ج 10 فروردین 1403 ساعت 18:57

امام جمعه پاوه : پاسداری از طبیعت منطقه یک تکلیف دینی است

امام جمعه پاوه : پاسداری از طبیعت منطقه یک تکلیف دینی است

به گزارش سلام پاوه : ماموستا قادری در خطبه های نماز جمعه امروز پاوه، با اشاره به هفته منابع طبیعی، گفت: پاوه و اورامانات با طبیعت سالم و بکرش شناخته می شود، بر همین اساس بر همه ما لازم است از مراتع، محیط زیست، اشجار، حیات وحش، آب و گیاهان منطقه پاسداری و حفاظت نمائیم؛ […]

به گزارش سلام پاوه : ماموستا قادری در خطبه های نماز جمعه امروز پاوه، با اشاره به هفته منابع طبیعی، گفت: پاوه و اورامانات با طبیعت سالم و بکرش شناخته می شود، بر همین اساس بر همه ما لازم است از مراتع، محیط زیست، اشجار، حیات وحش، آب و گیاهان منطقه پاسداری و حفاظت نمائیم؛ پاسداری از طبیعت منطقه یک تکلیف دینی است چرا که حفظ این طبیعت بکر، بمعنی حفظ زینت شهرستان است.

به گزارش سلام پاوه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه پاوه ؛ ماموستا ملاقادر قادری در خطبه های نماز جمعه این حاج ماموستا قادریهفته (15 اسفند 93) پاوه که با حضور باشکوه نمازگزاران در مسجدجامع اقامه شد، اظهار داشت : یکی از توصیه های مهم خداوند متعال به پیامبران، قبول ایمان، عمل صالح و استقامت بر عقیده و فکر صحیح است

وی افزود: خداوند متعال میفرماید: اگر استقامت داشته باشید و در مقابل مشکلات شکیبا باشید، قطعا خداوند متعال نعمت های بیشتری به شما خواهد داد و رحمت خود را بر شما نازل خواهد کرد.

امام جمعه پاوه ایمان، عقیده صحیح و استقامت بر عقیده را سه امتیاز مهم برای نزول رحمت الهی و رفاه و سلامتی انسانها در زندگی دانست و گفت: هر کسی این سه اصل را داشته باشد در دنیا سربلند و در آخرت اهل فلاح است.

ماموستا قادری در ادامه جایگاه عقل را در اسلام بسیار مهم توصیف کرد و گفت: جایگاه عقل از ثروت، علم و قدرت رفیع تر است.

وی افزود : هر عالمی در تبلیغ دین از عقل استفاده نکند، علمش باعث اذیت و آزار خلق خدا می شود و هر صاحب ثروت و قدرتی با عقل رفتار نکند به احتمال زیاد ثروت و قدرتش سبب انحراف وی خواهد شد.

ماموستا ملاقادر قادری با بیان حدیث از پیامبرگرامی اسلام معیار سنجش هر انسان را عقل او دانست و اظهار داشت : هر انسانی در هر حدی عقلانیت داشته باشد به همان اندازه مورد وثوق است و کسی که عقل نداشته باشد و یا عقل داشته باشد و از آن استفاده نکند، دین او مخدوش است.

امام جمعه پاوه استفاده از فکر و اندیشه انسان های بزرگ را لازم و ضروری دانست و گفت : باید در زندگی از همت، شجاعت و جوانمردی قهرمانان تاریخ اسلام استفاده کرد چرا که آنها نمونه ها و الگوهای کاملی برای مسلمانان هستند.

ماموستا قادری در بخش بعدی خطبه های نماز با اشاره به هفته منابع طبیعی؛ از قانون و رویه دست و پاگیر منابع طبیعی در تعیین و تملک زمین های منطقه بعنوان منابع طبیعی، انتقاد کرد و افزود: روند حاکم در تعیین زمین های منابع طبیعی و نحوه تملک زمینی های مردم و اختلاف اداره منابع طبیعی با مردم یکی از مشکلات این منطقه مرزی است.

وی افزود: می طلبد با تلاشهای مجددانه مسئولان منطقه ترتیبی اتخاذ شود که در منطقه اورامانات، برای مسئله منابع طبیعی استثائاتی قائل شوند.

خطیب جمعه پاوه با بیان اینکه مشکلات منابع طبیعی منطقه مربوطه به گذشته است، گفت: با همه مشکلات موجود، حفظ منابع طبیعی و محیط زیست خواست همه ماست.

امام جمعه پاوه ضمن تقدیر از زحمات رئیس و کارکنان اداره منابع طبیعی، تصریح کرد: با توجه به شرایط حاکم بر منابع طبیعی شهرستان پاوه، از مسئولان محترم منابع طبیعی انتظار داریم، با مردم شریف این دیار برخوردی شایسته شأن آنها داشته باشند.

وی با تأکید بر اهمیت منابع طبیعی گفت: منابع طبیعی و محیط زیست زیبای اورامانات نماد و معرف این منطقه است و باید تلاش کنیم این نعمت ارزنده خدادادی را حفظ کنیم.

ماموستا قادری افزود: پاوه و اورامانات با طبیعت سالم و بکرش شناخته می شود، بر همین اساس بر همه ما لازم است از مراتع، محیط زیست، اشجار، حیات وحش، آب و گیاهان منطقه پاسداری و حفاظت نمائیم.

وی افزود: پاسداری از طبیعت منطقه یک تکلیف دینی است چرا که حفظ این طبیعت بکر، بمعنی حفظ زینت شهرستان است.

خطیب جمعه پاوه در بخش دیگری از سخنانش به هفته نیکوکاری اشاره و ضمن تقدیر از زحمات رئیس و کارکنان کمیته امداد حضرت امام (ره) شاخه پاوه گفت: این هفته فرصت مناسب است تا در آستانه سال جدید، دل فقرا و مستمندان را شاد کنیم.

وی در پایان به مبحث تکدی گری اشاره کرد و گفت: تکدی گری پدیده ای زشت و ناپسند است که متأسفانه امروزه برای عده ای تبدیل به شغل شده است

ماموستا قادری ضمن معرفی ستاد ساماندهی متکدیان شهرستان و تشکر از زحمات اعضای این ستاد، گفت: مبارزه جدی با پدیده نامیمون تکدی گری، همکاری و همراهی مردم و مسئولان شهر با این ستاد را می طلبد تا به یاری خدا شهرستان پاوه جزو اولین شهرهای بدون متکدی کشور گردد.