ج 10 فروردین 1403 ساعت 13:17

ماموستا قادری: در عصر حاضر مبلغان دین باید به سلاح علم، عقل و منطق مسلح باشند.

ماموستا قادری: در عصر حاضر مبلغان دین باید به سلاح علم، عقل و منطق مسلح باشند.

به گزارش سلام پاوه؛ ماموستا قادری در مراسم عمامه گذاری طلاب در روستای صفی آباد جوانرود، با بیان اینکه در این عصر نقش علماء و مبلغان دین بسیار مهم است، افزود: ترکیب علم، عقل و منطق، اسلحه­ ای مهم برای هر داعی و عالم و مبلغ دین است. به گزارش سلام پاوه و به نقل […]

به گزارش سلام پاوه؛ ماموستا قادری در مراسم عمامه گذاری طلاب در روستای صفی آباد جوانرود، با بیان اینکه در این عصر نقش علماء و مبلغان دین بسیار مهم است، افزود: ترکیب علم، عقل و منطق، اسلحه­ ای مهم برای هر داعی و عالم و مبلغ دین است.

به گزارش سلام پاوه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه پاوه؛ ماموستا ملا قادر قادری روز چهارشنبه (20 اسفند 93) در مراسم عمامه گذاری طلاب در روستای صفی آباد جوانرود ضمن اظهار خوشحالی از حضور در چنین جلساتی و با تقدیر از برگزار کنندگان آن گفت: ماموستا قادریذات چنین جلسات و تجمعاتی خیر است ان شاءالله همواره شاهد چنین جلساتی باشیم.

*در عصر حاضر مبلغان دین باید زمانه شناس باشند

امام جمعه پاوه سپس، با مهم خواندن عصر و زمانه به اهمیت و جایگاه آن اشاره کرد و گفت: عصر و زمانه همواره مهم و در حیات دینی و دنیوی ما مؤثراند و به همین خاطر است که خداوند متعال به عصر قسم یاد فرموده است.

وی افزود: پیامبر بزرگوار اسلام(ص) برای کسانیکه زمانه شناس بوده­اند دعا فرموده و بزرگان و سلف ما نیز شناخت زمانه را بخصوص برای علماء دین و محراب نشینان ضروری تشخیص داده­اند.

ماموستا قادری عصر کنونی را با سایر زمانها و عصرها متفاوت دانست و افزود: رسانه ها با رویکردی اثرگذار، جامعه و عصر کنونی را تحت تأثیر قرار داده و مسیر جامعه را به سمت و سویی که میخواهند سوق می دهند.

وی تصریح کرد: در عصر ما خلوت و جلوت و گفتـــار و کــــردار انسانها متفاوت است و لذا تصمیم گیری در چنین عصری سخت و دشوار است.

امام جمعه پاوه در عصر حاضر هر ساله شاهد انقلابات علمی و رشد دانش در علوم مختلف هستیم و اوضاع اقتصادی، بهداشتی، رفاه و دانش رسانه ای ترقی کرده ­اند اما در مقابل ناراحتی های درونی و امراض صعب العلاج، اعتیاد، نرخ طلاق، اعمال منافی عفت نیز رشد کرده­اند.

وی نقش رسانه ­ها را در عصر کنونی مورد تاکید قرار داد و افزود: رسانه ها امروز جوانان مسلمان را هدف قرار داده اند و دارند آنها را با برنامه­های مخرب و ضد دین از اخلاق و دین دور می ­کنند.

امام جمعه پاوه افزود : بیان این مطالب از سوی بنده یأس و سیاه نمایی نیست بلکه بیان درد است تا بتوانیم با همدلی برای تداوی دردهای خود چاره ­ای بیاندیشیم و در این میدان دشوار جایگاه خود را نشان دهیم.

*علماء دین، تنها نباید حول محور مباحث اعتقادی و اخلاقی صحبت کنند.

ماموستا قادری در بخش دوم بحث خود گفت: صحبت، سخنرانی و ارشاد ما بیشتر حول محور عقاید و عبادات و اخلاق است، و هرچند که اینها در واقع عصاره دین و مقصد نهایی و مأموریت پیامبر خاتم (ص) هستند، اما آیا تنها بیان این مباحث کافی است؟!

وی افزود: از مجموع 6666 آیه قرآن کریم تنها 228 آیه در خصوص عقاید، احکام و اخلاق است. و مابقی آیات، قصص، عبر، تاریخ و … هستند و ما مکلفیم تمام آیات را برای مردم تفسیر و بیان کنیم و تنها به آیات احکام، عقیده و اخلاق نپردازیم.

ماموستا قادری افزود: دشمن امروز با قدرت، ثروت و رسانه های خود درصدد فاصله انداختن بین ما و خالقمان هستند و میخواهند فرزندان ما را نیز از مسیر منحرف کنند. پس لازم است هشیارانه و آگاهانه حرکت کنیم.

* دنیای اسلام در آتش تفرقه و فتنه می سوزد

امام جمعه پاوه در ادامه با تشریح اوضاع کنونی جهان اسلام به تخریب و کشتار در ممالک اسلامی و ترویج اسلام هراسی توسط دشمنان اشاره کرد و افزود: امروز آنچه در عراق و سوریه می گذرد از آنچه که مغول بر سر اسلام آوردند خطرناک تر است، چرا که مغول کافر بود و ما امروز از سوی کسانی که به اصطلاح مسلمان هستند و به نام دین فعالیت میکنند، ضربه میخوریم.

وی افزود: امروز مناطق اهل سنت و به عبارت دیگر اکثر جهان اسلام بخصوص سوریه و عراق و دولتهای همجوار در آتش تفرقه می سوزند.

امام جمعه پاوه افزود: داروی این تندروی ها فتنه ها و تکفیرها برخورد مناسب و استفاده از اسلحه عقل و علم و منطق است.

* علم، عقل و منطق، سلاح علماء دین در مواجه با دشمن فرهنگی باشد.

ماموستا قادری با بیان اینکه در این عصر نقش علماء و مبلغان دین بسیار مهم است، افزود: ترکیب علم،عقل و منطق، اسلحه­ ای مهم برای هر داعی و عالم و مبلغ دین است.

وی افزود: عصر امروز به ما می گوید رأس این سه اسلحه، حکمت است و لذا باید ترکیب عقل و علم و بیان را اسلحه دعوت خود برای جنگ با دشمن فرهنگی قرار دهیم.

امام جمعه پاوه با تعریف عاقل گفت: پیامبر اسلام(ص) از حضرت علی(رض) خواست عاقل را تعریف کند؛ حضرت علی(رض) فرمود: عاقل کسی است که هر چیزی را در محل خود قرار دهد و هر سخنی را در جای خود بیان کند.

* مدیریت فتنه کنونی دنیای اسلام یک ضرورت و جزو وظایف علماست.

وی با ابراز نگرانی از وضع موجود دنیای اسلام گفت : اگر ما نتوانیم اوضاع کنونی را بخوبی مدیریت کنیم قطعاً در آینده با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد.

ماموستا قادری، خطر این فتنه ها و تهدیدها را در آینده جدی خواند و افزود: باید برای آینده آمادگی لازم را داشته باشیم، داعش در حجره ها و مساجد ما متولد شده است و اگر نتوانیم اوضاع را بخوبی مدیریت و برخورد مناسبی با اوضاع نداشته باشیم، قطعاً مساجد و حجره های ما در آینده مورد هجوم قرار می گیرند.

* مردم جوانرود مردمی شریف و خون گرم هستند.

ماموستا ملاقادر قادری در پایان با تقدیر از شرافت و تدین مردم اورامانات گفت: مردم جوانرود مردمی شریف و خون گرم هستند و نیاز است علماء، فرهنگیان و مسئولان بخوبی این شهر را مدیریت نمایند و هشیارانه عمل کنند تا جوانان این دیار بجای اینکه در مقابل هم قرار گیرند با هم دوست و متحد بوده و در مقابل نظام جمهوری اسلامی نیز قرار نگیرند.

ejazeh-nameh-tolab-javanrood-20-12-93-01

ejazeh-nameh-tolab-javanrood-20-12-93-02

ejazeh-nameh-tolab-javanrood-20-12-93-03