س 28 فروردین 1403 ساعت 09:23

اتاق رسانه برای اولین بار در شهرستان پاوه تشکیل شد

اتاق رسانه برای اولین بار در شهرستان پاوه تشکیل شد

به گزارش سلام پاوه : اتاق رسانه شهرستان پاوه با حضور چندی از فعالان حوزه خبر و رسانه، سه شنبه ۱۲ خرداد ۹۴ در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پاوه تشکیل شد. به گزارش سلام پاوه و به نقل از گزارش پاوه پرس، رئیس اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی شهرستان پاوه شکل گرفتن اتاق […]

به گزارش سلام پاوه : اتاق رسانه شهرستان پاوه با حضور چندی از فعالان حوزه خبر و رسانه، سه شنبه ۱۲ خرداد ۹۴ در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پاوه تشکیل شد.

به گزارش سلام پاوه و به نقل از گزارش پاوه پرس، رئیس اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی شهرستان پاوه شکل گرفتن اتاق رسانه را در وهله اول زمینه ساز تشکل خانه مطبوعات شهرستان دانست و در ادامه افزود: با پیگیری های معمول و کسب موافقت اصولی از مدیریت ارشد استان، امروز شاهد برگزاری انتخابات هیئت مدیره اتاق رسانه در پاوه هستیم؛ به امید که با حمایت و همراهی مسئولین محترم در آینده ای نزدیک شاهد فعالیت خانه مطبوعات در شهرستان پاوه باشیم.

 دکترهدایت محمودی در ادامه خاطرنشان ساخت: این پروسه به تقویت فعالیت ها در عرصه اطلاع رسانی می انجامد و با آموزش خبرنگاری و تشکیل دوره های بازآموزی و… می توانیم رویه ی مطلوبی را در جامعه حاکم نمائیم.

 وی در ادامه افزود: حفظ حرمت اصحاب رسانه، رسالت مهمی است؛ که تنها با وجود تشکل شناسنامه دار و با اساسنامه ای مشخص ومدون می توان از آن حمایت نمود.

 محمودی درخصوص اهمیت خانه مطبوعات یادآور گردید که این تشکل به نوبه ی خود می تواند زمینه ساز ارتقای کیفی فعالیت ها در عرصه اطلاع رسانی گردد.

اتاق رسانه2رئیس اداره ارشاد وفرهنگ اسلامی شهرستان پاوه در خصوص حمایت از اصحاب رسانه گفت: یکی ازکارکردهای اتاق رسانه حمایت از اصحاب رسانه بوده تا در امنیت لازم به تنویر افکار عمومی اهتمام ورزند. این حمایت نیز می تواند در قالب برگزاری کلاس های آموزشی، تلاش درجهت عضویت صندوق اعتباری هنرمندان، صدور کارت شناسایی اصحاب رسانه و… تعریف نمود.

در ادامه محمدفاروق یوسفی، مصلح قادری، صهیب زربان، فرهادصالحی، یاسرخالدی زاد، یاور ازکات، احسان شکرالهی ،میلاد یوسفی و مظفر ولدبیگی در سخنانی به اهمیت تشکیل اتاق رسانه در هم اندیشی، تعامل سازنده، پیگیری و رصد اخبار و اطلاعات مورد نظر شهرستان، پروسه نقد و نقادی، سعه صدر مسئولین محلی در مواجهه با مسائل و مشکلات فرارو، نشست های ماهیانه اصحاب رسانه، مطالعه و بررسی جرائم مطبوعاتی، حمایت مسئولین از سایت های محلی، تدوین اساسنامه خانه مطبوعات شهرستان، بیمه خبرنگاران و… سخنانی را یادآور نمودند.

آنان در ادامه به سبب اهمیت کارکرد سایت های محلی وجود سایت های مذکور را سرمایه ای برای شهرستان پاوه دانسته، بنحویکه تاکنون توانسته اند خلاء رسانه مکتوب را به نوعی پوشش دهند.

اصحاب رسانه در ادامه یادآور شدند که برابر نُرم های موجود، شهرستان پاوه از لحاظ ظریب نفوذ اینترنت یکی از مناطق برخوردار و پیشرفته در سطح کشور محسوب می شود. در شرایطی که در جاهای دیگر برای اشتراک اینترنت تبلیغ و اهرم های تشویقی در نظر می گیرند، این شهرستان به سبب اشتیاق شهروندان با کمبود پهنای باند مواجه بوده و همچنان ظرفیت بیشتر را مطالبه می نماید؛ همین شخیصه سبب گردیده تا شهرستان پاوه درصدر میانگین ضریب نفوذ اینترنت در سطح استان و حتی کشور جای داشته باشد.

در ادامه بدون برگزاری انتخابات و با رضایت جمعی هیئت مدیره اتاق رسانه شهرستان پاوه به شرح ذیل انتخاب گردید:

مدیرعامل: مصلح قادری

رئیس هیئت مدیره: محمدفاروق یوسفی

نایب رئیس هیئت مدیره: یاسر خالدی زاد

بازرس: صهیب زربان

حسابدار: یاور ازکات

اعضای اصلی اصلی: مظفر ولدبیگی، فرهادصالحی، میلاد یوسفی و احسان شکرالهی.

لازم به ذکر است در مراحل بعدی از کلیه عزیزانی که در سایت های خبری و وبلاگ های منطقه فعالیت دارند جهت تشکیل مجمع عمومی و… دعوت به عمل می آید.

اتاق رسانه

4 پاسخ برای “اتاق رسانه برای اولین بار در شهرستان پاوه تشکیل شد

  • همشهری در تاریخ خرداد 14, 1394 گفت:

    سلام
    بسیار کار خوبی انجام گرفته است . مدیر کنونی ارشاد اسلامی بسیا فعال است ودر سرو سامان دادن به مسائل مربوط به آن اداره کارهای خوبی انجام میدهد شما هم در رسانهای کردن این فعالیتها حرف ندارید سلام پاوه
    موفق باشید.

  • محمدفاروق یوسفی در تاریخ خرداد 13, 1394 گفت:

    دوست عزیز سلام
    اتاق رسانه درواقع تشکل رسمی بدان شکلی که خانه مطبوعات است نیست.
    این رویه ی کارکردی بنا به نظر رئیس اداره ارشاد موقتی و در واقع راه اندازی است ،
    چینش افراد نیز بنا به نظر مدیر دستگاه صورت گرفته و در واقع تعریفی از هیئت موسس می باشد.
    هیئت مدیره ای که پیگیر شکل قانونی کار ونیز تشکیل خانه مطبوعات را دنبال می نماید.
    تا در نهایت NGO ی شکل گیرد که دارای اساسنامه و… مشخص باشد.
    علی ایحال وقتی فعالیت در نهایت به نتیجه رسید ، با فراخوان مجمع عمومی تشکیل می شود ودر آن هیئت مدیره جدید با رای عموم اعضا انتخاب می گردد.

  • کریمی در تاریخ خرداد 13, 1394 گفت:

    با سلام
    از لحاظ قانونی ایرادی به کارتان وارد است
    ابتدا باستی مجمع عمومی را تشکیل داد سپس هیات مدیره (توسط مجمع عمومی) انتخاب شوند
    اما شما ابتدا هیات مدیره را انتخاب کردید و دیگر تشکیل مجمع عمومی مفهومی ندارد؟!!

    • درجواب کریمی در تاریخ خرداد 14, 1394 گفت:

      اسمش را بگذار هیئت مدیره ی موسس