ج 10 فروردین 1403 ساعت 10:17

مهرماه سال جاری در رشته زبان و ادبیات کُردی در دانشگاه کردستان دانشجو پذیرش خواهد شد

مهرماه سال جاری در رشته زبان و ادبیات کُردی در دانشگاه کردستان دانشجو پذیرش خواهد شد

به گزارش سلام پاوه؛ دکتر فردین اخلاقیان، رئیس دانشگاه کردستان از پذیرش دانشجو در رشته زبان و ادبیات کُردی در مهرماه سال جاری خبر داد. به گزارش سلام پاوه و به نقل از روابط عمومی دانشگاه کردستان، فردین اخلاقیان در جمع اساتید و کارکنان دانشگاه کردستان که به مناسبت آغاز سال جدید در تالار مولوی این […]

به گزارش سلام پاوه؛ دکتر فردین اخلاقیان، رئیس دانشگاه کردستان از پذیرش دانشجو در رشته زبان و ادبیات کُردی در مهرماه سال جاری خبر داد.

IMG_5013به گزارش سلام پاوه و به نقل از روابط عمومی دانشگاه کردستان، فردین اخلاقیان در جمع اساتید و کارکنان دانشگاه کردستان که به مناسبت آغاز سال جدید در تالار مولوی این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه کردستان از جمله دانشگاه‌های جوان کشور محسوب می‌شود امابه نسبت طول عمرخود دارای موجودیت علمی قابل توجهی است وامسال هم باید تلاش کنیم که شاهد ادامه رشد مضاعف دانشگاه باشیم.

به گفته رئیس دانشگاه کردستان، دانشگاه کردستان با زحمات اساتید و پرسنل آن در زمینه‌های مختلف رشد قابل‌توجهی داشته است و با این وجود، باز باید تلاش کرد تا این رشدبه صورت صحیح ادامه یابد.

وی تصریح کرد: علاوه بر مباحث آموزشی و پژوهشی و تولید علم و مقاله که از فازهای ضروری و وظایف دانشگاه‌هاست، باید به سمتی حرکت کنیم که پاسخگوی خدمات و تقاضا باشیم.

اخلاقیان اضافه کرد: با استفاده از متخصصان و کارشناسان دانشگاه مسائل مورد نیاز استان از جمله سیاست، اجتماع، آب، کشاورزی و غیره را با تحقیق و پژوهش دنبال کنیم که تعلل در آن موجب عقب‌ماندن دانشگاه در زمینه‌های کاربردی می‌شود.

وی در ادامه از ابلاغ چارت جدید دانشگاه کردستان در روزهای آخر سال گذشته خبر داد.

رئیس دانشگاه کردستان گفت: براساس این چارت،بستررفع بسیاری از کمبودهای دانشگاه در زمینه نیروی انسانی ،کارشناس و هیئت علمی ایجاد خواهد شد.

اخلاقیان در ادامه تاسیس رشته زبان و ادبیات کردی در دانشگاه کردستان را یادآور شد و گفت: مهرماه سال جاری در این رشته دانشجو پذیرش خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل ظرفیت‌های علمی خوبی که در دانشگاه کردستان وجود دارد، قطعا این پتانسیل وجود دارد که تدریس ومسائل علمی رشته ادبیات و زبان کردی در این دانشگاه با کیفیت‌تر از سایر دانشگاه‌های جهان گردد.

رئیس دانشگاه کردستان در پایان ضمن اشاره به فعالیت‌های گسترده فرهنگی در این دانشگاه، تلاش برای ارتقای زیرساخت‌ها در این دانشگاه ازجمله اینترنت،تجهیزات،زیرساختهای عمرانی و…را از جمله اولویت‌های دانشگاه کردستان عنوان کرد.

یک پاسخ برای “مهرماه سال جاری در رشته زبان و ادبیات کُردی در دانشگاه کردستان دانشجو پذیرش خواهد شد

  • منتقد در تاریخ فروردین 22, 1394 گفت:

    به امید روزی که در دانشگاه پپام نور پاوه و مریوان هم رشته زبان و ادبیات هورامی هم دایر گردد.