ج 10 فروردین 1403 ساعت 14:14

فرماندار روانسر: عمران و آبادانی روستاها با مشارکت مردم امکان پذیر است

فرماندار روانسر: عمران و آبادانی روستاها با مشارکت مردم امکان پذیر است

به گزارش سلام پاوه : فرماندار روانسر گفت: عمران و آبادانی روستاهای این شهرستان با همدلی و مشارکت همه جانبه مردم امکان پذیر است. به گزارش خبرنگار ایرنا حسین ویسمرادی روز دوشنبه در بازدید از روستاهای بزگوره و نوخان بخش شاهو افزود: یکی از اهداف بازدید از روستاها رسیدگی به مشکلات و شناخت توانمندیهای روستاها […]

به گزارش سلام پاوه : فرماندار روانسر گفت: عمران و آبادانی روستاهای این شهرستان با همدلی و مشارکت همه جانبه مردم امکان پذیر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا حسین ویسمرادی روز دوشنبه در بازدید از روستاهای بزگوره و نوخان بخش شاهو افزود: یکی از اهداف بازدید از روستاها رسیدگی به حسین ویسمرادیمشکلات و شناخت توانمندیهای روستاها می باشد.

وی تصریح کرد: یکی از اولویت های مجموعه فرمانداری شهرستان روانسر رسیدگی به امور روستاهاست وانشالله با تلاش همه مسوولین و خدمتگزاران شهرستان شاهد عمران و آبادانی روستاها باشیم.

فرماندار روانسر اظهار داشت: در جریان بررسی مشکلات روستای بزگوره مصوب شد بازنگری طرح هادی و طرح توسعه روستا توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام شود.

ویسمرادی تصریح کرد: جاده روستای بزگوره هفت کیلومتر است که چهار و نیم کیلومتر آن آسفالت شده و دو و نیم کیلومتر آن هم آماده آسفالت است که برای تکمیل این پروژه در کمیته برنامه ریزی شهرستان اعتباراتی را در نظر خواهیم گرفت.

وی یادآور شد: مشکل هشت خانوار ساکن در روستای نوخان نیز نبود برق، آب آشامیدنی و جاده دسترسی مناسب است که برای این منظور نیز تصمیماتی اتخاذ شد.

وی اضافه کرد: ساکنین روستای نوخان به دلیل شرایط خاص جغرافیایی و صعب العبور بودن مسیر تاکنون از نعمت برق بی بهره بوده اند و کار برق رسانی به این روستا از یک ماه پیش با اعتبارات شرکت توزیع برق و مشارکت خود اهالی روستا آغاز شده و با پیشرفت 70 درصد در حال اجراست که امیدواریم تا یک ماه آینده به بهره برداری برسد.

ویسمرادی در خصوص مشکل آب آشامیدنی این روستا نیز گفت: ساکنین این روستا آب آشامیدنی را از چشمه پایین دست روستا تامین می کنند که آب و فاضلاب روستایی نیز کار مطالعه آبرسانی به این روستا را در دستور کار قرار داده است.

وی از جوانان تحصیلکرده این روستاها خواست تا با تشکیل تعاونی کشاورزی زمینه رونق هرچه بیشتر این باغات را فراهم کنند.

فرماندار روانسر با بیان اینکه حمایت از کشاورزان گامی مهم و اثربخش در رونق صنعت کشاورزی است تصریح کرد: تمام شرایط لازم برای توسعه، اصلاح باغات از قبیل آبیاری قطره ای، احداث استخر و کانال کشی برای باغداران شهرستان و بویژه بخش شاهو فراهم است.

شایان ذکر است در این بازدید که بخشدار بخش شاهو آقای رئوف حسینی حضور داشتند از پرورش ماهی برادارن احمدی که یکی از بهترین وزیر احمدیپرورش ماهی های منطقه می باشد بازدید نمودند این پرورش ماهی متعلق به برادارن پاوه ای آقای وزیر احمدی جهانگیر احمدی و آرام احمدی می باشد که با پشتکار فروان یکی از بهترین ماهی های منطقه و حتی می شود گفت کشور را پرورش می دهند .

وزیر احمدی در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه از توجه ویژه فرماندار روانسر و همچنین بخشدار شاهو آقای رئوف حسینی تقدیر و تشکر کرد و گفت : بحمد الله با حمایت مسئولین بخصوص آقای بخشدار توانسته ایم یکی از بهترین مزرعه های پرورش ماهی منطقه اورامانات را داشته باشیم .

وی از مسئولین خواست که بیش از گذشته به این پرورش ماهی توجه داشته باشند چون این پرورش ماهی با داشتن توربین برق ساکنان روستای نوخاص را نیز تامین نموده است .