پ 09 فروردین 1403 ساعت 15:58

توصیه یک روانشناس: درس‌خواندن دانش‌آموزان در ایام نوروز تعطیل نشود

توصیه یک روانشناس: درس‌خواندن دانش‌آموزان در ایام نوروز تعطیل نشود

به گزارش سلام پاوه : یک روانشناس معتقد است: دانش آموزان نباید در ایام تعطیلات نوروز از مطالب درسی فاصله بگیرند. دکتر سعید عسگری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، با تاکید بر لزوم توجه والدین به برنامه‌ریزی برای مطالعه درسی فرزندان خود، گفت: والدین باید در این ایام برنامه‌ای تنظیم […]

به گزارش سلام پاوه : یک روانشناس معتقد است: دانش آموزان نباید در ایام تعطیلات نوروز از مطالب درسی فاصله بگیرند.

دکتر سعید عسگری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، با تاکید بر لزوم توجه والدین به برنامه‌ریزی برای مطالعه در س خواندندرسی فرزندان خود، گفت: والدین باید در این ایام برنامه‌ای تنظیم کنند که در آن بخشی از اوقات دانش‌آموز به درس‌خواندن و مرور مطالب درسی و بخش دیگر آن به دید و بازدید و تفریح اختصاص پیدا کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه با بیان اینکه فاصله‌ گرفتن دانش‌آموزان از درس‌ می‌تواند باعث افت تحصیلی آن‌ها پس از تعطیلات نوروز شود، گفت: تعطیل کردن درس خواندن دانش آموز در ایام نوروز به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود، چرا که یادگیری فرآیندی است که تثبیت آن مستلزم تمرین و تکرار مکرر است و دانش‌آموزان با تکالیفی که انجام می‌دهند فرآیند یادگیری را تثبیت می‌کنند.

عسگری با بیان اینکه گذشت زمان یکی از عواملی است که می‌تواند باعث فراموشی ‌شود، گفت: اگر مطالب درسی در ایام تعطیلات مرور و یادآوری نشود، ممکن است باعث فراموشی مطالب آموخته ‌شده در طول سال ‌شود.

این روانشناس در ادامه از والدین خواست تا با روش‌های مناسب دانش آموزان را در ایام تعطیلات نوروز جذب درس خواندن کنند.

عسگری افزود: توجه بیش از حد به مطالعه و درس خواندن دانش آموزان و فشار آوردن به آنها در ایام تعطیلات نوروزی نیز توصیه نمی‌شود و خانواده‌ها باید طوری برنامه‌ریزی کنند تا فرزندانشان از ایام نوروز و تعطیلات آن لذت برده و در کنار آن به مطالب درسی خود نیز مروری داشته باشند.

یک پاسخ برای “توصیه یک روانشناس: درس‌خواندن دانش‌آموزان در ایام نوروز تعطیل نشود

  • ناشناس در تاریخ فروردین 6, 1394 گفت:

    با این وضعیت نظام آموزشی وقبولی راحت وآسان و مفت وبدون یادگیری از ابتدایی تا دانشگاه از یک سو وبیکاری میلیونی جوانان لیسانس وفوق لیسانس ودکترا از سوی دیگر نه تنها در ایام نوروز در هیچ زمان دیگری انگیزه ای برای درس خواندن نیست