادری برگزار شد به تحلیل و بررسی راهکارهای مناسب فرهنگی و مشکلات عرصه فرهنگ […]

به گزارش سلام پاوه : نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان پاوه با حضور دکتر رحیمی زنگنه مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پاوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : در این نشست که به ریاست حاج ماموستا ملاقادر قادری برگزار شد به تحلیل و بررسی راهکارهای مناسب ماموستا قادریفرهنگی و مشکلات عرصه فرهنگ و انجمن های شهرستان پاوه پرداخته شد.

حاج ماموستا قادری در این نشست  با بیان اینکه فرهنگ ایرانی و اسلامی قدرتمندترین فرهنگ است گفت: دغدغه ما سرمایه گذاری وسیع دشمنان برای تهاجم به این فرهنگ اصیل است.

وی ادامه داد و گفت : آرامش امروز ما نتیجه خون هزاران شهیدی است که برای پاسداری از ارزش های فرهنگی و اسلامی این مرز و بوم جان خویش را فدا کردند.

ماموستا قادری با تشریح و تبیین وظایف شورای فرهنگ عمومی یکی از مهمترین وظایف این شورا را بررسی مسائل و مشکلات فرهنگی و آسیب شناسی در این حوزه عنوان کرد و گفت: تشویق مردم به منظور اشاعه و گسترش ارزش های اسلامی و اخلاقی، احیای سنت های پسندیده و حذف بدعت های غلط و تقویت امور دینی و مذهبی را از دیگر وظایف شورای فرهنگ عمومی برشمرد.

وی عدم ارائه گزارش عملکرد فعالیت های فرهنگی را توسط متولیان از مشکلات فرهنگی عنوان کرد و گفت: اگر ما از مشکلات موجود در عرصه فرهنگی در جامعه نگران و گله مند هستیم به دلیل دغدغه ما از سرمایه گذاری کلان دشمنان در راستای تهاجم فرهنگی به جامعه، جوانان و بنیان خانواده های ما است.

امام جمعه پاوه تصریح کرد: دشمنان همواره در چهار جبهه و سنگر سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و رسانه ای علیه ما می جنگند و وظیفه ما در این برهه هوشیاری، افزایش آگاهی و بصیرت، تقویت مساجد، علما و سلف خویش، اصلاح فرهنگ، توجه و تکریم مفاخر دینی، علمی، ادبی، تشویق و تقویت رسانه های داخلی و شناسایی و تقویت واحدهای فرهنگی و فعال است.

در این نشست مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کرمانشاه نیز گفت: فرهنگ نرم افزار حرکت یک جامعه است و افکار و ایده های رحیمی زنگنهمردم محتویات این نرم افزار است که اگر درست و صحیح باشد موجب ارتقا و پیشرفت و توسعه خواهد شد و اگر در جهت غلط باشد موجب تضعیف و زوال جامعه خواهد شد.

ابراهیم رحیمی زنگنه با بیان اینکه فرهنگ اساس توسعه است و اگر در جامعه ایجاد نشود توسعه امکان پذیر نخواهد بود افزود: متأسفانه در کشور ما مقوله فرهنگ در ابعاد مختلف همچون کار، مصرف، مطالعه و … بسیار ضعیف است و نیازمند توجه بیشتر است.

وی گفت: هنگام اختصاص اعتبارات، به بخش فرهنگ به عنوان هزینه نگاه می شود و آنچنان که نیاز است به این مقوله مهم توجه نمی شود و اگر به اندازه عمران به فرهنگ هم توجه شود بسیاری از مشکلات جامعه که مشکلات عمرانی را نیز در بر می گیرد حل و فصل خواهد شد.

رحیمی زنگنه افزود: مهمترین خواسته اعضای شورای فرهنگ عمومی از مسوولان دستگاه های اداری و اجرایی این است که نگاه این عزیزان به مقوله فرهنگ، فرهنگی باشد نه هزینه ای.

مدیرکل ارشاد اسلامی استان توجه بیشتر به فعالیت های قرآنی، بازدید کانون های فرهنگی، هنری مساجد و تقویت این کانون ها، احیا و فرماندار پاوهتقویت فرهنگ های بومی و محلی، تکریم مفاخر و چهره های برجسته شهرستان پاوه را از تصمیمات این نشست عنوان کرد و گفت: شورای فرهنگ عمومی پاوه با محوریت امام جمعه این شهر که از استوانه های امنیت منطقه هستند از فعالترین شوراهای استان است.

فرماندار پاوه نیز با اشاره به قدمت و پیشینه غنی فرهنگی این شهرستان گفت: تربیت و پرورش علما، ادبا، عرفا و فرهیختگان بسیاری در عرصه های مختلف فرهنگی، علمی، دینی و سیاسی نشان دهنده این غنای فرهنگی است.

پرویز ایده پور با تاکید بر توجه همه جانبه تمام مسئولان ادارات شهرستان به بخش فرهنگ افزود: امسال در توزیع اعتبارات کمیته برنامه ریزی توچه ویژه و خاصی در اختصاص اعتبار به حوزه فرهنگ خواهد داشت.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پاوه هم گزارشی ازعملکرد این اداره ارائه داد و خواستار توجه بیشتر مسوولان استان و شهرستان به بخش فرهنگی شد.

هدایت محمودی همچنین از برگزاری همایش و نشست های مختلف فرهنگی در پاوه در سال گذشته با مساعدت ادارات و حمایت امام جمعه و دکتر محمودیفرماندار و دستگاه های امنیتی و انتظامی این شهرستان خبر داد و اظهار امیدواری کرد این روند با قدرت بیشتری تداوم داشته باشد.

در این نشست محمد فاروق یوسفی عضو شورای شهر پاوه،ابراهیم شمس مدیر عامل موسسه فرهنگی ف ادبی نسیم فرهنگ هورامان، آشنا لطف الهی رئیس شورای شهر پاوه، فرهاد صالحی مدیر سایت سلام پاوه، سرگرد کرمی مسئول فرهنگی سپاه پاوه و سعدی فتاحی مدیر آموزش و پرورش پاوه نیز در حوزه های مختلف به ارائه مسائل و مقوله های فرهنگی پرداختند و خواستار نگاه ویژه و عملی مسئولین به این مقوله شدند.

نشست شورای فرهنگی

7

4

8

5

9

10

13

ابراهیم شمس

رحیمی 1

11

هادی زامیاد

نشست شورای فرهنگی

یک پاسخ برای “نشست شورای فرهنگ عمومی پاوه برگزار شد+ عکس

  • حیدری در تاریخ خرداد 19, 1394 گفت:

    به تک تک اعضای محترم شورای فرهنگ عمومی بایستی گفت:
    دو صد گفته چو نیم کردار نیست