ش 01 اردیبهشت 1403 ساعت 02:31

فرماندار پاوه:عدم همراهی و تعامل تعدادی ازمدیران مانع از ایجاد اشتغال شده است

فرماندار پاوه:عدم همراهی و تعامل تعدادی ازمدیران مانع از ایجاد اشتغال شده است

به گزارش سلام پاوه : فرماندار پاوه گفت: عدم همراهی و هم افزایی تعدادی از مدیران کل استان کرمانشاه مانع از ایجاد اشتغال و رفع بیکاری در روستاهای این شهرستان شده است. به گزارش خبرنگار ایرنا پرویز ایده پور روز یکشنبه در جلسه کمیته اشتغال روستایی پاوه افزود: باغداری، دامداری و صنایع دستی از صنایع […]

به گزارش سلام پاوه : فرماندار پاوه گفت: عدم همراهی و هم افزایی تعدادی از مدیران کل استان کرمانشاه مانع از ایجاد اشتغال و رفع بیکاری در روستاهای این شهرستان شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا پرویز ایده پور روز یکشنبه در جلسه کمیته اشتغال روستایی پاوه افزود: باغداری، دامداری و صنایع دستی از پرویز ایده پورصنایع دستی این شهرستان است که در اثر جنگ تحمیلی و آواره شدن روستاییان از بین رفته و امروز هم به دلیل عدم همراهی و قوانین دست و پاگیر تعدادی از ادارات کل و بانک ها این صنایع احیا نمی شوند.

وی احداث مجتمع های دامداری، احیای باغات و صنایع دستی را مهمترین راهکار ایجاد اشتغال و رفع بیکاری دانست و گفت: اگر قیود و شرایط دستگاه های اجرایی و بانک های استان در صدور مجوزها و پرداخت تسهیلات حذف و تعدیل نشود هیچگاه شاهد رفع بیکاری و ایجاد اشتغال در شهرستان پاوه نخواهیم بود.

ایده پور اختلاف فرهنگی بین دستگاههای اجرایی و اداری را از دیگر موانع ایجاد اشتغال عنوان کرد و با بیان اینکه بیش از 90 درصد پرونده های متشکله در دستگاه قضایی شهرستان مربوط به اختلافات مردم با منابع طبیعی است افزود: حفظ منابع طبیعی و محیط زیست در گرو تعامل دستگاه های ذیربط با مردم است.

فرماندار پاوه گفت: زیباترین و اصیل ترین صنایع دستی در شهرستان پاوه بوده و هست اما برای ساماندهی صاحبان این صنایع و توجه به آنان و رفع مشکلاتشان در راستای افزایش تولید و کیفیت و اشتغال در شهرستان توسط متولیان امر تلاشی صورت نمی گیرد.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کرمانشاه نیز مهمترین هدف دولت تدبیر و امید را ایجاد اشتغال و رفع بیکاری در کشور عنوان کرد و گفت: باید همه در این مسیر پرفراز و نشیب تلاش کنیم تا این هدف محقق شود.

جلیل بالایی هدف از ایجاد کمیته اشتغال روستایی را مشارکت مردم عنوان کرد و گفت: هدف از زنجیره ارزش و مشارکت این است که ما با شناسایی تولید کنندگان ضمن ساماندهی، امکانات و ابزار لازم را برای آنها فراهم کرده و بازار فروش تولیدات آنها را نیز معین کنیم.

وی با بیان اینکه این طرح به دنبال مدیریت بخشی از زنجیره تولید است گفت: این طرح در راستای رفتن به طرف طرحهای دانش بنیان و کمک و حمایت تولیدکنندگان و صنعتگران روستایی است که می توانند به صورت زنجیره خانوادگی عمل کنند.

بالایی راه اندازی و تاسیس انجمن های مردم نهاد در زمینه های باغداری، دامداری، صنایع دستی و گردشگری در این طرح را مهمترین راهکار توسعه و ایجاد اشتغال دانست و گفت: دولت بطور کامل این انجمن ها را در زمینه مالی و اداری حمایت می کند.

شهرستان پاوه با جمعیتی بالغ بر 59 هزار نفر دارای 74 روستاست که 43 روستای آن دارای سکنه هستند.

یک پاسخ برای “فرماندار پاوه:عدم همراهی و تعامل تعدادی ازمدیران مانع از ایجاد اشتغال شده است

  • پاوه در تاریخ اردیبهشت 15, 1394 گفت:

    با سلام و عرض ادب و خسته نباشی خدمت فرماندار دلسوز شهرمان من حدود 3 ساال پیشه که برای وام باغداری نام کردم و حدود150 هزار تومان برای پرونده خرج کردم و متاسفانه هیچ جوابی بهم ندادن از شما فرماندار محترم تقاضای رسیدگی را دارم نه فقط برای من نوعی برای همه شهر این کار رو انجام بدین خواهش میکنم پیگیری کند با تشکر اجرم عنداله