ج 10 فروردین 1403 ساعت 14:07

شهرستان پاوه برای پذیرایی از مسافران نوروزی آماده است

شهرستان پاوه برای پذیرایی از مسافران نوروزی آماده است

به گزارش سلام پاوه : فرماندار پاوه گفت: این شهرستان با داشتن جاذبه های فراوان گردشگری، آثار تاریخی و اماکن زیارتی یکی از نقاط مهم استان کرمانشاه برای جذب گردشگران نوروزی است. پرویز ایده پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پاوه با داشتن فصول مختلف سال به طور همزمان از […]

به گزارش سلام پاوه : فرماندار پاوه گفت: این شهرستان با داشتن جاذبه های فراوان گردشگری، آثار تاریخی و اماکن زیارتی یکی از نقاط مهم استان کرمانشاه برای جذب گردشگران نوروزی است.

پرویز ایده پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پاوه با داشتن فصول مختلف سال به طور همزمان از نظر تنوع اقلیمی نیز پرویز ایده پورمنطقه ای منحصر بفرد است به طوری که همزمان در قسمتی از این شهرستان بهار و سرسبزی است و در قسمتی دیگر برف و زمستان است.

وی گفت: هم اکنون ارتفاع برف در محور دالانی از جاده پاوه به مریوان به حدود 6 متر می رسد و پایین تر از آن در شهرهای نودشه، نوسود و باینگان بهار با تمام زیبایی هایش خودنمایی می کند.

ایده پور تصریح کرد: وجود چشمه سارهای فراوان در کنار جاده ها و تفرجگاها، رودخانه عظیم و خروشان سیروان، روستاهای هجیج، خانقاه، شمشیر، داریان و نسمه، شهر هزار ماسوله پاوه و شهرهای نوسود و نودشه از جمله مناطق گردشگری، آرامگاه سید عبیدالله مشهور به کوسه هجیج، قرآنهای خطی و دست نویس در مساجد دخان پاوه و روستاهای زردویی و میرعبدلی و دودان از جمله آماکن مذهبی و غار دست ساز خالو حسین در روستای میگوره بخش باینگان از آثار تاریخی این شهرستان است.

فرماندار پاوه به تمهیدات ایجاد شده برای حضور مسافران و گردشگران در شهرستان اشاره کرد و گفت: مهمانسرای ادارات و دو مدرسه بطور کامل تجهیز و آماده شده ضمن اینکه خانه معلم، دو هتل دو و چهار ستاره پاوه و 92 واحد استیجاری در روستاهای هدف گردشگری (هجیج، شمشیر و خانقاه) نیز برای اسکان مسافران و گردشگران آماده شده است.

ایده پور افزود: در شهرهای نوسود، نودشه و باینگان نیز مدارس برای اسکان مسافران و گردشگران تجهیز شده است.

شهرستان پاوه با بیش از 59 هزار نفر جمعیت از نقاط مهمان پذیر و گردشگر پذیر استان کرمانشاه است که در 121کیلومتری شهر کرمانشاه واقع شده است.

2 پاسخ برای “شهرستان پاوه برای پذیرایی از مسافران نوروزی آماده است

  • ناشناس در تاریخ اسفند 25, 1393 گفت:

    پلیس راه روانسر پاوه به پلیس راه روانسر جوانرود تغییرنام یافت !!!

    • امید در تاریخ اسفند 26, 1393 گفت:

      بله دوست عزیز اینم از جمله ادامه اقدامات مسوولان استانی و منطقه ای برای حذف نام پاوه از اذهان است.تنها راه مقابله تماس های مکرر ما جوانان شهر با نهادهای مختلف در زمینه های مختلف و اعتراض به دور از توهین به آن هاست.در خصوص عدم وجود نام پاوه در سایت هواشناسی هم بنده تذکر دادم ولی همشهریان جوان ما سکوت کرده اند