پ 09 فروردین 1403 ساعت 18:08

گفتگوی کوتاه سلام پاوه با مهندس علیزاده مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان پاوه

گفتگوی کوتاه سلام پاوه با مهندس علیزاده مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان پاوه

به گزارش سلام پاوه : بدون شک شهرستان پاوه در فعالیت های فرهنگی و اجتماعی و خدا پسندانه همیشه و در همه حال در اوج به سر می برد تشکیل موسسه های مردمی و خیریه همانند انجمن التیام ، موسسه خیریه صلاح الدین ایوبی و … در حال حاضر هم انجمن حمایت زندانیان شهرستان پاوه […]

به گزارش سلام پاوه : بدون شک شهرستان پاوه در فعالیت های فرهنگی و اجتماعی و خدا پسندانه همیشه و در همه حال در اوج به سر می برد تشکیل موسسه های مردمی و خیریه همانند انجمن التیام ، موسسه خیریه صلاح الدین ایوبی و … در حال حاضر هم انجمن حمایت زندانیان شهرستان پاوه گواه این مسئله است که مردم شهرستان همیشه و در همه حال یار و یاور همدیگربوده اند و به امید خدا خواهند بود.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : انجمن حمایت زندانیان پاوه و اورامانات در سال 1368 تاسیس شده است و نزدیک به 3 دهه فعالیت داشته است و در حال حاضرجلیل علیزاده مدیر عامل این انجمن مهندس جلیل علیزاده جوان خوش نام دیارمان می باشد که فعالیت های وی قابل تقدیر است هرچند آقای علیزاده تمایلی به مصاحبه و گفتگو نداشتند اما رسالت خبری ما ایجاب می کند که اشاره ای کوتاه به فعالیت این انجمن از زبان وی داشته باشیم .

یکی از برنامه های انجمن حمایت زندانیان با مشارکت عمومی مردم در کمک و حمایت و آزاد سازی زندانیان غیر عمد و نیازمند از قبیل پرداخت مهریه و بدهی  های جزئی تصدفات رانندگی (فاقد بیمه ) و… در زندان می باشد چون در حقیقت این زندانیان با اشرار و قاچقچیان و… متفاوتند .

مهندس علیزاده مدیر عامل انجمن گفت : آزاد سازی یک زندانی غیر عمد در حقیقت جان دوباره بخشیدن به آن زندانی است و انجمن حمایت زندانیان نجات دهنده و رهایی بخش و حوزه فعالیت آن پاوه و اورامانات است .

وی به نمونه هایی از فعالیت این انجمن اشاره داشت و گفت : باور کنید شخصی بخاطر یک میلیون تومان که باید ماهانه بخاطر مهریه همسرش پرداخت می کرد شش ماه در زندان بوده است که با وساطت و رایزنی هیئت مدیره انجمن و حمایت مالی از وی این شخص آزاد شده است .

مهندس علیزاده در بخش دیگری از صحبتهایش ضمن تشکر از مشارکت عمومی مردم متدین و با فرهنگ شهرستان پاوه در کمک به انجمن گفت : همیشه مردم متدین شهرستان حامی امور خیر بوده اند و انجمن را تنها نگذاشته اند. و امیدورایم در ادامه نیز همچنان حامی انجمن باشند.

وی ادامه داد و افزود: زندانی شدن یک زندانی غیر عمد علاوه بر اینه خود دچار مشکلاتی می شود خانوداه بی گناه این زندانی نیز دچار مشکلاتی شاید به مراتب سخت تر از خود زندانی شوند و حمایت و کمک مالی به خانواده های این زندانیان نیز در دستور کار انجمن است و برای نمونه پرداخت عیدی به صورت کارت هدیه برای 37خانواده به مبلغ 250 هزار تومان در آغاز سال جدید یکی از کارهایی بوده است که با حمایت مردم متدین دیارمان انجام داده ایم .

مهندس علیزاده در پایان ضمن تشکر از خبرنگار سلام پاوه گفت : امیدواریم با حمایت های مردم بتوانیم در سال جدید خدمات و کمکهای بیشتری به زندانیان و خانواده های مستحق آنها داشته باشیم .

 

گوشه ای از فعالیتهای انجمن

۱- کمک مالی  ماهانه به هر یک از خانواده ی نیازمند زندانیان به مبلغ یکصد هزار تومان (که بطور میانگین ۳7 خانواده را شامل می شود)

۲- واریز مبلغ 250 هزار تومان به عنوان عیدی به هریک از ۳۷ خانواده نیازمند زندانی در عیدنوروز

۳- کمک به دانش آموزان و دانشجویان خانواده ی زندانیان نیازمند بابت بازگشایی مدارس ودانشگاهها

۴- جذب چندین  فقره وام قرض الحسنه

5- آزاد سازی 8 زندانی در سال گذشته با کمک مشارکت های عمومی و رایزنی های اعضاء و هیئت مدیره

۵- خرید یک باب ساختمان در مرکز شهر

6- اعضای انجمن در هر ۴۵ روز یکبار با تشکیل جلسه، آخرین وضعیت زندانیان و زندان را مورد بررسی قرار داده ودر جهت رفع نیازهای قانونی زندانیان اهتمام لازم را معمول داشته اند.

7- انجمن حمایت از زندانیان پاوه با همکاری عوامل محترم زندان، تسهیلاتی را درجهت رفاه حال زندانیان وخانواده محترم آنان ازجمله: ملاقات حضوری و مرخصی زندانیان واجد شرایط را فراهم نموده است.( بخصوص در ایام نورز امسال )

۹- بازدید دوره ای اعضای مرتبط انجمن (ماهیانه) از زندان پاوه و ارتباط دوسویه با زندانیان در خصوص بررسی وضعیت روحی و جسمی و نیز پیگیری مشکلات آنان

۱۰- اجرای کلاس های آموزشی بهداشت و روان توسط کارشناسان مجرب در محل زندان (دو جلسه در ماه)

۱۱- بازدیدهای سرزده از وضعیت بهداشتی زندان توسط یکی از همکاران انجمن و گزارش موضوع در جلسه بعدی واتخاذ تدابیر لازم در این راستا.

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه :ای که دستت می‌رسد کاری بکن ***پیش از آن کز تو نیاید هیچ کار

 ( ۰۱۰۵۷۱۲۳۷۴۰۰۰ شماره حساب انجمن حمایت از زندانیان پاوه واورامان)

یک پاسخ برای “گفتگوی کوتاه سلام پاوه با مهندس علیزاده مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان پاوه

  • پاوه ای در تاریخ فروردین 21, 1394 گفت:

    باسپاس!