ج 10 فروردین 1403 ساعت 12:56

روز آشتی با طبیعت و وظیفه شهروندی ما/ احسان شکرالهی

روز آشتی با طبیعت و وظیفه شهروندی ما/ احسان شکرالهی

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه؛ هر ساله در روز سیزده بدر، مردم پاوه به طبیعت خدادی ، سرسبز و  بسیار زیبای منطقه رفته و ساعات خوشی را در کنارخانواده و اقوام سپری می نمایند. متأسفانه هرساله در این روز خسارات زیادی به طبیعت و محیط زیست پاوه وارد شده و باعت نابودی درختان و گیاهان می […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه؛ هر ساله در روز سیزده بدر، مردم پاوه به طبیعت خدادی ، سرسبز و  بسیار زیبای منطقه رفته و ساعات خوشی را در کنارخانواده و اقوام سپری می نمایند.

متأسفانه هرساله در این روز خسارات زیادی به طبیعت و محیط زیست پاوه وارد شده و باعت نابودی درختان و گیاهان می شود. باید توجه داشت که محیط زیست احسان شکرالهیمی تواند بدون انسانها زنده بماند، اما انسانها بدون محیط زیست نمی توانند زنده باشند. زندگی انسان به طبیعت وابسته است و حذف آن تقریبا ناممکن می باشد.

متأسفانه می توان گفت  آسیب وارد شده در روز سیزده بدر به طبیعت از آسیب وارد شده در سال بیشتر است و گاها آثار آن تا سال ها در طبیعت باقی میماند.

شاید بتوان گفت که حفظ محیط زیست، ضروری ترین وظیفه انسانهاست چراکه به اندازه زندگی انسانها اهمیت دارد.

بیایید در روز سیزده بدر فرهنگ احترام به طبیعت را به یکدیگر و بویژه کودکان بیاموزیم و از قطع کردن و آتش زدن درختان و انداختن زباله ها در  دامان طبیعت و آسیب رساندن به گیاهان و… خودداری نموده و از طبیعت محافظت نماییم .

 آسیب­ رساندن به اجزای اصلی طبیعت که درختان و سبزه­ زارها هستند، حیات روی زمین را به نابودی می­‌کشاند.

روز سیزده بدر در حالی روز انس با طبیعت نام گرفته است که متاسفانه برخلاف نام آن در جهت مخالف این نام گزاری حرکت می کند و بجای انس و دوستی با طبیعت متاسفانه عده ای به صورت تعمدی یا از روی نا اگاهی به طبیعت بکر دیارمان ضربه ای جبران ناپذیر می زنند که امیدواریم امسال دیگر شاهد نابودی این طبیعت زیبا نباشیم.

بنابراین بیاییم در روز سیزده بدر که در تقویم رسمی کشور روز آشتی با طبیعت است، از طبیعت بسیار زیبا منطقه که منشا حیات و جاودانگی و فرح بخشی است محافظت کنیم و آن را فدای شادی روز سیزده خود نسازیم.

روز انس با طبیعت

یک پاسخ برای “روز آشتی با طبیعت و وظیفه شهروندی ما/ احسان شکرالهی

  • جاف در تاریخ اردیبهشت 18, 1394 گفت:

    چرابرای آشتی باروزملی طبیعت وهلال احمراین کشتارگاه شهرستان روانسرراکه معلوم نیست بردارید