پ 09 فروردین 1403 ساعت 13:14

نعمت اله منوچهری:باید شرایطی فراهم شود که نخبگان جامعه درانتخابات شرکت کنند

نعمت اله منوچهری:باید شرایطی فراهم شود که نخبگان جامعه درانتخابات شرکت کنند

به گزارش سلام پاوه : نعمت‌الله منوچهری، نماینده پاوه و اورامانات در مجلس در خصوص طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی معتقد است: طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی موجب بی‌توجهی به روستاها و مناطق محروم خواهد شد. وی با بیان اینکه با اجرای این طرح نمایندگان احساس می‌کنند نماینده استان هستند نه […]

به گزارش سلام پاوه : نعمت‌الله منوچهری، نماینده پاوه و اورامانات در مجلس در خصوص طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی معتقد است: طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی موجب بی‌توجهی به روستاها و مناطق محروم خواهد شد.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح نمایندگان احساس می‌کنند نماینده استان هستند نه نماینده یک شهرستان یا روستا، یادآوری کرد: این شرایط باعث می‌شوددکتر منوچهری نماینده کمتر موضوعات جزیی مناطق محروم را پیگیری کند.

این نماینده مجلس گفت: اجرای این طرح نه تنها امکان تخلف و خرید رای را کمتر نمی‌کند، بلکه چون دامنه حضور مردم گسترده‌تر می‌شود امکان تخلف را افزایش می‌دهد.

منوچهری عدم شناخت از کاندیداهای شهرستان‌های دیگر توسط مردم استان را از دیگر مشکلات این طرح دانست و تاکید کرد: با اجرای این طرح چون مردم کاندیدای شهرستان‌های دیگر را نمی‌شناسند نمی‌توانند یک انتخاب درست داشته باشند.

وی افزایش هزینه‌ها را از دیگر معایب این طرح برشمرد و تصریح کرد: با اجرای این طرح یک کاندیدا باید برای اینکه در کل استان شناخته شود، باید هزینه بیشتری بکند.

به گفته این عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه این شرایط موجب می‌شود افراد نخبه و شایسته‌ای که توانایی مالی کافی ندارند حذف شوند و همه چیز بر پایه شرایط اقتصادی کاندیداها باشد.منوچهری معتقد است: باید شرایطی فراهم شود که نخبگان جامعه حتی اگر از نظر مادی ضعیف هستند، بالا بیایند.

وی با بیان اینکه تصویب این طرح نیازمند بررسی بیشتری است و باید همه جنبه‎‌های مثبت و منفی آن ارزیابی شود، افزود: خیلی با اجرای این طرح موافق نیستم.

منبع خبر : پایگاه اطلاع رسانی دکتر منوچهری

8 پاسخ برای “نعمت اله منوچهری:باید شرایطی فراهم شود که نخبگان جامعه درانتخابات شرکت کنند

  • یاروو در تاریخ تیر 5, 1394 گفت:

    خیالت راحت نخبه ها به شما رای نمی دهند.

  • منوچها در تاریخ تیر 2, 1394 گفت:

    شاید 500رای آورد

  • روانسر در تاریخ اردیبهشت 13, 1394 گفت:

    یانعمت منوچهری به مجلس راه میابندیاشهاب نادری میره

  • جواد در تاریخ اردیبهشت 8, 1394 گفت:

    من با استانی شدن انتخابات مجلس کاملا موافقم. چندین و چند ساله که متاسفانه نماینده اورامانات صرفا بخاطر قومیت و طایفه گری انتخاب میشه و نتیجه اون هم این میشه که دغدغه اصلی نماینده اورامانات میشود پارازیت و امواج آنتن های موبایل و مواد مخدر( چیزی که با یک تحقیق ساده توی سایت ها و روزنامه های ملی و محلی میشه اون رو به وفور ملاحظه کرد) . هرساله به هر نماینده فرصت داده میشه که تحت عنوان نطق سالیانه به بیان مشکلات حوزه انتخابیه خود بپردازه اما متاسفانه شاهد بودیم که نماینده محترم به جای بها دادن به مشکلات حوزه انتخابیه و پیگیری حل آنها ، شروع کردند به سلام و درود فرستادن به روستاها و شهرهای اورامانات، از خانقاه و هانی گرمله گرفته تا سه راه جوانرود و ثلاث و روانسر. لیاقت مردم اورامانات خیلی بیشتر از اینهاست و دغدغه ها و مشکلات مردم با سلام و درود فرستادن حل نمیشه. امیدوارم اسفند امسال با چشم و گوش بازتری نماینده اورامانات رو انتخاب کنیم و از تعصب های طایفه ای دوری کنیم. به امید داشتن اوراماناتی آباد.

  • جواد در تاریخ اردیبهشت 8, 1394 گفت:

    مسئول محترم سایت من کماکان منتظرم نظرم در مورد این خبر رو که دیشب فرستادم منتشر کنید. خواهشا دست از سانسور بردارید. حرف هایی که نوشته بودم کاملا به حق بود و هیچ توهینی هم نداشت.

    • فرهاد صالحي در تاریخ اردیبهشت 8, 1394 گفت:

      با سلام دوست گرامی نظری از شما برای این پایگاه خبری نیامده است تا تاییدش نکنیم

  • کورد در تاریخ اردیبهشت 7, 1394 گفت:

    سلام
    آقای دکتر منوچهری شما میتوانستید نظر خود را به عنوان مخالف در صحن علنی مجلس هنگام تصویب طرح بعنوان نماینده پاوه و اورامانات در خانه ی ملت به سمع و نظر سایر نمایندگان میرساندید تا شاید میتوانستید با منطق گامی در جهت عدم تصویب این طرح بردارید نه اینکه در سایت خود مطرح نمایید مردم اگر با این طرح هم مخالف باشند نمی توانند کاری انجام دهند چون شما که نماینده این منطقه هستید نتوانسته اید، نه فقط در این مساله و طرح بلکه در خیلی دیگر از مسائل میتوانستید به عنوان موافق یا مخالف در صحن علنی اظهار نظر کنید و مردم منطقه را از داشتن نماینده فعالی خوشحال کنید.
    با تشکر

  • ناظر در تاریخ اردیبهشت 6, 1394 گفت:

    استانی شدن یک قدم در راه سرو سامان دادن به نابسامانیهای انتخابات است. دیگر شناسنامه ها فله ای خرید و فروش نخواهد شد و با هر شناسنامه چندین بار رای داده نخواهد شد چون مقیاس آرا وسیع می شود و تقلب نمی تواند نتیجه را تغییر دهد. مردم هر حوزه افراد شایسته را معرفی خواهند کرد (اگرچه یکی دو مورد به خاطر رای و تعصب عشیره ای هم ممکن است در میان آن افراد باشند)و مردم استان در مقیاس وسیع بر اساس شایستگیها رای خواهند داد و شایسته ترین را انتخاب خواهند نمود. کسانی که نگران استانی شدن انتخابات هستند همان وابستگان به رای متعصبانه عشیره خود هستند که مفهومی به اسم شایستگی برایشان معنا ندارد و تنها ملاک نماینده قوم و فامیل بودنش می باشد. واضح است که روند کنونی انتخابات تا کنون ناکارآمد بوده است و کمتر افراد بر اساس کاریزما یا شایستگی به مجلس راه یافته اند و نمایندگانی با حداقل آرا به مجلس رفته اند. اگر قرار است نخبگان به مجلس بروند یکی از راه ها همین استانی شدن انتخابات و در آینده تشکیل احزاب قوی و فراگیر می باشد.