ج 10 فروردین 1403 ساعت 12:44

دکترمنوچهری خواستار ایجاد منطقه آزاد تجاری در منطقه اورامانات شد

دکترمنوچهری خواستار ایجاد منطقه آزاد تجاری در منطقه اورامانات شد

به گزارش سلام پاوه : نماینده پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی از اینکه بعد از 35 سال در منطقه اورامانات یک مرز رسمی بازگشایی نشده انتقاد کرد و گفت: اورامانات باید به منطقه آزاد تجاری تبدیل شود. دکتر نعمت الله منوچهری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، خواستار ایجاد […]

به گزارش سلام پاوه : نماینده پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی از اینکه بعد از 35 سال در منطقه اورامانات یک مرز رسمی بازگشایی نشده انتقاد کرد و گفت: اورامانات باید به منطقه آزاد تجاری تبدیل شود.
دکتر نعمت الله منوچهری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، خواستار ایجاد منطقه آزاد تجاری در منطقه دکتر منوچهریاورامانات شد.
وی معتقد است: ایجاد منطقه آزاد تجاری در مرکز اورامانات می‌تواند کل استان را پوشش دهد و نه تنها مشکل بیکاری را حل کند، بلکه منطقه را توسعه دهد.
وی با اشاره به وجود چهار شهرستان روانسر، جوانرود، پاوه و ثلاث باباجانی در منطقه اورامانات، اظهار کرد: از این تعداد، سه شهرستان دارای مرز با کشور عراق هستند، اما با گذشت 35 سال از انقلاب هنوز یک مرز رسمی در این منطقه بازگشایی نشده است.
عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه ادامه داد: هیچ ترددی برای مسافر نداریم و مبادلات کالا نیز به صورت پیله‌وری و کوله‌بری انجام می‌شود که آن هم در اختیار افراد خاص است و در این بین فقط حق مردم ضایع می‌شود.
به گفته منوچهری با این شرایط تنها قاچاق کالا زیاد می‌شود و از سوی دیگر افراد برای عبور از مرز و امرار معاش روی مین می‌روند.
وی با اشاره به اینکه بازگشایی رسمی مرز شوشمی حدود دو سال است مصوب شده، عنوان کرد: هنوز تردد از این مرز آغاز نشده و هربار که پیگیری می‌کنیم توپ را در زمین اقلیم کردستان عراق می‌اندازند، در حالیکه وظیفه واقعی بر عهده مسئولین است که پیگیر کار نیستند.
این نماینده مجلس با بیان اینکه بازگشایی مرز تجاری ابتدایی‌ترین خواسته مردم منطقه اورامانات است، تاکید کرد: متاسفانه مدام دلایل امنیتی و سیاسی مطرح می‌شود، درحالیکه بالادست و پایین دست ما مرزها باز هستند و مشکلی در این خصوص ندارند.
منوچهری یادآوری کرد: متاسفانه چندین سال است همه کارهای عمرانی حتی گازرسانی و احداث راه و بیمارستان در منطقه اورامانات مسکوت مانده و فقط زمانی‌که نماینده پیگیر باشد و سوال کند و نطق کند کارها کمی به جریان می‌افتد.
وی با اشاره به پتانسیل‌های قابل توجه منطقه اورامانات، گفت: جوانرود یک بازارچه دارد که چندین نفر آنجا مشغول کار هستند، اما با وجود همه این امکانات رتبه اول بیکاری استان و به تبع آن کشور را دارد.
نماینده پاوه و اورامانات با بیان اینکه پیگیری همه امور تنها توسط نمایندگان به نتیجه نخواهد رسید، خواستار همکاری مسئولین شد و عنوان کرد: آنقدر پیگیری‌ها به نتیجه نرسیده که برای توسعه اورامانات باید به مقام معظم رهبری مراجعه کنیم.
منوچهری از مردم منطقه اورامانات به عنوان مردمی همیشه در صحنه یاد کرد و افزود: باید جواب این حضور مردم را به گونه‌ای داد و حق آنها را پرداخت کرد