ج 10 فروردین 1403 ساعت 00:10

متن کامل سخنان جوانان پاوه ای در دیدار با استاندار کرمانشاه

متن کامل سخنان جوانان پاوه ای در دیدار با استاندار کرمانشاه

به گزارش سلام پاوه، به مناسبت روز جوان دومین نشست جوانان استان کرمانشاه با استاندار برگزار گردید. به گزارش خبرنگار سلام پاوه، در این نشست که روز هشتم خرداد برگزار شد، جوانانی از شهرستان های استان حضور داشتند و به بررسی مشکلات و مسائل مربوط به شهرستان خود پرداختند. جوانان شهرستان پاوه به عنوان اولین […]

به گزارش سلام پاوه، به مناسبت روز جوان دومین نشست جوانان استان کرمانشاه با استاندار برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه، در این نشست که روز هشتم خرداد برگزار شد، جوانانی از شهرستان های استان حضور داشتند و به بررسی مشکلات و مسائل مربوط به شهرستان خود پرداختند.

جوانان شهرستان پاوه به عنوان اولین شهرستان به بیان مشکلات و مسائل خود پرداختند. در این نشست عبدالله شهریاری، یاسر احمدی، مبین حسینی،صیاددیدار با استاندار شفیعی،میلاد یوسفی(خبرنگار پاوه پرس)، احسان شکرالهی(مدیر فنی و هیات موسس سلام پاوه)، شیما کریمی و مهوش بهرامی حضور داشتند.متن  کامل درخواستهای جوانان پاوه ای توسط خانم شیما کریمی به شرح ذیل در این نشست قرائت شد.

در ابتدا لازم است از تمامی کسانی که در تشکیل دوباره این نشست و بررسی و پیگیری مسئله NGO ها که از خواست های جوانان پاوه در اولین دیدار با استاندار محترم کرمانشاه بود تشکر نماییم.

یکی از مسائل مطرح شده در جلسه قبل بازگشایی مرز شوشمی در پاوه بود که جناب آقای استاندار فرمودند: “کارگروه ویژه در این زمینه تشکیل شده و کار در مراحل نهایی قرار دارد که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد باشیم مردم منطقه اورامانات ارتباط نزدیکتری با مرز داشته و از این امتیاز برخوردار شوند.” ما نیز شاهد تلاش استاندار و سایر مسئولین محترم جهت بازگشایی مرز شوشمی بوده ایم و از شما و تمامی مسئولین سپاسگذاریم. اما متاسفانه تاکنون مرز شوشمی بازگشایی نشده و تا جایی که اطلاع داریم مشکل از طرف دولت عراق میباشد و امیدواریم این مشکل به زودی حل شده و شاهد بازگشایی مرز باشیم.

طبق آمارهای موجود شهرستان پاوه در میان بیست شهر اول بیکار کشور قرار دارد، از آنجاییکه این شخیصه خود یک معضل اجتماعی-اقتصادی قلمداد می گردد ،فلذا با توجه به بسترها و ظرفیت های مناسب که ذیلا بدان اشاره می شود، کاربست آنها می تواند راهگشایی برای محدودیت موجود تلقی گردد.

استان کرمانشاه به سبب کلکسیونی از زیبایی ها و وجود موهبت های الهی یکی از مناطق هدف گردشگری غرب کشور محسوب می شود. شهرستان پاوه نیزبه سبب جاذبه های بی شمارش نظیر: دالانی، هجیج، نودشه، خانقاه، شمشیر، بوزین و مرخیل و بیدمیری و کوههای سربه فلک کشیده ی شاهو و آتشگاه در لیستشیما کریمی مناطق گردشگری استان، حرفی برای گفتن دارد.

از طرفی با اندک تأملی می توان مناطق نمونه گردشگری دیگری از شهرستان را از جمله: غار خالو حسین ، رودخانه خروشان سیروان، اماکن مذهبی از جمله سیدعبیدالله معروف به کوسه ی هجیج برادر امام رضا(ع)، سلطان اسحاق، شهر زیبا وپلکانی پاوه، شهرهای نوسود، نودشه، باینگان و بانه وره برشمرد که ویژگی هایی فراتر از سایر مناطق استان را دارا می باشند.

منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل در سیزده کیلو متری جنوب غربی پاوه با وسعت بیش از 33 هزار هکتار که در سال 1378 به عنوان چهارمین منطقه حفاظت شده در کشور به ثبت رسیده است، و جانورانی از قبیل: کل و بز , قوچ , میش , شوکا , خرس قهوه ای , خوک , پلنگ , روباه سیاه گوش و کفتار ؛ همچنین پرندگانی مانند : کبک , جی جاق , عقاب جنگلی , توکای سیاه , کرکس مصری , غراب و مرغ شباهنگ را در خود جای داده است اشاره ای داشته باشیم.

نظر به اینکه یکی از فاکتورهای مهم در توسعه صنعت گردشگری سرمایه های اجتماعی می باشد، نتایج یک پژوهش میدانی میزان سرمایه اجتماعی جوانان شهر پاوه را در حد بالایی برآورد نموده است.

در تحقیقی که در سال های 81 تا 86 تحت عنوان بررسی تأثیر صنعت گردشگری بر اشتغال در منطقه اورامانات انجام شد، بررسی فرضیه ها نشان داد که: بین توسعه صنعت گردشگری و اشتغال رابطه معناداری وجود دارد، و صنعت گردشگری در منطقه نسبت‌ به سایر بخش‌های اقتصادی،اشتغال بیشتری ایجاد کرده است.

بنابراین برنامه ریزان گردشگری کشور با بالا بردن توان مناطق نمونه گردشگری و نزدیک کردن مناطق به وضعیت ایده آل باید شرایط سرمایه گذاری در این مناطق را آماده و سپس مناطق نمونه گردشگری را به سرمایه گذاران واگذار نمایند که این امر باعث رشد و توسعه منطقه ای خواهدشد.

گفتنی است يکي از گام ها و روشهاي مؤثر جهت تامين امنيت پايدار در مناطق مرزی ، تثبيت و ماندگاري جمعيت، اشتغال زایی و ايجاد بازارچه هاي مرزي در انواع دیدار با استاندارمختلف است. در حقيقت آنچه که مي تواند امنيت مرزها را تضمين نمايد توسعه پايدار مناطق مرزي است. به گونه اي که با توسعه پايدار مناطق مرزي از طريق استفاده بهینه از ظرفیت های موجود در شهرستان از جمله توسعه صنعت توریسم و ايجاد بازارچه هاي مرزی مي توان به راهبرد اساسي حفظ و گسترش امنيت مرزها کمک نمود.

بی ربط نیست که در اینجا به پژوهش انجام شده توسط دکترمحدباقر قالیباف شهردار تهران در سال 1387 ، تحت عنوان ﺗﺄﺛﻴﺮ ﺍﺑﻌﺎﺩ ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ های ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﺑﺮ ﺍﻣﻨﻴﺖ ﻣﺮﺯ، ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﻣﻮﺭﺩﻱ: ﺑﺨﺶ ﻣﺮﺯﻱ ﻧﻮﺳﻮﺩ ﺷﻬﺮﺳﺘﺎﻥ ﭘﺎﻭﻩ اشاره ای داشته باشیم. ﻳﺎﻓﺘﻪﻫﺎی این تحقیق نشان داد ﻛﻪ ﺳﺎﻛﻨﺎن اﻳﻦ ﺑﺨﺶ از ﻣﺮز اعتماد زیادی به یکدیگر دارند، همچنین وجود مرزهای آرام در منطقه تایید شده است.

مردم مرزنشین شهرستان پاوه علیرغم اینکه با معضل بیکاری دست و پنجه نرم می کنند و شاهد اجرا شدن طرح های زیربنایی برای توسعه پایدار منطقه نمی باشند اما همچنان در صحنه های حساس و سرنوشت ساز با حضوری حداکثری آمده اند و می آیند. باوجود این شرایط یکی از دلایل توسعه نیافتگی شهرستان می تواند نگاه بسته و امنیتی حاکم بر منطقه باشد. ما نیازمند مسئولانی هستیم که دیدشان نسبت به مردم فرهنگی باشد نه امنیتی؛ چراکه مردم شهرستان پاوه به فرهنگی بودن شهره می باشند. الحمدلله اینک شاهد تغییرات مثبتی در این راستا بوده و انتظار همراهی بیشتر را داریم.

یکی دیگر از مسائل مهم پاوه در راستای کاهش آمار بیکاری مبحث شهرک صنعتی می باشد. توسعه شهرک صنعتی نقش بسیار مهمی در اشتغال جوانان این شهر دارد، اما متاسفانه درحال حاضر به دلیل نداشتن زیرساخت های اولیه همچون آب و گاز تعطیل بوده و لازم است مسئولین پیگیری نمایند و با ارائه تسهیلات بانکی و ایجاد امکانات اولیه از بخش خصوصی حمایت نمایند.

یکی دیگر از مهمترین مشکلات، مسئله آب شرب پاوه است. شهرستان پاوه از لحاظ میزان بارش رتبه اول را در استان داراست، اما متاسفانه هرساله با مشکل کمبود آب مواجه است، به نحوی که با کمال تعجب در فصل بهار نیز با جیره بندی آب مواجه می باشیم. چند سالیست که پروژه انتقال آب چشمه هانی کوان به پاوه شروع شده، اما تاکنون این آب به پاوه انتقال نیافته و بعید است به این زودی انتفال یابد.

یکی از مشاغل منطقه باغداری است، اما خشکسالی های اخیر باعث از بین رفتن باغات و بیکاری تعدادی از ساکنین منطقه شده است. حال که با تمهیدات معمول مقرر است بخش عظیمی از آب منطقه دشت های ایلام و استان کرمانشاه را سیراب نماید خشکسالی باغات منطقه معنادار است لذا انتظار می رود با تعیین حق آبه ای به امر توسعه باغداری منطقه اهتمام گردد تا شاغلین این حرفه نیز به خیل 2000 کارگری که با اتمام سد داریان بیکار می شوند ملحق نگردند.

امید است با تدبیر و درایت حضرت عالی سیاست های دولت تدبیر و امید در منطقه عملیاتی گردد و در پایان از شما درخواست می نماییم که از طرح های زیربنایی که در جهت توسعه همه جانبه منطقه توسط فرماندار شهرستان جناب آقای ایده پور ارائه شده است حمایت نمایید و همکاری و همراهی خویش را در این زمینه بیش از پیش مبذول فرمایید. باتشکر

 

4 پاسخ برای “متن کامل سخنان جوانان پاوه ای در دیدار با استاندار کرمانشاه

  • الهام در تاریخ خرداد 10, 1394 گفت:

    آفرین بر این جوانان که مشکلات را به بهترین نحو بیان نمودند.
    امیدوارم به این مشکلات رسیدگی بشه

  • نرگس در تاریخ خرداد 10, 1394 گفت:

    تشکر از این عزیزان
    چیزایی که گفتن خیلی خوب و علمی بودن
    تشکر ویژه هم از آقای شهریاری و شکرالهی و خانم کریمی که سری قبل هم بودن
    چرا هربار میرن افراد تغیر میکنن و کم و زیاد میشن؟

  • شهروند در تاریخ خرداد 9, 1394 گفت:

    تشکر از جوانان شهرمان که به طور کامل دغدغه های مردم را مطرح کرده اند.
    و ارزوی توفیقات بیشتر

  • == در تاریخ خرداد 9, 1394 گفت:

    آفرین عزیزانم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!