ج 31 فروردین 1403 ساعت 02:42

همایش تنویر منزلت و نقش زن با الهام از سیره پیامبر مهر و رحمت (ص) برگزار شد.

همایش تنویر منزلت و نقش زن با الهام از سیره پیامبر مهر و رحمت (ص) برگزار شد.

به گزارش سلام پاوه : ناهیدامین زاده معاون فرماندار پاوه:سیره پیامبر اسلام (ص) بر مبنای اعتدال و میانه روی است. سبک زندگی اسلامی و ایرانی ، بهترین الگو و شیوه برای مقابله با خطرات فرهنگی دشمنان است. حبیب اله مستوفی رئیس اداره آموزش و پرورش باینگان: قوام تربیتی خانواده بر دوش زن است، زیرا زن […]

به گزارش سلام پاوه : ناهیدامین زاده معاون فرماندار پاوه:سیره پیامبر اسلام (ص) بر مبنای اعتدال و میانه روی است. سبک زندگی اسلامی و ایرانی ، بهترین الگو و شیوه برای مقابله با خطرات فرهنگی دشمنان است.

حبیب اله مستوفی رئیس اداره آموزش و پرورش باینگان: قوام تربیتی خانواده بر دوش زن است، زیرا زن کانون عاطفه در عالم هستی است.ناهید امین زاده

به گزارش خبرنگار سلام پاوه :در راستای الهام از سیره پیامبر اعظم و بزرگداشت مقام زن و اجرای طرح تنویر  ،همایش تنویر منزلت و نقش زن مسلمان با الهام از سیره پیامبر مهر و رحمت (ص) برگزار شد.

در این همایش که منتخبی از زنان منطقه باینگان حضور داشتند ناهید امین زاده معاون فرماندار پاوه در سخنانی با اشاره به نقش زنان در طول تاریخ گفت: زنانی چون حضرات  آسیه ، مریم ، خدیجه ،سمیه و فاطمه (س) در طول تاریخ بوده اند که نقش بسزایی در زندگی انسان ها داشته اند .

وی گفت: پیامبر اکرم(ص) ،حضرت فاطمه(س) را ام ابیها خوانده است و این بزرگترین اشاره و معنا در ارزش و جایگاه و مقام زن است.

امین زاده با اشاره به نقش زنان در  در جبه ها ها گفت: هرچند نقش مردان در پاسداری و جبهه های جنگ هشت سال دفاع مقدس به پایان رسیده است اما جهاد زنان در عرصه پرستاری از جانبازان انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس ادامه دارد.

معاون فرماندار پاوه گفت: مادر خوب مادری است که آرامش را به خانواده یعنی همسر و غفرزندان هدیه کند.

امین زاده ادامه داد و گفت: در جنگ رسانه ای و فرهنگی در عصر حاضر ، وظیفه زنان و مادران بسیار سنگین تر است زیرا باید با اتکا به اعتماد و اعتبار درونی خودشان، خود، جامعه و خانواده را بسازند و تربیت و اصلاح کنند.

وی در ادامه با اشاره به توطئه های دشمنان و بروز افراط گری گفت: باید با استفاده صحیح از تکنولوژی در جنگ نابرابر رسانه ای و اسلام هراسی و اسلام ستیزی ، به موفقیت برسیم. وی گفت: سیره پیامبر اسلام (ص) بر مبنای اعتدال و میانه روی است. سبک زندگی اسلامی و ایرانی ، بهترین الگو و شیوه برای مقابله با خطرات فرهنگی دشمنان است.
حبیب اله مستوفی رئیس اداره آموزش و پرورش باینگان نیز گفت: دین اسلام بر اساس تعالیم قرآن وسیره نبوی (ص) جایگاه و منزلت ویژه ای برای زن قائل شده است.

مستوفی گفت: اگر خداوند قوام اجتماعی و اقتصادی  جامعه را بر دوش مردان نهاده است، قوام تربیتی آن را بر دوش زنان گذاشته است،زیرا زن کانون عاطفه در عالم هستی است.

مستوفی در ادامه گفت: بعد از انقلاب اسلامی ، توجه ویژه ای به نقش و جایگاه زنان شده است و زنان همدوش مردان و در برخی عرصه ها پیشتازتر از آنان ، انجام وظیفه می کنند. و این در حالی است که همواره نقش و وظیفه مادری خود و تربیت خانواده و فرزندان را به نحو احسن به انجام می رسانند.

در این همایش علاوه بر اجرای چند برنامه فرهنگی، از ۶ نفر از زنان نمونه و فعال در عرصه های فرهنگی و آموزش و پرورش با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

این همایش با همکاری بخشداری باینگان و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بخش و کمیسیون امور زنان بخشداری برگزار شد.