پ 09 فروردین 1403 ساعت 22:18

موزه آثار تاریخی و صنایع دستی هنرمند پاوه ای ثبت ملی می شود

موزه آثار تاریخی و صنایع دستی هنرمند پاوه ای ثبت ملی می شود

به گزارش سلام پاوه؛ رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پاوه گفت: موزه آثار تاریخی، هنری و صنایع دستی باقی شفیعی هنرمند این شهرستان ثبت ملی می شود. به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا، هادی شریفی که به مناسبت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی به همراه معاون فرماندار و […]

به گزارش سلام پاوه؛ رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پاوه گفت: موزه آثار تاریخی، هنری و صنایع دستی باقی شفیعی هنرمند این شهرستان ثبت ملی می شود.

به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا، هادی شریفی که به مناسبت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی به همراه معاون فرماندار و جمعی از مسوولان پاوه از باقی شفیعیموزه خانگی و منحصر بفرد شفیعی بازدید کرد افزود: بنا شد ثبت ملی موزه به صورتی باشد که مالکیت آقای شفیعی محرز و پایدار بماند و میرث فرهنگی فقط کار نظارت را با هدف حفظ این آثار ارزشمند به عهده بگیرد.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پاوه اظهار کرد: این مکان را به عنوان یک اثر با ارزش تاریخی و مردم شناسی در جهت اعتلای فرهنگ بومی شهرستان ثبت می کنیم.

وی افزود: سازمان میراث فرهنگی بعد از ثبت ملی موزه اقدام به تهیه ویترین های زیبا برای ساماندهی آثار موجود در این مکان خواهد کرد.

شریفی افزود: در مرحله بعد تامین اعتبار برای مرمت و بازسازی محل موزه است که امیدواریم با همکاری و حمایت فرمانداری و اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه این مکان مرمت و بازسازی شود.

باقی شفیعی هم شرط خود را برای ثبت ملی شدن موزه خانگیش حفظ مالکیت خویش عنوان کرد و گفت: من این کار را با هدف حفظ هویت و تاریخ پاوه انجام داده ام و در این مسیر متحمل زحمات فراوان و طاقت فرسایی شده ام.

این هنرمند پاوه ای افزود: با سفر به نقاط مختلف شهرستان، استان، استان های کردستان و حتی آذربایجان غربی وعراق و تحمل مشقات فراوان موفق به گردآوری این آثار و صنایع دستی ارزشمند شده ام.

شهرستان پاوه با بیش از 59 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان کرمانشاه قرار دارد.