ش 01 اردیبهشت 1403 ساعت 04:32

کاشت 350 اصله نهال درخت در شهر بانه وره

کاشت 350 اصله نهال درخت در شهر بانه وره

به گزارش سلام پاوه : به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر بانه وره به مناسبت روز درختکاری  350اصله نهال درخت در سطح شهر بانه وره کاشت شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه از شهر بانه وره : در نخستین روز هفته منابع طبیعی 15 اسفند ماه شهرداری و شورای شهر بانه وره در یک […]

به گزارش سلام پاوه : به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر بانه وره به مناسبت روز درختکاری  350اصله نهال درخت در سطح شهر بانه وره کاشت شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه از شهر بانه وره : در نخستین روز هفته منابع طبیعی 15 اسفند ماه شهرداری و شورای شهر بانه وره در یک بانه ورهاقدام زیبای زیست محیطی بیش از 350 اصله نهال درخت در سطح شهر و پارک بانه وره کاشتند.

فیصل یوسفی شهردار بانه وره گفت : در راستای ترویج فضای سبز و حفظ محیط زیست در هفته منابع طبیعی 350 اصله نهال درخت در این شهر کاشته شد.

در ایران، روز ۱۵ تا ۲۲ اسفند ماه به عنوان “هفته منابع طبیعی” نامگذاری شده است که نخستین روز این هفته یعنی ۱۵ اسفند “روز ‌درختکاری‌” است

درختان همواره در زندگی بشر موثر بوده اند. قرن هاست که آدمی در سایه شان از شدت گرما و تابش خورشید در امان مانده و از میوه های رنگارنگ و شیرین شان بهره مند گشته است. آوای پرندگان که در لابلای شاخسارشان مأوا گزیده اند، روح و جانش را صفا بخشیده و قلب وی را مملو از خوشی و شادابی نموده است. در دل  زمستان سرد نیز بار دیگر به مدد هیمه ای که از تنه درختان فراهم آورده و آتشی که از آن افروخته سرما و یخبندان را تاب آورده و با آن ها دست و پنجه نرم کرده است و بار دیگر این شکوفه های زیبای درختان هستند که به او نوید فرا رسیدن بهاری دل انگیز را می دهندبه این ترتیب بهره مندی هایی که از درختان عاید بشر می گردد بی شمار است و اگر درختان را نعمات الهی بدانیم، سخنی به گزاف نگفته ایم. شاید به همین دلیل است که انسان هایی فرهیخته نظیر شعرا و بزرگان و اساتید در زمینه ادبیات و نیز پیشوایان و بزرگان دینی همواره آن را مد نظر قرار داده و بدان توجه نموده اند. درخت مظهر زیبایی و حیات و یکی از زیباترین و پُرثمرترین نعمت های بیکران خداوند است که بخش مهمی از نیازهای انسان را برآورده می ‌سازد ..

عکس و خبر : وفا فتح الهی

 بانه وره

بانه وره