ج 10 فروردین 1403 ساعت 02:43

جلسه بررسی مشکلات اصناف و تعاونی های مرزنشین پاوه برگزار شد

جلسه بررسی مشکلات اصناف و تعاونی های مرزنشین پاوه برگزار شد

به گزارش سلام پاوه:روز پنج شنبه به همت اداره صنعت،معدن و تجارت و اتاق اصناف شهرستان پاوه جلسه ای با موضوع مشکلات بازاریان و تعاونی های مرزنشین در محل سالن جلسات فرمانداری پاوه تشکیل شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : این نشست که با حضور آقایان پیراینده معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی […]

به گزارش سلام پاوه:روز پنج شنبه به همت اداره صنعت،معدن و تجارت و اتاق اصناف شهرستان پاوه جلسه ای با موضوع مشکلات بازاریان و تعاونی های مرزنشین در محل سالن جلسات فرمانداری پاوه تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : این نشست که با حضور آقایان پیراینده معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی و زینتی مسئول اداره اتاق های اصناف استان و نماینده های شرکت های تعاونی مرزنشین و روءسا و هیئت مدیره اتحادیه های صنفی برگزار گردید.

دولتخواه سرپرست اداره صنعت،معدن و تجارت شهرستان پاوه در ابتدا گزارشی از اقدامات صورت گرفته و مشکلات پیش روی بازارچه اصناف 4مرزی شوشمی و اتحادیه های صنفی شهرستان را تشریح کرد.

وی همچنین به ۴۸۰فقره صدور پروانه کسب و کارت قالیبافی در سال ۹۳ اشاره کرد

دولتخواه در ادامه به ماده ۷۲ قانون نظام صنفی اشاره ای داشت و تعامل خوب و رضایت بخش اداره را با اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی و عملکرد خوب بازرسان اداره و اتاق اصناف را یاد اور شد.

وی همجنین یادآور شد که با گذشت بیش از ۱۷ سال از خرید زمینهای منطقه کارگاهی هنوز مشکلات شهرک کارگاهی رفع نشده است و با پیگیری های قضایی و ارسال پرونده تخلفات منتظر شناسایی متخلفات از سوی دستگاه قضا می باشیم و در حال حاضر به دلیل نبود لوله کشی آب و فاضلاب عدم امکانات رفاهی،موضوع گاز شهرک گارگاهی و عدم جاده مناسب همچنان این شهرک در بلا تکلیفی به سر می برد.

دولتخواه همچنین مشکلات بازارچه مرزی و تجارت پیله وران و جاده ورود و خروج منتهی به بازارچه کوله بری و عدم داشتن نماینده بهداشت،از دیگر مشکلات بازارچه را بیان کرد.

 مهندس بهروز شفیعی رئییس اتاق اصناف پاوه به مشکلاتی در خصوص فرسوده بودن ساختمان فعلی اتاق اصناف و تقاضای پیگیری زمین مناسب جهت احداث ساختمان،افزایش بی رویه اجاره بها واحد های صنفی و عدم اهرم بازدارنده در این خصوص،احتساب ۱۰درصد سود برای مرغ فروشان،واگذاری خودرو مناسب به بازرسی اتاق اصناف،پیگیری ۳۰ درصد جرائم برگشتی طبق قانون به واحد بازرسی که تا حالا محقق نشده اصناف 3است،اختصاص وام قالیبافی در قالب طرح پشتیبان،پیگیری تخلفات شهرک گارگاهی و رسیدگی به آن و سازماندهی ماشین های دست فروش پرداختند و خواستار پیگیری و رفع این مشکلات شدند.
پیراینده در این دیدار ضمن تشکر ویژه از اداره صنعت،معدن و تجارت شهرستان که بعنوان اداره نمونه در سطح استان انتخاب شده است این انتخاب را مدیون تلاشهای همکاران و مجموعه و تشکیلات اتاق اصناف دانست.

وی اعلام کرد با توجه به اینکه شهرستان پاوه فاقد زمین کشاورزی است تقویت تجارت را در این شهرستان به فال نیک گرفت و با پیگیریهای سازمان صنعت و معدن و شخص آقای ایده پور در استانداری جهت رسمی شدن مرز شوشمی را را به فال نیک گرفت.

وی همچنین به مصوبه واردات کالا از طریق مرز کوله بری در اجرای آئین نامه ساماندهی مبادلات مرزی باید در سطح استان آزاد باشد و این کالاها قاچاق محسوب نمی شوند.

پیراینده در پایان اظهار داشت که مشکالات مربوطه را که در جلسه امروز مطرح شد در استان تا حد توان پیگیری خواهد کرد.

در این نشست آقایان  مربوط محمدی از اتحادیه خبازان،جهانگیر محمود ویسی از اتحادیه قصابان،سید کمال حسینی از اتحادیه پروفیل کاران، وزیر نادری از مشاورین املاک ،محمد ناجی محی الدین زاده مدیرعامل تعاونی مرزنشینان پیشکسوتان دفاع مقدس  نیز هر کدام به تشریح مشکلات و کاستی های موجود در حوزه کاری خود پرداختند.

اصناف 1

اصناف 2

اصناف 5

یک پاسخ برای “جلسه بررسی مشکلات اصناف و تعاونی های مرزنشین پاوه برگزار شد

  • سیوان در تاریخ اردیبهشت 19, 1394 گفت:

    جالب بود موفق باشید