ج 10 فروردین 1403 ساعت 11:11

همایش میانه روی و عدالت ، پیام شیوای رسالت پیامبر اعظم در باینگان برگزار شد

همایش میانه روی و عدالت ، پیام شیوای رسالت پیامبر اعظم در باینگان برگزار شد

به گزارش سلام پاوه : به همت اداره آموزش و پرورش باینگان همایش میانه روی و عدالت پیام شیوای رسالت محمد مصطفی (ص) در بخش باینگان برگزار شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : در این همایش که با حضور امامان جمعه و جماعت شهرهای پاوه ، باینگان ، بانه وره و…و همچنین ریاست اداره […]

به گزارش سلام پاوه : به همت اداره آموزش و پرورش باینگان همایش میانه روی و عدالت پیام شیوای رسالت محمد مصطفی (ص) در بخش باینگان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : در این همایش که با حضور امامان جمعه و جماعت شهرهای پاوه ، باینگان ، بانه وره و…و همچنین ریاست اداره اوقاف و امور خیریه همایش 3شهرستان پاوه ، معلمین ، فرهنگیان و دانش اموزان و اصحاب رسانه و… برگزار شد به موضوع افراط و نکوهش آن در دین اسلام  پرداخته شد.

پس از تلاوت آیاتی چند از کلام نورانی قرآن و نواخته شدن سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران حبیب اله مستوفی مدیر آموزش و پرورش باینگان ضمن خوش آمد گویی به ایراد سخنانی با موضوع میانه روی وعدالت پیام شیوای رسالت محمد مصطفی (ص) پرداخت .

وی به تشریح اهداف این همایش با یک یادآوری و گفت :در عصر ارتباطات سریع ، خواسته و نخواسته و جهانی شدن هر گونه تغییر و تحولی تاثیر گذار است و باید گفت  بعد از واقعه 11 سپتامبر ۲۰۰۱نگرش به دنیای اسلام دگرگون و متفاوت شدو به سرعت این نگرش با توجه به عصر ارتباطات جهانی شدو متاسفانه این نگرش به دین اسلام منفی شد و اسلام را دینی افراطی معرفی کردند.

مستوفی ادامه داد و گفت : هدف از این همایش (میانه روی و عدالت پیام شیوای رسالت محمد مصطفی (ص))  این است که مسلمانان در دنیای امروز باید چکاری انجام دهند؟

وی افزود: مهمترین مساله این است که اول فکر کنیم و بعدا به آن عمل کنیم.در تعریف فکر عده ای گفته اند که فکر عمل منقبض (بسته)است.یعنی فکر همان عمل مستوفیاست که هنوز باز نشده و وقتی که میگویند عمل چیست؟ میگویند فکر منبسط است یعنی باید نوعی تعامل و تعادل رو بین فکر و عمل داشته باشیم وبین این دو مقوله چگونه می توانیم تعادل برقرار کنیم؟آیا هر فکری که به ذهنمان می آید جواز عمل پیدا میکند؟مهمترین اتهامی که به مسلمانان میزنند افراط و خشونت و تندرویی است،که میگویند در بین مسلمانان وجود دارد؟ و اگر وجود دارد چگونه با آن مقابله کنیم؟

مستوفی در ادمه بحث با یکپارچه خواندن دین اسلام گفت : اسلام یک مجموعه یکپارچه است و به دست سه گروه به دست ما رسیده است:۱-مجاهدان و رازیان یعنی دوران تثبیت اسلام که معرفی کرده اند۲-فقها و علماء۳-عرفا که این سه مورد نشان دهنده این است که هر حرکتی که این افراد انجام داده اند نشان دهنده آن است که در تاریخ اسلام ثبت شده است.

وی با اشاره به کتاب دکترعبدالحسین زرین کوب گفت : آقای زرین کوب در یکی از کتابهای خود جمله ایی معروف دارد در مورد اسلام که میگوید.اسلام را عربها بوجود و پدید آوردند،ترکها از آن محافظت کردند و ایرانیان تغذیه و گسترش دادند. پس به طور کلی و در واقع اسلام مجموعه کاملی است و چاره اسلام در دنیای امروز این است که تفکر و تعقل و آگاهی به زمان مبنای عمل مسلمانها باشد و باید چهره متبسم اسلام را با توجه به وضعیت کنونی که شاهد هستیم به جهانیان نشان داده شود.

حاج ماموستاقادری سخنران ویژه این مراسم بود که به وضعیت دنیای اروز اسلام پرداختند و نقش حکومتهای استبدادی را در ساماندهی گروه های تکفیری تشریح ماموستا قادریکرد

وی با معرفی چهره زشت داعش و سرکرده های انها به دسیسه بودن این جریان ها بر علیه اسلام ناب محمدی اشاره کرد و افراط را محکوم نمود و دین اسلام را دین تعادل و اعتدال دانست .

ماموستا قادری توجه ویژه علما و روحانیون و خصوصا معلمین را به مسایل تربیتی و اخلاقی دانش آموزان را لازم و ضروری دانست و گفت : در همایشی که مدتی قبل بخش بانگان برگزار شد بانوان محترمه آمار سوالاتی را که مطرح کرده بودند بیانگر مسائلی بود که لزوم توجه به مسایل اخلاقی  و تربیتی و دینی را دوچندان می کند.

در این همایش پربار و معنوی امام جمعه بانه وره ماموستامنصور صمیمی سخنان کوتاه و مفیدی را با موضع رد افراط و تفریط در اسلام بیان نمود همچنین یکی از فقه های امام جمعه باینگان به نام ماموستا فرشاد مرادی به ایراد سخنانی قابل توجه پرداخت که مورد استقبال حاضران در سالن قرار گرفت .

همچنین از مهمانان ویزه این همایش ماموستا ملا هادی رمضانی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان پاوه بود که ایشان نیز سخنان کوتاهی را در این همایش بیان نمودند.

اجرای زیبای گروه مدیحه سرایی و دف نوازی عرفان باینگان در دو بخش که صوت و دف نوازی زیبای هنرمندان این گروه همراه بود، اجرای گروه سرود دبستان رزمندگان مهران باینگان ، پخش کلیپی زیبا و جالب توجه از اشعار عرفانی مولاناشمس تبریزی ، از جمله برنامه های این همایش پر بار و مفید بود.

از نکات جالب توجه و قابل تحسین این برنامه اهدای یک بسته فرهنگی به شرکت کنندگان در این همایش بود که حاوی یک جلد کتاب به نام تصویری از زندگی پیامبر (ص) بود.

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : همچنین لازم می دانیم از توجه مردم خونگرم بخش باینگان به پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه و نگاه ویژه جناب آقای مستوفی به اصحاب رسانه و خبرگزاری سلام پاوه نهایت تشکر و قدردانی نماییم.

همایش باینگان  5

همایش باینگان  5

همایش باینگان  5

همایش باینگان  5

همایش 12

همایش7

همایش 9

همایش 8

همایش 6

همایش 3

همایش 4

مسئول رایانه

ملا محسن رستمی

گروه دف نوازی عرفان

مستوفی 2

امام جمعه بانه وره

همایش باینگان

همایش باینگان

3 پاسخ برای “همایش میانه روی و عدالت ، پیام شیوای رسالت پیامبر اعظم در باینگان برگزار شد

  • شکوفه در تاریخ اردیبهشت 6, 1394 گفت:

    بخشدار مون رفته گل بچینه

  • رحیمی در تاریخ اردیبهشت 6, 1394 گفت:

    سوالی که داشتم
    چرا بخشدار باینگان در این محافل حضور ندارد؟

  • فاروق خسروی در تاریخ اردیبهشت 6, 1394 گفت:

    ضمن عرض ادب خدمت تمامی شما عزیزان چه عزیزان بیننده و چه شما دست اند کاران سایت سلام پاوه بنده نیز برخود لازم میدانم به عنوان یک شهروند باینگانی از شما عزیزان سایت سلام پاوه تقدیر و تشکر نمایم شمایی که همیشه با فراق بال دغدغه ها و مشکلات دیار باینگان را منتشر نموده و همیشه این رسانه همانند پلی بین مردم و مسؤولین عمل نموده و بدون هیچ گونه مشکلی به طی مسافت پرداخته و هرجا لازم بوده است در دیار باینگان حاضر گردیده اید و نسبت به انعکاس اخبار این منطقه با عشق کار کرده اید پس من و مردمان باینگان نیز از شما عزیزان سایت سلام پاوه متشکریم در ضمن بر خود لازم میدانم از عزیز فرهنگی جناب مستوفی نیز تشکر نمایم که با کارهای فرهنگی خود توانسته گام های استوار و محکم و بیاد ماندنی در باینگان بردارد با تشکر از ایشان