ج 10 فروردین 1403 ساعت 03:51

امام جمعه پاوه: پرداخت زکات موجب تقویت ارزش ها در جامعه می شود

امام جمعه پاوه: پرداخت زکات موجب تقویت ارزش ها در جامعه می شود

به گزارش سلام پاوه : امام جمعه پاوه گفت: پرداخت زکات موجب تقویت ارزش ها و کاهش آسیب های اجتماعی می شود. به گزارش خبرنگار ایرنا ماموستا ملا قادر قادری روز شنبه در جلسه ستاد زکات پاوه که در سرسرای جلسات فرمانداری برگزار شد، نقش و اهمیت پرداخت زکات را از دیدگاه اسلام تشریح کرد. […]

به گزارش سلام پاوه : امام جمعه پاوه گفت: پرداخت زکات موجب تقویت ارزش ها و کاهش آسیب های اجتماعی می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ماموستا ملا قادر قادری روز شنبه در جلسه ستاد زکات پاوه که در سرسرای جلسات فرمانداری برگزار شد، نقش و اهمیت پرداخت زکاتامام جمعه پاوه را از دیدگاه اسلام تشریح کرد.

وی اقامه نماز، تقویت رابطه مردم با مردم، ترویج و گسترش فریضه امر به معروف و نهی از منکر و ترویج و تقویت ارزش ها در جامعه با هدف ایجاد نشاط و شادی در بین مردم، کاهش و از بین بردن اختلاف و تفرقه را مورد تاکید قرار داد.

ماموستا قادری افزود: اگر از این ویژگی ها غفلت شود بستر و زمینه ایجاد فاصله طبقاتی، تبعیض، اختلاف و نزاع و آسیب های اجتماعی در جامعه فراهم خواهد شد.

امام جمعه پاوه از کم توجهی کمیته امداد امام (ره) به اعضای ستاد زکات گله کرد و گفت: این نهاد سالی یکبار هنگام جمع آوری زکات نشستی با اعضا برگزار می کند و دیگر تا سال دیگر از آنها احوالی نمی گیرد.

پرویز ایده پور فرماندار پاوه نیز بر همکاری همه جانبه ادارات و ارگان های این شهرستان، بخشداران و دهیاران با ستاد زکات تاکید کرد و گفت: اجرای فریضه زکات بسیاری از مشکلات اجتماعی و فرهنگی از جمله فقر و آسیب های اجتماعی ناشی از فقر را کاهش خواهد داد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) پاوه نیز گزارشی از وضعیت زکات جمع آوری شده در سال گذشته ارائه داد و گفت: سال گذشته 2 میلیارد و 613 میلیون ریال زکات در این شهرستان جمع آوری شد.

ایوب امینی با بیان اینکه این میزان زکات جمع آوری شده نسبت به مدت مشابه سال قبل 34 درصد افزایش داشته است افزود، پیش بینی می شود امسال بیش از چهار میلیارد ریال زکات در شهرستان پاوه جمع آوری شود.

شهرستان پاوه با جمعیتی بالغ بر 59 هزار نفر در شمال غربی استان کرمانشاه قرار دارد.