س 28 فروردین 1403 ساعت 23:41

فرماندار پاوه:احیای مشاغل سنتی مهمترین عامل کاهش آتش سوزی در مراتع است

فرماندار پاوه:احیای مشاغل سنتی مهمترین عامل کاهش آتش سوزی در مراتع است

به گزارش سلام پاوه : فرماندار پاوه گفت: احیای مشاغل سنتی، افزایش دام و توسعه دامداری در روستاها مهمترین عوامل کاهش آتش سوزی مراتع و جنگل ها می باشند. به گزارش خبرنگار ایرنا پرویز ایده پور روز دوشنبه در جلسه ستاد اطفاء حریق پاوه، فعال شدن پایگاه ها و پاسگاه های منابع طبیعی و حفاظت […]

به گزارش سلام پاوه : فرماندار پاوه گفت: احیای مشاغل سنتی، افزایش دام و توسعه دامداری در روستاها مهمترین عوامل کاهش آتش سوزی مراتع و جنگل ها می باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا پرویز ایده پور روز دوشنبه در جلسه ستاد اطفاء حریق پاوه، فعال شدن پایگاه ها و پاسگاه های منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست، تشکیل تعاونی های مرتعداری، دامداری و جنگلداری در روستاها و فرهنگ سازی حمایت از جنگل و مرتع در بین مردم را از دیگر عوامل کاهش آتش سوزی مراتع و جنگل ها دانست.

وی لازمه حمایت از جنگل، مراتع و محیط زیست را وحدت رویه دستگاه های مرتبط با موضوع دانست و بر آن تأکید کرد.

اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در خصوص پیشگیری از حریق، همکاری همه جانبه ادارات و ارگان ها و نیروهای نظامی و انتظامی با منابع طبیعی، راه اندازی کشیک ستاد اطفاء حریق، بیمه افراد بصورت بی نام توسط منابع طبیعی، برگزاری جلسات توجیهی برای اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران روستاها و بکارگیری دیده بان به تعداد مورد نیاز از مصوبات این جلسه بود.

شهرستان پاوه با بیش از 59 هزار نفر جمعیت بیش از 66 هزار هکتار منابع طبیعی دارد.