پ 09 فروردین 1403 ساعت 18:49

مسجد خضرزنده پاوه یکی از جاذبه های مذهبی تاریخی پاوه است

مسجد خضرزنده پاوه یکی از جاذبه های مذهبی تاریخی پاوه است

به گزارش سلام پاوه؛ مسجد حضرت خضرزنده در شهر پاوه یکی از بناهای تاریخی و مذهبی است که بیش از 700 سال قدمت دارد. به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا؛ بانک اذان از مناره مسجد حضرت خضر زنده پس از گذشت بیش از هفت قرن همچنان مؤمنان این شهر را برای عبادت حضرت دوست […]

به گزارش سلام پاوه؛ مسجد حضرت خضرزنده در شهر پاوه یکی از بناهای تاریخی و مذهبی است که بیش از 700 سال قدمت دارد.

به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا؛ بانک اذان از مناره مسجد حضرت خضر زنده پس از گذشت بیش از هفت قرن همچنان مؤمنان این شهر مسجد خضر زندهرا برای عبادت حضرت دوست دعوت می کند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه پاوه گفت: این مسجد در زمینی به مساحت 500 متر مربع و 450 متر مربع زیربنا شامل شبستان، چله خانه، سرویسهای بهداشتی و یک ایوان است که در سال 730 هجری شمسی توسط قاضی جبرئیل احداث شده است.

ماموستا ملا هادی رمضانی افزود: از ویژگیهای این بنا می توان به چهارستون اصلی از چوب گردو اشاره کرد که هرکدام به ارتفاع سه مترعامل اصلی ماندگاری مسجد تا به امروز است.

وی اظهار کرد: در ظلع غربی این مسجد محلی به نام چله خانه احداث شده است که نیازمندان با حضور در این مکان ضمن راز و نیاز با معبود خویش برای برآورده شدن حاجات خود به درگاه ایزد منان دعا می کنند.

این بنای مذهبی تاکنون دوبار تعمیر کلی شده که بار اول در سال 1217 و بار دوم در سال 1344 توسط مردم و خیرین انجام شده است.

شهرستان پاوه با جمعیتی بیش از 59 هزار نفر دارای 88 مسجد است و در شمال غربی کرمانشاه واقع شده است.

یک پاسخ برای “مسجد خضرزنده پاوه یکی از جاذبه های مذهبی تاریخی پاوه است

  • پاوه ای در تاریخ اسفند 28, 1393 گفت:

    فکر نمی کنید 88 مسجد کمی اغراق باشد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟