ج 10 فروردین 1403 ساعت 10:57

دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی با ائمه جمعه و جماعات اهل سنت کرمانشاه

دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی با ائمه جمعه و جماعات اهل سنت کرمانشاه

به گزارش سلام پاوه : دکتر لاهیجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با ائمه جمعه و جماعات اهل سنت استان کرمانشاه دیدار و گفت‌وگو کرد به گزارش سلام پاوه و به نقل از گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در سفر یک روزه به استان کرمانشاه با ائمه جمعه و […]

به گزارش سلام پاوه : دکتر لاهیجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با ائمه جمعه و جماعات اهل سنت استان کرمانشاه دیدار و گفت‌وگو کرد

به گزارش سلام پاوه و به نقل از گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در سفر یک روزه به استاندکتر لاهیجانی کرمانشاه با ائمه جمعه و جماعات اهل سنت استان کرمانشاه دیدار و گفت‌وگو کرد.

گفتنی است در این دیدار استاندار کرمانشاه و جمعی از نمایندگان این استان نیز حضور داشتند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با ائمه جمعه و جماعات اهل سنت استان کرمانشاه با اشاره به برخی مشکلات در منطقه گفت: در حال حاضر مسائل مختلفی در منطقه وجود دارد و برخی جریان‌های تندرو اشتباهاتی می‌کنند و تصویری غلط از اسلام را در دنیا مطرح می‌کنند،‌ این در حالی است که اسلام دینی است که به مردم توجه کرده و مردم در این دین با رفاه زندگی می‌کنند بنابراین دین اسلام به همزیستی با مردم اعتقاد دارد.

دکتر لاریجانی افزود: بنابراین مشکلاتی که در حال حاضر در منطقه وجود دارد موجی است که قطعا از آن عبور می‌کنیم و بارها تاکید شده که جمهوری اسلامی ایران در برابر برخی جریان‌های تندرو در منطقه واکنش عملی نشان نمی‌دهد.

وی افزود: ما به وحدت شیعه و سنی پایبند هستیم و اقدامات جریان‌های تندرو در منطقه ما را عصبانی نمی‌کند و این اقدامات ماندگاری ندارد، هر چند که بخش‌های مختلف کشور ما زیر ذره‌بین است و باید تاکید کرد که این شرایط در منطقه به زودی رفع خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: البته برخی گروه‌های دینی نیز اقدامات نادرستی انجام می‌دهند که از مسیر اصلی خود جدا شدند، اما در چند دهه قبل یکی از علمای روشنفکر به این نکته اشاره کرد که محور اصلی حرکت مسلمانان باید ضدیت با استعمارگران باشد اما مشکل عالم اسلام حکومت‌هایی است که وابسته به قدرت‌های بزرگ هستند و متاسفانه برخی جریان‌ها در منطقه از این استفاده ابزاری می‌کنند و این افراد که اختلاف افکنی می‌کنند بیشترین خیانت را به امت اسلام دارند و به گفته پیامبر اکرم (ص) فردی که بین امت اسلامی اختلاف افکنی می‌کند را باید لعنت کرد.

دکتر لاریجانی گفت: شرایط منطقه در حال حاضر حساس است و علما و نخبگان باید به این شرایط توجه کنند و شما افراد نخبه و علمای اهل سنت از چهره‌های فهیم اسلامی هستید که سمبل وحدت می‌باشید، از این رو امیدواریم که با کمک شما مشکلات منطقه در آینده حل شود.

2 پاسخ برای “دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی با ائمه جمعه و جماعات اهل سنت کرمانشاه

  • تقی در تاریخ فروردین 31, 1394 گفت:

    شهاب نادری فقط

  • شاهد جلسه در تاریخ فروردین 29, 1394 گفت:

    چرا سخنرنی اقای لهونی به نمایندگی فرمانداران استان در شورای اداری باحضور رئیس مجلس که خبر گزاری جمهوری اسلامی وتلوزیون وبقیه خبر نگاریها گزارش کردن
    مورد توجه زیا دقرارگرفت گزارش نمی کنید